Gå til innhold

Krysantemum

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lene_*
Skrevet

Hvordan skal disse vannes etc? Jeg tror kanskje jeg har gjort no feil fordi mine visner og det er knoppene som visner. Bladene er begynt å bli noe gule. Har kun hatt de i ca to uker, fikk de i gave så litt kjedelig at jeg ikke har klart å holde de lengre. De står oppi en beholder oppå oasis. De kom slik fra blomsterbutikken. Siden oasisene var fuktige når jeg fikk dem tenkte jeg at kanskje det var de som skulle vannes så det har jeg gjort. Vannet med vann, både med og uten gjødning. Er det noen som vet noe om dette og som har et råd til meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har krysanthemum som står ute. De fikk jeg beskjed om å vanne ganske ofte. Vet ikke om det er til hjelp?

Skrevet

De kan tørke lett mellom vanningene. Det beste er å vanne de fra skålen og la de stå ca 20 min....og putt en sukkerbit i jorda,det hjelper for å få ut knoppene!

Skrevet

gule blader kan jo komme av for mye vann da...

Skrevet

hmm gule blader kan helt klart komme av mye forskjellig, for mye vann, for lite vann, sykdom osv, hvis du har den inne kan det rett og slett komme av at den står i et varmt rom. Krys blir ofte brukt ute nå når det er høst dvs den trives best når det er litt kjølig, hvis du har den inne i et rom med ca 20 grader er det godt mulig at den ikke liker seg spes godt. det andre ok hadde sjekket var om den hadde spinnmidd, dvs se om det er noe spindelvev på planten, og snu bladene ogseom du kan se noe som beveger seg. er det det så kast den med en gang, og vask vinduskarmen, potter osv med salmiakk. Det er veldig vanlig at krys får spinnmidd, og siden det ofte er en vare som butikkene får i mengder nå på høsten smitter dyrene lett fra en plante til en annen....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...