Gå til innhold

rettslige bånd mellom foreldre og barn

Fremhevede innlegg

Gjest Utlogget for dette spørsmålet
Skrevet

Jeg fikk nesten :overrasket: "store" øyne når jeg leste ditt innlegg TS.

Jeg trodde det var min mann, som hadde skrevet her... Det meste var såååå likt vår situasjon...

Dessuten tenker og handler vi utrolig likt, etter hva du skriver..

Forskjellen er at vi har barn. De har hun "skremt" ved sin oppførsel..

Det eneste hun vet om våre barn, er også gjennom rykter fra andre..

Kunne vært godt å hatt en prat med deg, for det ser ut som vi sliter med det samme... (nå er jeg kona i dette tilfellet da).

Men siden du er gjest, får jeg ikke sendt deg en PM. Men jeg skjønner godt at du er gjest. Av kanskje samme grunn, er jeg utlogget nå.

Lei av hennes edder og galle, vite at hun prater dritt om oss til alle. Ikke vite hvem som tror på henne eller på oss.... (Føler at folk ser på oss og snakker om oss..)

Min mann får nok heller ingen arv, men det bryr vi oss ikke noe om. Vi vil bare få være ifred. Men hun skryter rundt, om alle pengene hun nå bruker, i håp om at vi skal høre det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hergensheimer
Skrevet

Hva min mor enn måtte ha av verdier, er meg i utgangspunktet revnende likegyldig, og jeg er ganske panser i min mening om at alle har rett til å bruke egne midler slik som de selv ønsker - selv om det beste forhold hadde eksistert mellom meg og henne, ville jeg ikke hatt andre innsigelser på hennes, satt veldig på spissen, hypotetiske valg om å kjøpe for halvannen million kroner i vann-is enn at "det kan hende du trenger en fryseboks som er litt stor".

Mitt budskap, om hun tyr til arv-sarkasmer, er ment å være "se her, det driter jeg i"

En kan saktens koke dette ned til å defineres som en infantil overreaksjon, men jeg lar meg altså ikke kjøpe når det gjelder min kone.

Jeg ser av ditt innlegg, "ikke pålogget", at vi er i samme situasjon; dog er jeg av den oppfatning at dere er mer skadelidende, ettersom at det er barn med i bildet. Jeg har dog ikke så stor lyst til å logge meg på, gitt temaet. Men da har vi muligheten, likefullt, til å avvikle en hyggelig prat på det imaginære plan - og siden man er imaginære, er det god og dyr mat som serveres - Brimi har reist verden rundt og håndplukket ingrediensene :jepp:, og deretter komponert menyen i et to ukers samarbeidsprosjekt med Europas mest ekslusive gastronomer :popcorn:

Spøk til side. Et litt keitete ordvalg...men det er "fint" å vite at en ikke er alene om dette....

Skrevet

Siden Arveloven sier at man ikke kan fraskrive seg arv når man selv har arvinger under 18 (siden man da også fraskriver dem arven), vet jeg ikke om en fraskrivelse gjort før dere får barn også vil gjelde om dere får barn senere :klø:

Skrevet
Spøk til side. Et litt keitete ordvalg...men det er "fint" å vite at en ikke er alene om dette....

Du er ikke alene om dette, dessverre. Jeg vet utmerket godt hvordan du har det, og skulle ønske ingen andre hadde opplevd det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...