Gå til innhold

Kanariøyene i midten av desember..


Gjest solpia

Anbefalte innlegg

Hvor er det beste alternativet å reise, når man vil ha sol og varme? Har dårlig med penger, så går for Kanariøyene.

Har sett på alt mulig, men det meste innen Gran Canaria og Tenerife.. men hvor er det varmest?

Og hvor er det best shopping?

Og hvordan er prisene på klær, mat osv?

Håper på svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på Gran Canaria i februar i fjor, og da var det ikke så veldig varmt. En del vind og skyer og ikke noe særlig over 20 grader. Var også på Tenerife i jula og da var det ikke en eneste sky på himmelen og temperaturen lå på 25-27 grader hver dag. Det var kjølig om kveldene og for kaldt til å sitte ute og spise, selv med fleecejakke på. Det er som oftest bedre vær på sydkysten av øyene enn i nord, men vi var i Puerto de la Cruz nord på Tenerife og hadde bedre vær enn i Maspalomas på sydkysten på Gran Canaria. Dårlig vær kan man nok komme ut for over alt...

Shoppingtips er jeg dårlig på, men prisene på klær lå ikke mye under norske priser, så vidt jeg kunne se. En god middag ute får du fra 7-8 euro og oppover (hovedrett). Tapas koster fra 2 euro pr rett.

Endret av Pet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran Canaria har nok generelt det beste klimaet året igjennom. Sydsiden av Gran Canaria - og speseielt Puerto Rico er det beste stedet. Det kan vaiere 6 -7 grader mellom Puerto Rico og f.eks Las Palmas.

Fastboende nord på øya reiser faktisk til Puerto Rico i helgene og i feriene nettopp pga temperatuforskjellene.

Las Palmas er etter min mening eneste stedet for shopping på Gran Canaria - dit kan man reise med buss - directoen. Koster ikke så mye og går fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på Gran Canaria 2 vintre og vet i hvert fall at det er stor forskjell på temperatur og vær på desember og februar. I desember er det deilig og varmt,mens januar og februar er det kjøligste og våteste.

Maspalomas ligger dessuten i et vindfullt område i forhold til nederst på sørspissen. Jeg bodde i Patalavaca mellom arguineguin og Puerto Rico,- deilig!

Las Palmas er en storby hvor du finner alle de kjente merkevarene + andre i tillegg. Her er også et stort tilbud med kultur.

Ellers kan det lønne seg å reise til lansdbyene som har spesialisert seg på f.eks keramikk,lærvarer eller broderi. Ofte mye billigere enn i butikkene.

Puerto Mogan er også en nydelig liten by, med koselige butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...