Duracella Skrevet 1. oktober 2007 #1 Skrevet 1. oktober 2007 Huff, min mann kan ha det såå dårlig av og til. Alt minner meg om migrene. Det kan komme etter en heftig fjelltur, eller en stressfull dag. I dag kom det ut i det blå, noe vi ikke har opplevd før. Vi tenker det kunne ha hatt med å gjøre at han har fått i seg for lite mat i løpet av dagen... Disse "sykeperiodene" på en dag kommer ikke mer en kanskje annenhver mnd, men vil komme hver eneste heftige fjelltur. Er det noen som vet hva dette kan være?? Håper i så fall dere kan hjelpe meg å løse dette
Gjest Gjest_kine_* Skrevet 1. oktober 2007 #2 Skrevet 1. oktober 2007 Tror du må fortelle litt mer om hvordan han er dårlig.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2007 #4 Skrevet 1. oktober 2007 Det høres mer ut som spenningshodepine (også kalt tensjonshodepine). Googler du, finner du ut en del om det - og det kan føles mye verre enn det beskrives hos f.eks Lommelegen. Jeg var i mange år diagnotisert med migrene, men manglet alle de "klassiske" symptomene, som f.eks aura og lys- og lydømfindtlighet, og oppdaget etterhvert at jeg bare har en usedvanlig brutal form for spenningshodepine.
Duracella Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2007 Symptomer? Vondt i hodet Kvalm Følsom for lys Skjelver til tider Ekstremt trøtt/sliten ... :-/
Gjest Blondie65 Skrevet 1. oktober 2007 #6 Skrevet 1. oktober 2007 Er det ikke bare å gå til legen og få en utredning? Og så kjøper han seg en liten notatbok og noterer ned hva som utløser migrenen/spenningshodepinen. Jeg får ensidig migrene hvis - det går for lang tid mellom måltidene - går uten solbriller i sterkt sollys - sover/oppholder meg i rom med dårlig luft - stresser (ved å heve skuldre e.l.) - drikker brunt brennevin - drikker svært kullsyreholdig øl (adios Hansa) - drikker rødvin med svært mye garvesyre (tror jeg ... adios Chianti, snufs) Jeg har ingen aura men får tannpine i en bestemt tann før migrenen slår helt ut. Jeg har vært gjennom sånn der undersøkelse med "tyggis" på hodet og vært hos nevrolog og fått medisin som jeg siden har sluttet med da jeg ble psykisk avhengig av. Nå bruker jeg reseptfrie medisiner med stor suksess (koffein og dispril).
Duracella Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2007 Er det ikke bare å gå til legen og få en utredning? Og så kjøper han seg en liten notatbok og noterer ned hva som utløser migrenen/spenningshodepinen. Jeg får ensidig migrene hvis - det går for lang tid mellom måltidene - går uten solbriller i sterkt sollys - sover/oppholder meg i rom med dårlig luft - stresser (ved å heve skuldre e.l.) - drikker brunt brennevin - drikker svært kullsyreholdig øl (adios Hansa) - drikker rødvin med svært mye garvesyre (tror jeg ... adios Chianti, snufs) Jeg har ingen aura men får tannpine i en bestemt tann før migrenen slår helt ut. Jeg har vært gjennom sånn der undersøkelse med "tyggis" på hodet og vært hos nevrolog og fått medisin som jeg siden har sluttet med da jeg ble psykisk avhengig av. Nå bruker jeg reseptfrie medisiner med stor suksess (koffein og dispril). Takk for informativt svar før har legen sagt at de ikke vet hva det er, men jeg tror han skal skal sette seg ned å skrive en liste om hva som kan utløse dette, osv. og gå til legen en gang til. Da håper vi ting ordner seg. Koffein som i kaffi f.eks? Eller missforstår jeg helt?
Gjest Blondie65 Skrevet 2. oktober 2007 #8 Skrevet 2. oktober 2007 Takk for informativt svar før har legen sagt at de ikke vet hva det er, men jeg tror han skal skal sette seg ned å skrive en liste om hva som kan utløse dette, osv. og gå til legen en gang til. Da håper vi ting ordner seg. Koffein som i kaffi f.eks? Eller missforstår jeg helt? Koffein som i Fenazon Koffein - tabletter reseptfritt på apoteket.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå