Gå til innhold

Carve Canem Cujo


Cujo

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli gammel, skjønner jeg.

Er det ikke da man våkner tidlig ?

Når man står opp timer før de fleste andre i hverdagen, så er feriedager og helger dager man setter enormt stor pris på å få sove noen timer ekstra. Men, aldri lenger enn til i ni-tiden, for da blir dagen så kort og man føler seg nesten snytt.

Men, ikke i dag.

Siste helg i september, og det er tydelig at vinteren er på vei. Raskt.

Vinterdekk har jeg allerede tenkt på å skaffe meg en stund, det er helt klart noe jeg må lære meg å skifte om til selv, så jeg slipper å være avhengig av mannlig kompetanse for å ikke skli av veien.

Man skal ikke se bort ifra at en som har hatt førerkort i underkant av et halvt år uansett står i en viss fare for å få seg en ufrivillig luftetur, men man trenger jo ikke å utfordre skjebnen.

Dekk er ikke den utgiftsposten man sparer på, der er det best å kjøpe trygt og sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Henger meg på Bettie, og ønsker deg velkommen i nabolaget.

Du er inne på noe, når du satser på skikkelige vinterdekk. Greit å være forberedt når vinteren kommer. Selv har jeg ikke bil, så den utgiftsposten slipper jeg. Men tror jeg må kjøpe nye brodder til vinteren. De gamle er ikke helt gode lenger. Og jeg har ikke lyst til å brekke lårhalsen, på veg til bussen...

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hilsener Bettie og Begonia :)

Det er viktig å passe på lårhalsen !

Heldigvis har jeg både en mann og en far som er helt enige om at dette med skikkelige dekk er viktig, så jeg tror jeg og bilen min vil være så godt utrustet vi kan for vinteren som ligger foran oss, så får vi bare håpe at sjåføren også greier seg godt. :)

Brodder er lurt, jeg har hørt at truger er veldig i tiden, men de er visst noen tusenlapper dyre tror jeg, og er kanskje ikke helt beregna på til og fra bussen.

Viktig å være godt skodd om vinteren, fort gjort å få seg et rundkast og ligge der og kave.

Det har regnet i hele dag og siden jeg er halvt katt når det gjelder varme, så sprengfyrer jeg alt ovnen min makter, faktisk så tror jeg det ble i meste laget for pusen min, for han falt pladask i søvn foran ovnen her og ligger så lang den lille kroppen er utover stuegulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening på søndager er ganske greit for den som ikke er fan av å stå i kø.

Søndag er jo dagen de fleste ligger rett ut og holder på hodet sitt, så den som er sprek som en loppe og ikke har vært ute dagen før, den har gjerne nesten hele treningssenteret for seg selv, med unntak av et par andre like spreke lopper.

Derfor dro jeg avgårde for å være der rett etter åpningstid i dag, men der fikk jeg meg en overasskelse, allerede 15 min etter at de åpnet, så var det faktisk flere som var i full gang med å trimme.

I dag har jeg trent i en måned og for første gang i mitt liv er jeg motivert for oppgaven.

Det hjalp vel å passere 25 tenker jeg og innse at alle rynkekremer og andre alderstips på TV faktisk sikter seg inn til en målgruppe av "kvinner over 25".

Plutselig var ikke disse reklamene fullt så festlige lengre, faktisk langt i fra.

Jeg leste i et make-up-blad her en dag, nøyaktig hva det gjaldt husker jeg ikke (jeg har vel fortrengt det) men iallfall så var kommentaren: passer definitivt best "til kvinner under 25".

Da følte jeg meg gammel, gitt. Og ble en smule grinete.

Jeg holdt igjen lenge og tenkte at jeg skal ikke trene for jeg er fornøyd som jeg er, men så har antakelig underbevisstheten brukt noen år på å fordøye at jeg faktisk blir eldre og at det slett ikke er dumt å sette i gang litt før det meste begynner å sige mot jord !

Så nå er jeg i gang, og hvis man ser bort ifra det irriterende faktum at jeg har lagt PÅ meg, føler meg oppblåst og omtrent som en stranda hval, så har jeg uttrykt min irritasjon til min meget aktive og treningsinspirerte søster som defintivt er den i familien som har mest greie på dette med trening.

Og siden jeg er totalt newbie i gamet, så får jeg velge å tro hun har rett i at det bare er vann og at det vil gå ned igjen om noen uker.

I really hope so.

Det er jo ikke akkurat å legge på seg man prøver å oppnå ved å trene.

Forsåvidt...hadde man bare lagt PÅ seg så var det èn ting, vann i kroppen sliter vel de fleste kvinner med på enkelte tidspunkt i måneden og ellers i livet, men den følelsen av å være så oppblåst at hvis noen bare rører ved magen min så sprekker den, den kan jeg godt være for uten. Altså.

Så jeg venter i spenning på at dette vannet skal forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er iallfall i gang og er veldig bevisst på å ikke gi etter for eventuelle fristende tanker om å hoppe over treninger p.g.a latskap en dag.

Det er skummelt, for gir man først etter èn dag så er det fort å fortsette med det.

Og med den prisen treningssentrene krever så er det bare å innfinne seg, jeg har vært støttemedlem flere ganger før, og det er sure penger når man ikke bruker det..

Endret av Cujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Begonia

Ja, hvem har ikke vært støttemedlem :sjenert:

Men godt at ikke du har tenkt å være det. Stå på med treninga.

Jeg for min del har funnet ut at gratis trim i frisk luft er det beste. Koser meg på mine daglige spaserturer (med brodder om vinteren - som sagt jeg er redd for lårhalsen min :fnise: ).

Du får ha en fin kveld Cujo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy smoke, nå begynner treningen å bli tøff.

I starten tar man det litt piano for å ikke gi kroppen helt sjokk, men nå er det tid for å ta i.

Og det gjorde jeg i dag.

Jeg venter på å se resultater, siden jeg er av den ekstremt utålmodige sorten som helst ville sett at det virker, i går.

Leggene mine kjennes som om de er lagd av stein og jeg begynner å kjenne at det er noe inne i armene. :fnise:

Jeg sa at jeg absolutt IKKE ville ha synlig trente armer, for det syns jeg ikke er noe fint.

Men, etter å ha trent i fjorten dager så kom jeg på at det hadde nå vært litt stas om det faktisk syntes at jeg har løfta vekter for harde livet også, da....

Jeg føler meg fortsatt som en oppblåst ballong, men det er noe variabelt, så jeg venter i spenning på når vannet skal gå sin vei.

I et lyst øyeblikk i speilet før i dag så iallfall magen flat ut igjen, og det er jammen en stund siden den har gjort noe annet enn å stå rett ut, så det var jo et lyspunkt.

Jeg syns jeg har fått en kul på hver side av lårene som jeg ikke for mitt bare liv kan fordra, men samtidig ser jeg også mye annet jeg ikke har lagt merke til før, så enten er det vann eller så er det bare det at jeg ikke lengre er så opptatt av å sole meg som før.

Lys hud er nådeløs mot alt som finnes av strekkmerker, cellulitter og den slags uhumskheter, som jeg egentlig trodde jeg ikke hadde stort av.

Jaja, vi får se når vannet går vekk, det vil jo bli dommedag. :gråte:

Endret av Cujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så er det noe med de forstørrelsesglassene man har i øynene, da. De forstørrer det man ikke liker ganske betydelig, selv om andre ikke ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok ikke umulig at du har et poeng, der.

At jeg la på vektene i går kjentes godt i dag, så i dag tar jeg meg en hviledag for så å stille på trening klokka 1000 i morgen, fin måte å starte dagen på, med god samvittighet resten av helga.

Skulle jeg pirke på noe på treningssenteret, så er det at musikken de spiller er alt for lav.

Jeg har derfor med meg radio eller mp3-spiller på øret, for 1. å unngå å kjede meg, og for 2 å få litt ekstra drivkraft gjennom musikk.

Jeg er en smule rastløs og må derfor høre på noe mens jeg trener, de gangene jeg trener alene.

