Gå til innhold

Endelig


Gjest Kardemomme

Anbefalte innlegg

En sånn stokk hadde vært genialt!

Men jeg skulle gjerne hatt en maskin som kunne ta på sokkene for meg også. :fnise:

Her er det også mye hikking. Husker mannen ble litt bekymret første gang han kjente det. Han lurte fælt på om det var normalt, og han kunne nesten ikke skjønne at en sånn liten tass kunne hikke så kraftig. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kardemomme
En sånn stokk hadde vært genialt!

Men jeg skulle gjerne hatt en maskin som kunne ta på sokkene for meg også. :fnise:

Her er det også mye hikking. Husker mannen ble litt bekymret første gang han kjente det. Han lurte fælt på om det var normalt, og han kunne nesten ikke skjønne at en sånn liten tass kunne hikke så kraftig. :ler:

Vet du, samboer lurte på akkurat det samme. Han ble også bekymret når han så og kjente at magen min hoppet opp og ned pga hikkingen. :fnise:

En sånn sokkemaskin hadde heller ikke vært så dumt. Jeg må alltid sette meg når jeg skal kle på meg sokkene, også lager jeg masse stønnelyder mens jeg sitter der å strever :legrine:

Endret av Kardemomme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Her fødes det i flere dagbøker. Spennende... :)

I dag har jeg vært hos jordmor, men må tilbake om 2 uker pga at SF-målet var litt lavt. Jormora mente at det ikke var noe å bekymre seg for, siden hodet til lillegutten min mest sannsyneligvis har festet seg og at magen dermed har sunket litt. Ellers så alt fint ut og jeg fikk spurt henne masse om fødsel og amming :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Åh, som jeg trives i den nye leiligheta vår :hoppe:. Selv om vi har bodd her i over en måned, så er det nå i det siste at jeg har følt meg ordentlig hjemme her. Er så deilig å slippe å tenke på oppussing osv, siden alt er helt nytt her :)

Til helga reiser vi til Oslo på konsert og for å kose oss og shoppe litt. Skal sove på hotell, men har ikke helt bestemt oss for hvilket vi skal velge enda. Håper bare kroppen min blir å tåle all gåingen og flyturen dit på over en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kardemomme

Der var jeg 35 uker :) Nå nærmer det seg med stormskritt :hoppe:

I går hjalp samboer meg med noen øvelser for gravide som vi fant i en svangerskapsbok. Fikk strekt skikkelig ut i rygg, legger og lår og det hjalp utrolig mye på kroppen. Vi skal gjøre sånne øvelser hver kveld frem til fødselen :jepp:

Nå skal vi snart til jordmor for å ta nye SF mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til hos jordmor!

Og det hørtes utrolig deilig ut med en leilighet som ikke er nødvendig å pusse opp! Huset vårt er et eneste stort oppussingsprosjekt. Er nokså lei av å bo i et halvferdig hus.. :sukk:

Men en ting av gangen, det blir vel tilnærmet ferdig før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kardemomme
Lykke til hos jordmor!

Og det hørtes utrolig deilig ut med en leilighet som ikke er nødvendig å pusse opp! Huset vårt er et eneste stort oppussingsprosjekt. Er nokså lei av å bo i et halvferdig hus.. :sukk:

Men en ting av gangen, det blir vel tilnærmet ferdig før eller siden.

Takk! Gikk fint hos jordmor. SF-målet var som det skulle være denne gangen, så lillegutten vår vokser som han skal :rødme:

Det er utrolig deilig å slippe å tenke på oppussing. Men dere får bare ta litt i gangen, så blir nok huset ferdig til slutt :)

Ellers har jeg vært utrolig trøtt denne helga. Har heldigvis hatt fri, så jeg har fått sovet 9-10 timer hver natt. Men så sover jeg ganske dårlig for tiden også da. Tisser ca 4 ganger hver natt og ligger våken med halsbrann noen minutter før jeg sovner igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Her har vi hatt full sommer i 3 dager nå :briller::sol: Helt fantastisk! Jeg og samboer har vært ute hele dagen å koset oss. Han har tatt seg noen pils i sola og jeg har spist ett kakestykke og en is.

