Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg har ei venninne som har gått med kløe i endetarmen i flere måneder. Hun har prøvd soppkur, hemoridekur, vært hos lege; fått ormekur.. Ingenting hjelper og det er unnskyld utrykket helt for jævlig!!

Hun vet ikke hva hun skal gjøre, og jeg tenkte at kanskje det var noen her inne som hadde hatt en periode med slik kløe og hadde gode råd?

Takk på forhånd :)

Endret av allover
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Er det hemoroider da?

Hvis det er hemoroider som skyldes problemer med kostholdet så må hun jo endre det?

Hun bør be om en skikkelig utredning av lege.

Skrevet

Det høres jo merkelig ut, siden alle de "normale" årsakene tydeligvis er luket ut. Enig med Blondie, hun bør få en skikkelig utredning. Man skal ikke gå og klø uten å vite hva det kan være.

Jeg har klødd over lengre tid, men det var mark. Fikk en kur, og det forsvant. Hvordan ser det ut da? (ikke det at du vet det, men det kan jo forklare problemet nærmere) hemorider kan jo ofte sees. Har hun trøbbel når hun går på do? Har hun sjekka avføringa for mark?

Det kan ikke være noe så enkelt som allergi mot skyllemiddel kombinert med stringtruser? Høres kanskje søkt ut, men det var det eneste jeg kom på.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Hei.

Jeg har ei venninne som har gått med kløe i endetarmen i flere måneder. Hun har prøvd soppkur, hemoridekur, vært hos lege; fått ormekur.. Ingenting hjelper og det er unnskyld utrykket helt for jævlig!!

Hun vet ikke hva hun skal gjøre, og jeg tenkte at kanskje det var noen her inne som hadde hatt en periode med slik kløe og hadde gode råd?

Takk på forhånd :)

Kan det være sprekker ved analåpningen som klør?

Små rifter eller sår som er årsaken?

Skrevet

Det er viktig at hun tørker seg helt ren. Bruk gjerne rent vann etter dobesøket.

Om hun har dårlig kosthold og dermed løs avføring kan syren i den løse avføringen lage svie. Dette begynner å klø.

Om det er det så må det kostholdsendring til med masse fiber.

Smør analåpningen inn med Zink Salve

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...