Gå til innhold

Blødninger under samleie


Fremhevede innlegg

Gjest Engstelig gjest
Skrevet

I nesten halvannet år har jeg hatt mensen-lignende blødninger hver gang jeg har hatt samleie med min venn. Vi har hatt samleie ca en gang i måneden, og det har dessverre skjedd hver gang. Har hatt samleie med en annen ved én anledning, og da skjedde det ikke.

Jeg tok en klamydiatest hos Olafia (klinikken før kjønnsykdommer) i Oslo forleden som var negativ, men gynekologen var ikke interessert i å sjekke ut blødningene. Det overrasket meg veldig, da sykepleieren jeg kom inn til først syntes det hørtes alvorlig ut, og lovet meg at de skulle ta det på alvor.

Nå blir jeg vel nødt til å gå til en annen gynekolog, må si jeg er veldig redd for hva dette kan være.

Noen som har noen tips til en vennlig, helst kvinnelig gynekolog sentralt i Oslo? Eller som vet hva dette kan være?

Veldig takknemlig for svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det kan være celleforandringer.

Det var iallfall det på tilfellet jeg kjenner til som også hadde blødninger under samleie.

Finn en gynekolog som tar deg på alvor.

En metode som jeg kjenner til, er å "fryse" på livmortappen i 4,5 minutt med

-37 grader.

Avhold i en måned, inn for kontroll.

Men, dette må nesten gynekologen finne ut av.

Det trenger ikke være noe å bekymre seg for, men må helt klart sjekkes ut.

Endret av Cujo
Gjest Engstelig gjest
Skrevet

Tusen takk for svar.

Har vært seksuelt aktiv i ni år, og det er bare de siste par årene jeg ikke har hatt et fast forhold med hyppigere sex enn dette. Har aldri hatt dette problemet før, så som du sier, det kan være celleforandringer.

Får lete opp gynekologer i telefonkatalogen i morgen. Man må ikke henvises fra fastlegen?

Skrevet

UPS!

Dette skjer meg og nå:S

Har ALDRI hatt dette problemet, men hver gang jeg og har sex nå, så blør jeg like etter/dagen etter.

Forferdelig irriterende og setter jo begrensinger for mer sex like etter.

Ble litt bekymret selv jeg nå..for om det kan være noe spes..

Gjest Engstelig gjest
Skrevet

Føler med deg!

Kanskje vi burde sjekke oss begge to?

For min del blør jeg allerede under samleie, men det gir seg ganske fort.

Lurer på om jeg har lagt merke til at det er ekstra dersom penis går dypt inn i skjeden, og lurer derfor på om det kan være noe i dette som blir sagt om at det er livmortappen det blør fra. Men det kommer ganske mye blod, mer enn normalt ved mensen, faktisk.

Skrevet

Jo, de aller fleste gynekologer krever henvisning fra fastlegen.

Du kan jo gå til en privat gynekolog for å slippe henvisning, men det er jo mye dyrere igjen, da.

Lykke til !

Skrevet

Angående dyktige gynekologer, så ta deg en tur til Bygdøy Allè 37, min gamle gynekolog var et funn, dessverre avgått med pensjon, men han som har tatt over har jeg lest mye skryt om.

Det er en mann, da....

Skrevet

Håper det ikke er noe alvorlig som feiler deg!

Ta en tur til gynekolog, så får du forhåpentligvis hjelp.

Gjest Engstelig gjest
Skrevet

Nå har jeg bestilt legetime. Prøvde å få henvisning til gynekolog tilsendt av legen min, men måtte visst komme innom en tur. Var imidlertid så heldig å få komme til en kvinnelig turnuslege som har time allerede i morgen!

Legen jeg har nå har aldri tatt på meg, så meg ikke en gang i halsen da jeg hadde hatt vond hals i tre måneder, så jeg tror han ville besvimt om jeg ba ham foreta en GU på meg. Da sparte jeg ham for det. Eller, jeg sparte oss begge, for å si det sånn.

Ville bare si at jeg hadde fått time, i alle fall!

Det er rart hvor mange tanker som melder seg: jeg burde fått det sjekka første gang jeg oppdaget det! Tenk om jeg har kreft! Tenk om det er noe galt som gjør at jeg ikke kan få barn!

Tror det går bra, da. Har f.eks. tatt en mamografiundersøkelse tidligere også, til tross for at jeg er i midten av 20-åra. Legen mente det var en mistenkelig kul, men jeg var jo helt frisk.

Er sikkert det denne gangen også!

Skrevet

Godt du har fått deg time, håper det er noe så udramatisk som p-piller el.Enkelte får ekstremt skjøre slimhinner av det.

Gjest Engstelig gjest
Skrevet

Hm... Det med p-pillene har jeg ikke tenkt på. Har gått på dem i mange år. Er veldig spent med tanke på morgendagen.

Takk for støtte! Det hjelper faktisk litt, selv om jeg ikke kjenner dere!

Skrevet

Lykke til i morgen.

Det kan forresten være muskelknuter som er årsak til blødningene. Det var det hos meg, men jeg hadde bare småblødninger. Fikk tatt en utskrapning for ca 3 år siden, og siden har jeg ikke hatt blødninger i det hele tatt.

Gjest Engstelig gjest
Skrevet

Muskelknuter, ja... Hm, det kan visst være så mangt, dette!

I dag var jeg hos legen. Det gikk ganske bra. Hun snakket veldig dårlig norsk, visste blant annet ikke det norske ordet for livmorhals, men vi kom oss nå gjennom det sammen. Hehe.

Det er tatt celleprøver, og jeg får svar om et par uker. Hun tok det hele ganske rolig, så jeg håper det betyr at jeg også kan være det.

Uansett hva prøven viser nå, så er det jo forsåvidt litt dumt: er det celleforandringer, så er jo ikke det helt bra (er det vel?), og er det det ikke, så må jeg i gang med en prosess for å finne ut hva annet det kan være. Uansett, fint å ha vært hos legen!

Skrevet
Muskelknuter, ja... Hm, det kan visst være så mangt, dette!

I dag var jeg hos legen. Det gikk ganske bra. Hun snakket veldig dårlig norsk, visste blant annet ikke det norske ordet for livmorhals, men vi kom oss nå gjennom det sammen. Hehe.

Det er tatt celleprøver, og jeg får svar om et par uker. Hun tok det hele ganske rolig, så jeg håper det betyr at jeg også kan være det.

Uansett hva prøven viser nå, så er det jo forsåvidt litt dumt: er det celleforandringer, så er jo ikke det helt bra (er det vel?), og er det det ikke, så må jeg i gang med en prosess for å finne ut hva annet det kan være. Uansett, fint å ha vært hos legen!

Har hun søkt deg videre til gynekolog og/eller innvendig undersøkelse?

Jeg måtte legges i narkose for at de skulle få sjekket om jeg hadde muskelknuter, for de sitter oppe i livmoren. Men de er ihvertfall ufarlige, bare plagsomme.

Mulig at ultralyd også kan være et alternativ.

Håper det går fint med deg!

Skrevet

Jeg har også små blødninger hver gang jeg har samleie. Hadde det en periode før også, og da tok jeg mange prøver, men fant ikke ut noe. Jeg prøvde å bytte p-piller, og det hjalp en liten stund. Men nå er det altså tilbake.

Hvordan foregår en utskraping? Det høres vondt ut... :tristbla:

Skrevet
Jeg har også små blødninger hver gang jeg har samleie. Hadde det en periode før også, og da tok jeg mange prøver, men fant ikke ut noe. Jeg prøvde å bytte p-piller, og det hjalp en liten stund. Men nå er det altså tilbake.

Hvordan foregår en utskraping? Det høres vondt ut... :tristbla:

Det er en slags mild utgave av en kirurgisk abort. Ikke direkte behagelig, men blir du lagt i narkose skal det visstnok ikke være så ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...