Gå til innhold

Hvor veksle?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er d stor forskjell på banker når det gjelder å veksle penger? Vet at en må betale ganske mye noen steder. Har dessverre ikke Forex her jeg bor, der er det jo kjempekjekt med veksling uten å betale annet enn nøyaktig den summen en vil ha i anna valutta.

Hva er best av Postbanken og dnb nor? Må en ha konto i banken man veksler i eller kan en gå hvor som heldst? Hva er da den beste banken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er billigere hvis veksler i den banken du har konto i enn ien bank du ikke har konto i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er vel å ta ut penger i Gardermoen, men hvis du ikke har mulighet til det så bør du prøve å ta ut i din egen bank ellers er gebyrene å ta ut i annen bank høyere.

Du bør også sette deg inn i gebyrene banken din tar når du tar ut i minibankene i utlandet. I min bank lønner det seg å ta ut større summer færre ganger enn mange små summer siden de tar ca 25 kr. hver gang jeg tar ut penger.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni

DnbNor er iallefall ekstremt dyre! Tror jeg betalte 50 kr for noen år siden da jeg veksla, og jeg er kunde der. For de som ikke er kunder tror jeg det var 100,- !!

Sparebank 1 er billigere, 25 kr i gebyr tror jeg. Pleier å veksle littpå forhånd, liker at en av oss har litt kontanter, i tilfelle vi ikke får tatt ut med en gang vi kommer på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også pleid å ta ut i minibanken på Gardermoen. Synes det er veldig kjekt :jepp:

Jeg har opplevd at Gardermoen ofte har svært dyr kurs i forhold til den man får i minibankene i landet man skal til. Tok ut estiske kroner i minibank på Gardermoen, samme beløp kostet nesten 200 kr mindre i minibank i Estland. Penger man heller kunne handlet for, men nå har jeg lært :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minibankene på Gardermoen har sinnssyke gebyrer ja, og er i hvert fall ikke noe billigere enn de fleste bankene. Jeg har Skandiabanken, så jeg betaler ikke noe når jeg bruker kortet i utlandet heller... :sjarmor: For meg lønner det seg alltid å ta ut penger når jeg kommer dit jeg skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparebank 1 er billigere, 25 kr i gebyr tror jeg.

Jeg betalte nettopp 50 kr der og jeg er kunde.. (tok ut rett fra konto, vet ikke om det betyr noe?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...