Gjest Gjest Skrevet 30. september 2007 #1 Skrevet 30. september 2007 Hei. Jeg har slutten på p-pillen fordi jeg og min kjæreste ikke bor sammen lengre og sees bare avogtil. (bor forskjellige steder i landet) Jeg lurer på om jeg skal gå over naturlig prevansjon (til å telle "trygge" dager ) o.l Han bruker selfølgelig kondom, men jeg syns ikke sexen er like bra som tidligere når han bruker det. Noen som kan dele litt med erfaringer og kunnskaper rundt dette? takk
Aurela Skrevet 30. september 2007 #2 Skrevet 30. september 2007 Mens min kjære var i militæret gikk jeg på pillene (vi så hverandre kanskje litt over åtte uker gjennom tjenesten, ingen helgeperm eller slikt). Jeg personlig føler meg ikke trygg om det ikke er både piller og kondom, om jeg da kanskje slurver litt med pillene har vi kondomet. Ville aldri stolt på å telle "trygge" dager, tror det er noe av det dummeste en kan gjøre, men om dere bruker kondom i tillegg er det en annen sak.. Men tilslutt, dette er da skrevet av en som overhodet ikke er villig til å ta noen sjanser..
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2007 #3 Skrevet 30. september 2007 hei, takk for svar Du virker endel år yngre enn meg, og jeg skjønner godt at du ønsker å være 100% sikker rundt prevansjon.. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 8 år, men jeg har alikevel ikke prøvd dette med å telle "trygge" dager. Tenkte derfor det var litt lurt å høre med andre kvinner når jeg ikke ser vitsen med å ta p-piller når vi ikke ser så mye til hverandre dette året..
Gjest nextlife Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 hei, takk for svar Du virker endel år yngre enn meg, og jeg skjønner godt at du ønsker å være 100% sikker rundt prevansjon.. Jeg og kjæresten min har vært sammen i 8 år, men jeg har alikevel ikke prøvd dette med å telle "trygge" dager. Tenkte derfor det var litt lurt å høre med andre kvinner når jeg ikke ser vitsen med å ta p-piller når vi ikke ser så mye til hverandre dette året.. HVis der er okei for deg å få barn er dette en utmerket metode, ettersom den er den mest usikre prevensjonsmetoden som er
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Ingen beskyttelse = 85 graviditeter pr år Sæddrepende middel. Vanlig bruk = 29 Perfekt bruk = 18 Hoppe av i svingen: Normal bruk = 27 Perfekt bruk = 4 Periodisk avhold: Normal bruk = 25 Kalender: Perfekt bruk = 9 Ovulasjon metodh: Perfekt bruk = 3 Sympto termal: Perfekt bruk = 2 Post-ovulasjon: Perfekt bruk = 1 Kondom: Normal bruk = 15 Perfekt bruk = 2 P-pille, p-plaster, p-ring og minipille: Normal bruk = 8 Perfekt bruk = 0.3 Depo-provera (p-sprøyte): Normal bruk = 3 Perfekt bruk = 0.3 Kvinnelig sterilisering: Normal bruk = 0.5 Perfekt bruk = 0.05 Mannlig sterilisering: Normal bruk = 0.15 Perfekt bruk = 0.10 http://www.who.int/reproductive-health/pub...ons/mec/mec.pdf Kun “telle dager” er kun rundt 75-91 % sikkert. FAM derimot er 97-99 alt etter metodevalg. Vi har valgt denne metoden nettopp pga at vi ønsker høy sikkerhet. Så med mageproblemer 1 til 2 ganger i måneden vil p-piller bli ekstremt usikkert, i tilegg til at hormonprevensjon er ikke noe jeg ønsker utsette meg for. Da lar jeg heller vær å ha samleie. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...&hl=ovusoft Grei tråd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå