Gjest Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg har lenge vært "plaget" med kuler under armene/i armhulene. Av og til kommer det en (av og til to) liten kul (størrelse en liten ert) under en av armhulene (har hatt det i begge armhulene men aldri samtidig). Det er ømt, men ikke vondt annet enn hvis jeg trykker/kniper på. Kulene ligger godt under huden, ikke helt i overflaten slik at det kunne være en kvise eller noe sånt. Kulene er der ca en ukes tid når de først dukker opp før de så forsvinner igjen. Får det ca en gang i måneden, men har ikke klart å fange opp noe mønster enda. Er det noe som har opplevd lignende, eller har noen ide om hva det kan være? Har en ikke lymfeknuter under armene? Kan det ha noe med det å gjøre? Og om det er hovne lymfeknuter hva betyr isåfall det?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Har du tenkt på at det kan være kreft? Man skal jo sjekke bryster/armhuler for kuler innimellom. Jeg foreslår at du går til legen?
Gjest TS Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Ja, jeg tenkte å ta en tur til legen med det. Men er ikke så lett å planlegge i og med at de kommer og går. Kunne gått nå, men skal reise bort og innen jeg kommer hjem igjen så er de vel borte. Får vel ta kontakt med legen med en gang de dukker opp igjen. Har jo tenkt tanken, har søkt litt på nettet. Men jeg føler meg jo frisk ellers, så virker liksom litt overilt. Men selvsagt, er jo bedre å få det sjekket. Ville aldri kunne tilgi meg selv om det er noe alvorlig, og så lar jeg det utvikle seg fordi jeg ikke vil gå til legen for en filleting. Selv om det mest trolig er nettopp det.
Gjest Reven Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Det kan være kviser eller allergiske reaksjoner, men det kan også være veldig alvorlig. Om jeg var deg, ville jeg bestilt legetime, og gått dit enten kulene ver der eller ikke. Da får du snakke med legen, og får helt sikkert time på dagen når de dukker opp igjen. Dette er en type symptomer som blir tatt på alvor fra første stund av de fleste leger. Heldigvis.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Er de relatert til tiden før mens, når de kommer ca månedlig? Jeg har kul på den ene siden som svulmer opp og blir øm ved berøring før mens, det er fordi det ligger litt kjertelvev/brystvev også i armhulen som reagerer på hormonpåvirkningen før mens akkurat som selve brystene gjør. Kreftkuler vil ikke komme og gå, men ta det opp med legen og få en undersøkelse på hva det kan være for noe.
Lorraine Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 Jeg gikk til legen pga kuler under armen og helt på siden av brystet. Men etter henvisning til spesialister, fikk jeg bekreftet at det bare var kjertelvev og helt ufarlig. Den beste tida for å sjekke seg for kuler som kan være kreft, er rett etter mensen. Dersom kulene kommer og går, er det nok ufarlig. Dersom de stadig er der, eller vokser, er det viktigere å komme seg til legen fort. Men er du bekymret, er det uansett bedre å komme seg til legen og få bekreftelse på at alt er som det skal være.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå