Gå til innhold

Dagbok

MrsP

Anbefalte innlegg

I dag har eks vært her. Vi kranglet. Samme gamle drittkranglene.

Jeg var sulten og kvalm og følte at jeg orket ikke snakke med noen. Prøvde å si at jeg ikke var i form til å diskutere, men da fikk jeg høre at det sier jeg alltid.

Hadde lyst til å hyle at jeg er gravid for faen, men jeg klarte å styre meg.

Rett før han skulle dra,så begynte han med det tullet der han prøver å holde meg fast for at jeg skal se på han når han snakker til meg. Han gjør det ikke på en sånn voldsom måte, han vil bare at vi skal prate rolig sammen.

Men han burde lært at jeg får helt panikk når han gjør det.

Så han begynte å grine og sa ikke et ord. Jeg skulle på jobb og hadde det travelt,men det tror jeg ikke han brydde seg så mye om.

I dag var han sånn som han var i begynnelsen etter det ble slutt.Virker desperat etter å prate med meg, og finner på masse tull for å få være i nærheten av meg.

Spurte han om det var noe spesielt som hadde skjedd, men det var det ikke sa han.

Han hadde sikkert bare en dårlig dag.

Så nå sitter jeg her igjen med svart samvittighet og irriterer meg over at jeg ikke bare kan jatte med han og være snill og grei. Jeg ikke hisse meg opp.

Klarer bare ikke holde kjeft når han sier ting som provoserer meg. Tror han sier mye av det bare for at jeg skal reagere på en eller annen måte.

Da han var her i dag,så føltes alt helt merkelig.

Der sto jeg og kranglet med han om ting som skulle vært ut av verden for lenge siden. Og så tenkte jeg på S og hva som skjer i magen min.

Jeg vil være ferdig med alt som har med eks og gjøre og bare konsentrere meg om det som skal skje fremover.

Har vært mindre kvalm i dag, men merker at jeg er uvel når jeg blir sulten.

Er så redd for at det skal gå galt. Venter lenge med å spise bare for å kjenne at jeg fremdeles er kvalm.

Og så klemmer jeg på puppene hele tiden for å kjenne om de er ømme.

S vil jeg skal ta kontakt med legen og bestille time.

Når er det vanlig å gjøre det? Jeg kan jo bare ringe å høre egentlig.

Tar det i neste uke jeg.

Jeg drakk vin på lørdag. Ante ikke at jeg var gravid. Drakk helgen før det også.

Får vondt i magen når jeg tenker på det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du blir fort ferdig med det som har med eks å gjøre. Skal ikke gå og tenke på det du nå. Nå skal du bare glede deg over at du er gravid :juhu:

At kvalmen går opp og ned er helt normalt :klemmer:

Når jeg var gravid så ville de egentlig ikke ha inn før uke 12, men vet det varierer mye fra sted til sted. Så bare ring og bestill time du. Tror alle bekymrer seg for om det skal gå bra eller ikke, og for de fleste så gjør det jo det :)

Ikke bekymre deg for at du drakk vin, det tar noen uker før babyen deler system med deg, så det har helt sikkert ingenting å si :klemmer:

Er så utrolig glad på dine vegne :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også du skal ta det helt med ro. Tidlig i svangerskapet er det lite sirkulasjon til noen organer i fosteret som kan ta skade. Nyt graviditeten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært mindre kvalm i dag, men merker at jeg er uvel når jeg blir sulten.

Er så redd for at det skal gå galt. Venter lenge med å spise bare for å kjenne at jeg fremdeles er kvalm.

Og så klemmer jeg på puppene hele tiden for å kjenne om de er ømme.

:ler:

Husker jeg jeg gjorde også.

Spilte til og med håndballkamper jeg, og løp rundt og klemte på puppa! :flau:

S vil jeg skal ta kontakt med legen og bestille time.

Når er det vanlig å gjøre det? Jeg kan jo bare ringe å høre egentlig.

Tar det i neste uke jeg.

Jeg var jo superbekymret (og det gikk jo veldig bra), så var på privat UL i uke 8, og lege i uke 7 eller noe...

Jeg drakk vin på lørdag. Ante ikke at jeg var gravid. Drakk helgen før det også.

Får vondt i magen når jeg tenker på det :(

Ikke bekymre deg for sånt, er ikke den eneste babyen som er drukket inn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, gratulerer!! :hoppe: :hoppe:

Har jo ikke vært her på en stund, også finner jeg ut at du er gravid! Så morro!! :hoppe:

Ellers er jeg enig med Impala; Du skal ikke bekymre deg for Eks nå, nå er det baby og S som gjelder. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror også du skal ta det helt med ro. Tidlig i svangerskapet er det lite sirkulasjon til noen organer i fosteret som kan ta skade. Nyt graviditeten! :klem:

:klemmer: Skal prøve å ikke bekymre meg. Det er jo uansett ikke noe jeg kan få gjort med det nå.