Ofte trener jeg og samboeren sammen, vi drar hverandre avgårde, og når han ikke kan være med, så kjører jeg rett til trening rett etter jobb, for har jeg først funnet sofaen så er dørstokkmila så uendelig lang, så det må vi unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med sofaer. Tror det må være en eller annen form for magnetisme - man blir liksom sittende når man først har satt seg.

Ønsker deg en god helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg til deg også, Bettie :)

Mødre er gode å ha.

Etter å ha klagd min nød til min kjære mor om at jeg føler meg som en strandet hval med denne oppblåste magen min, så analyserte vi litt hva jeg spiser og da kunne mamma fortelle at når hun spiser epler blir hun sånn.

Og jeg spiser epler, bananer, druer og plommer om dagen, jeg er jo inne på den sunne linje.

Å drikke eplecider hjelper ikke akkurat det heller, så da får jeg slutte med den slags og drikke kakao isteden.

Det er bare det at jeg føler meg ikke fullt så sunn med en kakaokopp mellom hendene, enn med frukt.

Det slo meg faktisk her om dagen at frukten kunne være noe av årsaken, men jeg ville jo bare være sunn, for pokker. :kjefte:

Jaja, uansett så kan ikke frukten ha noe med vektøkningen min å gjøre, så det er nok vann i kroppen også.

Alt på en gang, ikke så rart man tror man sprekker snart, vel.

Her sitter jeg og skåler i kakao, det blir ikke seint i kveld (selv om det for en gangs skyld er fristende å sitte alene i mørket og slappe helt av), om jeg fortsatt har ambisjoner om å trene kl 10.

Og det har jeg, for jeg syns ikke det er toppen av lykke å trene sammen med hele resten av byen.

En av grunnene til det er at jeg ikke liker å bli glodd på, og spesielt ikke når jeg konsentrerer meg, og jeg føler vel at treningssentre er en aldri så liten arena for sjekking, hvilket jeg ikke har interesse av.

Jeg husker da jeg som noen år yngre stilte på treningssenter for første gang, iført særdeles trange bukser.

Og jeg følte meg beglodd.

Jeg nevnte dette for min daværende herremann, som bare flirte rått til meg og sa "ja, du syns det er rart de glor når du går i de buksene der ? Det er jo reine invitasjonen"

Det hadde ikke jeg tenkt på.

Men nå, noen år senere, så registrerer jeg at det fortsatt er veldig inn med den typen ettersittende bukser som ikke overlater noe som helst til fantasien.

Enten er jeg blitt prippen på mine eldre dager, eller så er jeg blitt sjenert, men jeg går ikke kledd slik mer på trening.

Selv om jeg faktisk ser bedre ut nå enn den gang.

Endret av Cujo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke akkurat kø utafor treningssenteret ti over ti i dag tidlig, men jammen var det kommet en 7-8 stk.

Jeg skal i middag i kveld, og siden man jo skal være flink og spise etter trening så gjør man det og da ble det havregrøt.

Det blir nok ikke så ofte jeg spiser havregrøt, for å si det sånn.

Ikke engang et lass rosiner og sukker gjorde susen.

Fortsatt 3,5 kg + på vekta, men magen begynner å komme seg litt nå syns jeg.

Jeg skal iallfall ikke falle for fristelsen å spise noe som helst frukt i nærmeste fremtid, så skal jeg se hvordan kroppen oppfører seg da.

Mine kjære søsken var ute i natt begge to, så jeg er spent på hvordan formen er på dem begge.

Kanskje matlysten er heller laber.

Da kan jeg jo sitte og more meg over at jeg la meg halv elleve og våkna frisk og uthvilt halv åtte. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt er ikke akkurat min favorittmat, for å si det sånn.

Frukt kan nok gi en slik oppblåst følelse, men det gjelder kanskje ikke all frukt? Har ikke greie på det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Begonia

Synes du er flink som holder treningsmoralen oppe :tommelopp:

Håper du finner ut av det med frukten. Er leit hvis du ikke kan spise frukt, for det er jo så godt. Et lite tips kan være å skrelle eplene før du spiser dem. En jeg kjenner godt, blir oppblåst i magen når han spiser epler uten å skrelle dem. Men er de skrelte, så går det helt fint. Kan jo være verdt å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...