Gå til innhold

Endelig


Gjest Kardemomme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gopia! :hoppe:

Så fint å endelig høre fra deg, og at dere har det så bra!

Gratulerer så masse med leilighet!

Jeg lo forresten godt av de rare lystene dine. Morsomt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kardemomme

Føler meg temmelig snodig der jeg står å sniffer ja :fnise: Dere kan tro jeg koser meg nå som leiligheta vi flytter fra skal vaskes ned.

Tirsdag overtar vi nyleiligheta, så her vi bor nå er det bare kaos med esker og rot. Mamma kommer i morgen for å hjelpe til med pakking og vasking, og pappa, svigermor og en kompis av samboer kommer og hjelper til med løfting og kjøring på tirsdag. i tillegg har vi en haug av saker som skal kastes. Utrolig hvor mye søppel man egentlig har spart på.

I morgen skal jeg og mamma ta oss en koserunde på Skeidar for å se etter ny kommode og ett maleri til stua. Til nå har jeg fått kjøpt nye gardiner til både soverommet og stua, nye sengeklær og nye sofaputer :) Mamma skal sy gardiner til barnerommet, så dette blir bra.

I forrige uke var jeg litt uheldig på jobb. Skulle ut med noen søppelposer og klarte å falle på isen så lang jeg var. Slo meg ganske hardt i rumpa og ryggen og litt i bakhodet. Når jeg endelig klarte å kravle meg opp igjen kjente jeg at jeg fikk kramper/kynnere i magen. Ble veldig redd og fikk derfor dra hjem fra jobb og rett opp til sykehuset. Jordmora undersøkte nøye og tok en UL for sikkerhetsskyld. Alt så heldigvis bra ut med lillegutt, men jeg ble sykemeldt i 2 dager. Ble litt blå på rumpa og fikk vondt i armen dagen etter (har sikkert landet på den også), men nå er jeg frisk igjen :)

Lillegutt sparker og hikker flere ganger om dagen til min og samboers store glede. Er så artig å se på hvordan hele magen hopper hit og dit. Samboer er flink til å skryte av magen min og sier jeg kler å være gravid. Jeg stortrives med magen og kommer alltid til å huske denne tiden! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Nå er vi kommet oss inn i den nye leiligheta :hoppe:

For en styr det har vært med pakking, flytting og vasking. Heldigvis har både mamma, pappa, svigers og noen venner stilt opp, så jeg har sluppet unna tunge løft og heller tatt meg av pakking, kjøring og vasking. Kjenner på kroppen at det har tatt på. Får lett krampe i leggene etter at jeg har lagt meg, men ellers er formen på topp.

Har enda noen småting igjen som skal gjøres her, som f.eks henge opp alle bildene, ordne barnerommet og kjøpe noen småting. Får ta litt etter litt...

Er så godt å endelig eie sin egen leilighet. Godt å få ting på stell før lillemannen kommer til verden. Leiligheten ligger sentralt og rett ved siden av en lekeplass :)

Har en liten hageflekk med plass til noen blomster, barnevogna og etterhvert kanskje en liten sandkasse :)

Har fri i morgen og på tirsdag og da skal jeg bare kose meg med frisørbesøk, trening og soving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kardemomme

I går fikk vi stellebord, ammepute, bilstol, krabbeteppe, vogndyne, sengeklær, helsetepper og brystpumpe (gratis fra svigerbror og samboeren hans) :)

I tillegg fikk vi en hel eske med klær, så i dag skal jeg vaske alle disse små plaggene :hjerte: Nå er det bare småting som mangler...

Ellers har vi fått hengt opp bilder og montert noen nye møbler her, så nå ser leiligheta veldig fin ut.

Er så plaget med leggene mine for tida, særlig om natta. Våkner av krampe flere ganger. Merket en kul i venstre legg i går og det gjør skikkelig vondt å klemme på den. Lurer på om det er en muskelknute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med så mye utstyr da :)

Får av og til leggkrampe om natten jeg også, det er så vondt. Men har hørt det kan hjelpe å spise en banan før du legger deg.

Snart 30 uker du jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
Kjekt med så mye utstyr da :)

Får av og til leggkrampe om natten jeg også, det er så vondt. Men har hørt det kan hjelpe å spise en banan før du legger deg.

Snart 30 uker du jo :)

Takk for tipset, da skal jeg kjøpe bananer i morgen :)

Tenk at jeg snart er 30 uker...hvor blir tiden av? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bananer er et godt tips ja. Ellers kan man ta tilskudd av, var det magnesium (bananer inneholder sikkert det tenker jeg)? hvis man er veldig plaga av leggkramper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Ja, jeg er en del plaget med leggkramper. Våkner av det hver natt, men ellers er formen på topp :)

30 uker i dag :banantroll: Tiden går for fooort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var du jammen 31 uker alt :)

Godt at leggkrampene har gått over da. Du får fortsette å gomle bananer i helga ;)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kardemomme

Der var det jammen helg igjen. Tirsdag skal jeg og samboer til jordmor for å snakke om fødselen :hår: tenk at jeg er kommet så langt. Hun sa at hun ville bruke en hel klokketime til omvisning på føden, svare på eventuelle spørsmål og snakke til med samboer om hva hans "oppgaver" under fødselen vil være. Vi har så mange spørsmål at jeg tror nesten jeg må skrive dem ned for å huske alle :fnise:

Mitt opp i all babylykken, så fikk vi noen dårlige nyheter også :( Som noen kanskje husker så ble pusekatten min operert i høst. Nå har hun fått noen nye kuler rundt foten og inn mot magen. Vetrinæren mente det er kreft som har spredd seg :gråte:

Hun skal gå på noen medisiner i 10 dager for å se om kulene slutter å vokse og for å lindre smerter. Etter det må vi bestemme oss for enten en ny operasjon eller å avlive *grøss*. Hun blir 16 år til høsten, så hun er jo veldig gammel, men likevel så smidig og rask. Vet ikke helt hva vi skal gjøre, vil jo ikke utsette henne for unødvendig smerte, samtidig så vil jeg ikke gi henne opp riktig enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Selv om det er tidlig på en lørdagsmorgen, så har jeg allerede rukket å støvsuge og vaske hele leiligheta :) Resten av formiddagen skal tilbringes på sofaen.

Merker at kroppen begynner å bli tung nå og at det ikke lenger er så lett å bøye seg for å plukke opp ting :fnise: I tillegg merker jeg at "noe skjer" i korsryggen og hoftene, men jeg går ut i fra at det er normalt når man er i siste trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Så effektiv du er da.

Klarer ikke bøye meg lenger jeg så roper på mannen hver gang noe må tas opp. Skulle hatt sånn stokk som bossplukkerne ute har her hjemme, det hadde vært til litt hjelp kanskje :fnise:

Ha ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Det hadde ikke vært dumt med en sånn stokk nei :fnise:

Lillegutt sparker og spreller sånn i magen at den blir helt skeiv. Det virker som han er våken mesteparten av dagen faktisk. I tillegg hikker han 1-2 ganger hver dag, så han merkes og vises godt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...