Først og fremst, gratulerer!! :hoppe: :hoppe:

Har jo ikke vært her på en stund, også finner jeg ut at du er gravid! Så morro!! :hoppe:

Ellers er jeg enig med Impala; Du skal ikke bekymre deg for Eks nå, nå er det baby og S som gjelder. :klem:

Tusen takk,søta! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke til å sitere deg,MissS.

Hehe,synes jeg ser deg mens du spille håndball og klemmer på puppene :ler:

Du var till lege i uke 7 du ja... Da tror jeg faktisk jeg ringer på mandag,så får jeg høre hva de sier.

Endret av kiwii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkner så tidlig om morgenen. I går våknet jeg i 6 tiden og følte at vi hadde forsovet oss. Lå og vred meg i lang tid før jeg sovnet igjen.

I dag våknet jeg også lenge før klokka ringte.

Var bare litt uvel når jeg våknet. Spiste et eple, og så kjørte jeg S på jobb.

Når jeg kom hjem begynte jeg å bli kvalm.Spiste 2 brødskiver.

Pratet med eks på telefonen ang noe forsikringsgreier.

Jeg ringte forsikringsdamen vår i dag og fikk ordnet opp det som måtte ordnes opp i.

Så litt på tv og slappet av,før jeg dusjet og ordnet meg.

Ryddet og vasket litt hjemme hos S,så dro jeg på senteret en tur. Fikk bra lønn i går,så jeg tenkte å shoppe litt klær.

Men jeg fant faktisk ingenting! :overrasket: Kjøpte meg 2 strømpebukser bare...

Og så kjøpte jeg 3 cd-plater.

Gikk rundt på seneteret en stund og etterhvert så begynte jeg å bli dårlig.

Dro innom butikken og handlet alt jeg hadde lyst på (for tiden er det grovt brød,kjøttpålegg,majones og juice) , så kjørte jeg rett hjem og stappet i meg mat.

Hjalp med en gang. ha noe salt hele tiden. Klarer ikke tanken på sjokolade eller noe annet søtt. Klarer nesten ikke tygge tyggis engang.

Føler at jeg spiser hele tiden, og er redd for å bli smellfeit. Men jeg spiser vel bare sånn ca hver 3. time og det er vel det som er anbefalt enten man er gravid eller ikke. Skal prøve å spise litt sunnere fremover. Det aller groveste brødet, kutte ut majones, magert kyllingpålegg istede for salami, og vann istede for juice.

Tviler på at jeg klarer å kutte ut juicen.Får iallefall ikke i meg mye vann, blir uvel av det.

Herregud for en kjedelig dagbok dette er! Oppramsing av hva jeg spiser :ler:

Men jeg må bare skrive det ned sånn at jeg kan lese senere.

Skal kjøpe meg en dagbok som jeg skal skrive i.

Ellers ikke så mye nytt. Jeg og S snakket litt om graviditeten før vi sovnet i natt.

Han sier han gleder seg til å gå tur med babyen,dra på babysvømming og sånn :)

Og så er han veldig spent på hva folk vil si når de får høre om det.

Jeg håper bare alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Annie! :klemmer:

Ja,han er superdupergooood! Best i hele verden faktisk :hjerte:

Jeg må sove litt på sofaen før jeg drar på jobb.

Begynner å bli litt småkvalm igjen. Skal ha med meg matpakke på jobb i dag. Når jeg blir sulten,så må jeg ha mat med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, dere må melde dere på babysvømming når den tid kommer.. :hjerte: Jeg er på det en gang i uken sammen med guddatteren min.. Er så herlig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, dere må melde dere på babysvømming når den tid kommer.. :hjerte: Jeg er på det en gang i uken sammen med guddatteren min.. Er så herlig :-D

Så koselig! Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:hoppe: litt!

:hoppe::hoppe:

Grusom dag på jobb. Kvalm,sinnsykt trøtt,vondt i hodet,sliten og lei.

Trodde aldri jeg skulle komme meg gjennom dagen. Men nå er det helg!

Jeg skal ta en rask dusj nå,så skal jeg møte S på senteret når han slutter på jobb.

Vi skal handle inn middag til i kveld. Etterpå skal jeg rett på sofaen hans å slappe av.

Har ikke tatt paracet i dag,for jeg var så usikker på om jeg kunne.

Men leste i felleskataologen at det går helt fint i normale mengder,så nå skal jeg ta 2 stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...