Gå til innhold

høy puls om natten


Gjest mann28

Anbefalte innlegg

Har lagt merke til at dama har ganske høy puls (100-120slag i minuttet) om natta når hu sover. Hun puster fort også.

Har spurt om hun drømmer mye eller har mareritt, men hun avkrefter begge. Har aldri tenkt over det før i forrige uke, men det har liksom alltid vært slik.

Kan det være at hun rett og slett har så høy hvilepuls?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også det slik. Når jeg våkner for å gå på do eller slikt om natten merker jeg at her er det ikke mye hvilepuls. Jeg hadde god hvilepuls før, er godt trent, men nå har jeg en periode hvor jeg er skikkelig stressa og bekymrer meg inni hekken mye.

Jeg tenker følgende, hvis man har mye å tenke på eller er stressa så kjenner kroppen på det om natten også.

En annen ting er vi jenter som bæljer i oss kaffe morra og kveld. Kaffe og røyk høyner pulsen, det vet vi jo, men så glemmer vi det fordi det er så normalt blitt å møtes på cafe på kveldene.

Hvis hun kuttet kaffe (og evt røyk) en månedstid så kan du jo sjekke om det bedrer seg.

Men hun trenger jo ikke å ha det sånn, selv om det kanskje ikke er farlig, så jeg hadde rådet henne til å nevne dette neste gang hun er hos legen, det skader aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har enormt høy puls om dagen, og også om natta. Sover dårlig, men jeg vet det er fordi jeg bekymrer meg mye om skolen. Min anbefaling til deg er å høre med henne om alt er som det skal være, og kanskje høre med henne om hun drømmer noe spesielt. Det kan gjøre at hun begynner å snakke om det hun går å tenker på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bente85

Det hun kanskje burde ha gjort, var å gå til en lege og sjekke blodtrykket, og dette med pulsen. :)

Normalt skal ikke pulsen til en kvinne være oppe i over 100, den skal ligge på mellom 70 og 80 om jeg husker rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig hun drømmer og ikke husker det dagen etterpå, men da vil jo ikke pulsen være like høy hele natten. Har du lagt merke til om det er periodevis eller hele natten?

Ifølge min samboer har jeg periode jeg drømmer mye og da våkner han ofte av at jeg er urolig, puster og peser og bråker. :) Jammen bra jeg ikke snorker også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare litt nyskjerrig, så på et skriv fra legen min der står det at jeg har 120/70 på puls. Har jeg 70 i puls da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Bare litt nyskjerrig, så på et skriv fra legen min der står det at jeg har 120/70 på puls. Har jeg 70 i puls da?

Sikker på at det står puls? Det der høres mer ut som blodtrykket ditt, dvs du har overtrykk på 120 og undertrykk på 70. Forøvrig noe som høres ut som et veldig bra blodtrykk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...