Gå til innhold

Vaksine Namibia


Gjest *delfina*

Anbefalte innlegg

Gjest *delfina*

Hei!

Jeg skal på et ca. to-mnd. opphold i Namibia om 3 mnd.

Jeg har søkt på nettet for å få info. om vaksiner, men tenkte bare å spørre om noen har noen tips..

Hvor lang tid før avreise er det vanlig å ta malaria-piller, og hvor lang tid før må jeg vaksinere meg?

Noen som vet?

Jeg må nok snart kontakte legen min for å snakke om hva jeg trenger, men det hadde vært fint å få noen innspill her først..

Endret av *delfina*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

FInnes egne "vaksine kontorer", vet ikke helt hvordan dette er i alle Norges strøk, men legen din vet sikkert det! Noen legekontorer har også egne vaksine mennesker, mens andre skriver ut resept så må du gå og kjøpe og tilbake til legen som kan gi det til deg. Men som sagt ta kontakt med legen din så kan sikkert han/hun fortelle hva du trenger å gjøre.

Ta kontakt med legen med engang, når jeg reise til Kenya husker jeg det var noen vaksiner som måtte taes i god tid, kanskje ikke mer enn 1 måned i forveien, men greit å være på den sikkre siden da.. Finnes forskjellige Malaria piller de jeg tok skulle man begynne med to uker i forveien og ta 1 i uka og fortsette i 1 uke etter at man kom hjem. Tok kolera vaksine: dette er en drikkevaksine som måttes ta to ganger 1 gang i uka før man dro. og så mener jeg det var 1 sprøyte eller 2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dixie i.i

Hei.

Var å vakinserte meg i dag jeg....

Vi dro på hit De var veldig flinke og driver bare med sånt. Synes ikke det var så dyrt heller, vi betalte 1495 for konsultasjon og vaksiner, malariatablettene kom i tillegg, de kostet 705.

Her kan du også se hvilke vaksiner som treng dit du skal. Jeg skal til Gambia og Senegal, og fikk 4 vakiner, stivkrampe, polio, hepatitt og gulfeber. I tillegg skal vi ta koleravaksine (drikkevaksine) og malarialtabletter. Vi skal begynne på malariatablettene 1 dag før vi drar og ta en uke etter at vi har kommet hjem.

Vi snakket med de en stund før vi vaksinerte oss, de anbefalte ca 5 uker før, men tror inntil 2 uker er greit.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...