Gå til innhold

Svie under samleie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det svir så fælt da jeg har samleie... Det svir rett og slett så fælt at jeg ikke orker å ha sex... Har vært hos lege og gynekolog, men de fant ikke noe galt! Hva kan det være???

Håper noen har noe svar!!! :lete:

Videoannonse
Annonse
Gjest har det samme
Skrevet

Hei. Jeg også fikk veldig svie og smerter ved samleie for et år siden omtrentlig, og jeg gikk til legen og hun sa ingenting var galt, så til gynekolog, ingenting var galt, ble sendt til hudlege, ingenting galt.

Men dette gikk ikke over for meg så jeg leste blant annet den tråden her på KG som har om vestibulitt å gjøre, og gikk til en spesialist på den sykdommen. Josef Ekgren på Majorstua var det, og han konstaterte vestibulitt på meg etter bare 5 min (tok en q-tips test).

Du bør sjekke litt rundt omkring om du synes du har symptomene som ligner på vestibulitt og da få sjekket deg for det om du ser at du har de symptomene.

Også kan jeg bare si at jeg har blitt ti ganger bedre etter bare 2 mnd på Ekgrens medisiner. Nå har jeg imidlertid kuttet medisinene fordi jeg har blitt så bra. Det er håp for alle, og enda større håp om du får gjort noe med det så tidlig som mulig!!

Lykke til!

Gjest Silmarill
Skrevet
Det svir så fælt da jeg har samleie... Det svir rett og slett så fælt at jeg ikke orker å ha sex... Har vært hos lege og gynekolog, men de fant ikke noe galt! Hva kan det være???

Håper noen har noe svar!!! :lete:

Det var jo veldig rart at du fortsatt svir når ingen feil er funnet! :klø:

Er det bare under samleie det svir eller er det når du tisser, når du vasker deg i underlivet eller er det hele tiden?

Sånn kan du ikke ha det uansett :tristbla:

Vanskelig å si hva det kan være når legene ikke fant ut av det!

Da ser jeg bort fra at det ikke er sopp, clamydia, Vestibulitt eller artiell vaginisme.

Gå til legen en gang til å si at det må være noe ettersom dette bare vedvarer. Kanskje en annen lege/gynekolog.

Ta en telefon til Vulvaklinikken eller ihvertfall les denne siden her: :)

http://www.rikshospitalet.no/pasientinfo/a...mp;nPubID4=2893

Skrevet

Tusen takk for svar! :)

Har vært på ultralyd og alt... Hmm... Gynekologen sa bare at han ikke så noe feil og derfor ikke kunne hjelpe meg! Jeg kunne evt. ta en kikkhullsundersøkelse hvis jeg ikke klarte å leve med det mente han!! Men det er jo ikke normalt å ha det sånn!!

Det er bare da jeg har samleie, eller skal putte i en tampong og alt.... Det svir ikke ellers! Bare når noe er oppi hvis du skjønner!! hehe...

Hva går vestibulitt ut på da?

Skrevet

Det står det om i l inken som Silmarill la ut.

Les den så står svaret der

utrag fra linken

Vestibulitt og partiell vaginisme - hva er det?

Vestibulitt er en langvarig smertetilstand som først og fremst rammer unge kvinner. Området rundt skjedeinngangen er svært smertefullt og smerten utløses ved berøring, som samleie og bruk av tampong. I det smertefulle området finnes en økt mengde overflatiske nervefibre som er overfølsomme for berøring, og smerten kjennes som svie og brenning.

Dt står mye mer så du burde lese den!

Skrevet
Det er bare da jeg har samleie, eller skal putte i en tampong og alt.... Det svir ikke ellers! Bare når noe er oppi hvis du skjønner!! hehe...

Du har symptomer på vestibulitt!

Ring fastlegen din å si at du vil ha ny rekvisisjon til en gynekolog!

Si at du tror at du har vestibulitt!

Legen din ser at du har nylig vært hos h*n ang. underlivet så du bør slippe å troppe opp hos han igjen for å få rekvisisjon!

Her er en tråd om bla. vestibulitt.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;hl=Vestibulitt

Gjest Silmarill
Skrevet
Du har symptomer på vestibulitt!

Ring fastlegen din å si at du vil ha ny rekvisisjon til en gynekolog!

Si at du tror at du har vestibulitt!

Legen din ser at du har nylig vært hos h*n ang. underlivet så du bør slippe å troppe opp hos h*n igjen for å få rekvisisjon!

Her er en tråd om bla. vestibulitt.

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...;hl=Vestibulitt

Sa jeg :sjenert: Trodde jeg var logget inn :)

Skrevet

Takk for svar!! :)

Jeg leste på den tråden om vestibulitt, og dette høres akkurat ut som meg!!

Skal ringe legen min i morgen tidlig!! :)

For "vanlige" leger kan vel finne ut av dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...