Gå til innhold

Hva ville dere gjort?


Eivissa

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Jeg leker litt med tanken på å slutte med p-pillene.

Jeg går med mange tanker. Jeg føler at jeg er helt klar for å få barn Samboeren min har lenge mast på meg om at jeg må slutte med "disse pillene".

Jeg har ikke hatt mens på snart tre måneder, selv om jeg er en "trofast" pillespiser. Har nå gått på pilla i snart ti år.

Jeg er litt nervøs siden jeg ikke har hatt mensen på så lenge, og tenker at hvis jeg slutter så kanskje det blir "bra" igjen.

Jeg gifter meg om to måneder, og vi (sambo og jeg) har bestemt oss for å få barn etter det.

Men jeg er litt usikker.

Argumenter for å slutte: Blir "fortere" gravid, Kanskje få i gang en normal syklus, jeg vil bli mamma, føler meg helt klar for å stifte familie, sambo er enig, etc

Argumenter mot å slutte: Jeg vil ikke risikere å abortere siden jeg "stresser" med bryllupsforberedelser, vil ikke risikere å ikke komme inn i kjolen (selv om jeg neppe tror det er et bra argument, siden det kan ta tid å bli gravid og at man legger ikke på seg så fort), vil jo ikke ha mensen på den store dagen, og vil jo ha det litt gøy på utdrikningslaget.

Når jeg ser på det jeg selv skriver så virker egentlig motargumentene mine ganske dumme. Bortsett fra det med å abortere. Det er vel det jeg frykter mest.

Jeg tror jeg vet hva jeg kommer til å gjøre, men jeg hadde synes det hadde vært koselig om noen ville dele sine meninger om saken med meg.

Jeg er forresten 26 og sambo er 32. Vi har vært sammen i 4 år og som sagt så gifter vi oss om to måneder.

Jeg setter pris på alle svar.

Glemte å si at selv om mensen er borte så er jeg ikke gravid.

_________________

Eivissa hjerter_rundt.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Eivissa den 2002-04-03 21:46 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mymlen

Hvorfor ikke vente i 2 mnd. med å slutte på p-pillen da?? 2 måneder er ikke lang tid, og dere er jo unge og friske!!?

Og om du slutter nå, så går det som regel litt tid før du kan bli gravid.Har venninder som har sluttet på pillen, og det har gått

1-2 år før de blir gravide. Tror dette er ganske vanlig, men risikoen for å bli gravid med en gang er der selfølgelig.... (med meg tok det ca 3 mnd å bli gravid etter at jeg sluttet med pillen)

Lykke til.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sluttet med p-piller nå ( i går) og skal gifte meg til neste år.

Jeg regner med å bruke litt tid før jeg blir gravid.

Blir jeg gravid før jeg gifter meg spiller det ingen rolle.

Uansett, gift blir jeg, og barn vil vi ha!

Vi får se hva som kommer først, bryllup eller baby?

Begge er like ønsket!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hadde det på samme måte som deg.

Hadde gått på pillen i 10 år før jeg sluttet 1 mnd. før bryllupet.

Da hadde jeg timet det slik at hvis jeg skulle bli gravid på første forsøk hadde jeg funnet det ut et par dager etter bryllupet.

Men dessverre ble det ikke slik nå er vi inne i den 9 prøvemnd. og det har ikke klaffa ennå.

Men det er jo forskjellig med alle noen blir jo gravide med en gang etter pille slutt også.

Men kan du ikke vente 1 mnd. da før du slutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes slett ikke argumentene dine for å vente er så dumme jeg!

Et bryllup er nå også en stor anledning, da! Selv gjorde jeg som deg og ventet til etter bryllupet med p-pilleslutt, og jeg angrer ikke. Jeg var i kjempeform under bryllupsforberedelsene, på selve dagen og kjolen satt som støpt. Hadde ikke lyst til å "risikere" å bli kvalm eller uopplagt!

Vet godt at mange syntes sånt "ikke er så viktig" - men jeg syntes det.

Og når det er snakk om 2 måneder fra eller til... hadde ikke vært i tvil!

Lykke til, uansett hva du velger!

Klem fra Symre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg sluttet på pillen i januar og jeg gifter meg om 12 dager. Har ikke noe hastverk, men synes det er greit å se om syklusen har rettet seg opp. Tar det ikke for gitt at jeg skal bli gravid med en gang. Det ligger i bakhodet at kanskje vi ikke kan få barn også.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...