Satt å bladde igjennom nye og gamle bilder i sted, og du store min som jeg har lagt på meg den siste måneden. Fått MYE større hofter og jeg har blitt god og rund i kinnene. Får ikke lengre på meg de samme mammabuksene som jeg brukte i påsken :sjenert: Så nå har jeg bare 2 bukser igjen å variere mellom. Gidder ikke å kjøpe flere mammaklær heller nå, siden det er så få uker igjen. Er utrolig spent på hvor lang tid jeg blir å bruke på å komme tilbake til normalvekta mi igjen. Startet på 55 kg og sist jeg var hos legen veide jeg 70, det vil si at jeg hadde gått opp 15 kg :fnise: Tror faktisk jeg har gått opp enda mer siden den gang. Nesten så jeg gruer meg til legetima jeg har på tirsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kardemomme
*livsteikn*

Godt å sjå at alt spirer og gror, men veldig trist med pusen :kose:

Heisann Glow, så koselig å få hilsen fra deg :klem:

Trist med pusi ja, har ikke helt gått opp for meg enda at hun er borte for alltid :( Men hun var jo gammel og sjuk, så det var vel det beste for henne tross alt...

Ellers så vokser jeg for hver dag som går og nå er det bare noen dager igjen til termin :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Nå tror jeg alt er helt klappet og klart til fødselen. Bagen er pakket og alt av utstyr er i hus. Vi var på Reflex i dag og hentet en gratis bleiebøtte og på posten og hentet bæresjalet som jeg hadde bestilt. Nå venter jeg bare på at mamma skal få sydd ferdig gardinene, så jeg får hengt de opp på barnerommet.

I morgen skal jeg bake pizzaboller og muffins som vi skal ha i fryseren. Er godt å bare være hjemme for tiden. Skulle ønske samboer også hadde fri nå før fødselen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Nå har jeg begynt å få noen merkelige smerter som jeg ikke har kjent før.

Det startet i går da jeg sto i dusjen. Plutselig fikk jeg sterke smerter nede i korsryggen og nedover hofta og låret på høyre side :klø: Var så vondt at jeg nesten ikke klarte å stå på foten. Kom 3-4 ganger på rad, så forsvant det helt. I dag har jeg hatt mensliknende smerter...regner med det er denne modningen som jordmor snakket om forrige gang. I morgen er det nok en legetime, har kontroll hver uke nå.

17. mai var veldig trivelig. Samboer var på jobb, så jeg kastet meg i bilen og kjørte til hjembygda mi. Spiste masse kaker og var sammen med slekta. Magen ble jo selvfølgelig det store samtaleemnet og mamma var så stolt at hun holdt på å sprekke :fnise: Bestemor og bestefar var mest fornøyd med at jeg har lagt på meg og kommenterte stadig vekk hvor fine runde kinn jeg endelig har fått :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme
Nærmer seg for deg nå Gopia :) har du sladris?

Ja det nærmer seg med stormskritt :hoppe: synes det har gått så alt for fort og jeg har virkelig storkoset meg som gravid :) Har vært de beste mnd så langt i mitt liv.

Har nok ingen sladris nei...hvordan funker det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kardemomme

I dag har jeg vært på kontroll hos jordmor igjen og alt så bra ut. Har fått en del vann i kroppen i det siste og føttene og fingrene er litt hovne. I tillegg har jeg litt stikkinger og "press" nederst i magen, men ellers er jeg i fin form :gravid: Samboer har hatt langhelg, så vi har fartet litt rundt og bare koset oss. Vært på fisketur, kino og på harrytur over grensa. Bilen er vasket både inni og utenpå og bilstolen er på plass :juhu: Og morgen kommer mamma på besøk med kaker og brød jeg kan ha i fryseren :)

Er så trøtt for tiden, kan sove døgnet rundt...og når jeg ikke sover, så spiser jeg. Har en ekstrem matlyst for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

40 uker i dag :hoppe: Tenk bare 2 dager igjen til UL-termin...

Har en del kynnere og noen stikkende smerter nedentil, men ellers kjenner jeg ingenting. Håper jeg slipper å gå så lenge over termindatoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Der var termindatoen her. Tenk at vi er i juni allerede, nå er det sommer :sol:

Her går vi bare å venter på at noe skal skje...familie og venner ringer hver dag får å høre om det er noe nytt på gang. Har lovet å sende sms til alle så snart det blir noe action :fnise:

Nå skal vi spise pannekaker :kokk: og se de gamle Indiana Jones filmene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei.

Hvordan går det her da Gopia?

Har du blitt mamma, eller går du over?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig på om noe har skjedd her...

Håper du har fått møte din lille mageboer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...