Gå til innhold

Mystisk billige billetter...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har funnet noen billige billetter hos Ryan Air. Under hundre kr for en vei til England.

Og så står det at noe annet koster også, så summen blir totalt 500 tur-retur. Er dette prisen jeg betaler, eller kommer det enda mer når jeg har fylt ut bestillingen helt?

Er veldig skeptisk, og vil høre med andre før jeg bestiller. 500 kr høres mystisk billig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du betaler for bagasjen du sjekker inn. Om du ikke trenger å sjekke inn noe, må du betale en slags annen avgift på ca halve prisen (gikk ikke an å nullstille kostnaden). Videre: Ryanair har krysset av for at du ønsker reiseforsikring. Om du ikke ønsker denne (som du selvfølgelig ikke gjør) må du krysse den vekk. Ytterligere en liten avgift tilkommer når du betaler med kredittkort (men dette tror jeg er likt uansett hvem du flyr med). Sum: en 1-kronesbillett koster ikke akkurat 1 krone men du kan komme deg tur/retur torp/stansted for under 250 kr. Og det er ikke gærent, hva. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiseforsikringen har jeg ikke sett noe til ennå, men den skal jeg huske å luke vekk. Bagasje er ikke dyrt vel? Har bare en koffert under 20kg.

Hva med hotell/hostel som er ekstremt billig? Kan det dukke opp ekstra avgifter der eller koster det 300euro for tre netter hvis det står det?

Kan du forresten si meg forskjellen på double og twin-room? Hva har dobbeltseng og hva har to enkeltsenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med hotell/hostel som er ekstremt billig? Kan det dukke opp ekstra avgifter der eller koster det 300euro for tre netter hvis det står det?

Kan du forresten si meg forskjellen på double og twin-room? Hva har dobbeltseng og hva har to enkeltsenger?

Vil ikke akkurat kalle 300 euro for tre netter ekstremt billig. Det bør ikke komme på ekstra kostnader når du bestiller rom, bare pass på at prisen du får opp er pr rom og ikke pr seng. Sjekk venere.com, sorter på pris for å finne de billigste, eller beliggenhet hvis det er viktigere. Der slipper du å betale noe forskudd, og du kan lese andres anmeldelser av hotellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fløy med ryan air for litt siden. Billetter og flyplassavgift kommer opp tidlig. Så er det et gebyr på en 150-160 kr for å betale med kort. Og skal du sjekke inn bagasje lønner det seg å bestille det på nett. Billigere enn å finne ut av det på flyplassen.

Betalte 55,- tror jeg for en bagasje a 20 kg. Ogmest sannsynlig har du mer med deg hjem enn bort.

På flyet kan du ha med deg håndbagasje på inntil 10kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du betaler for bagasjen du sjekker inn. Om du ikke trenger å sjekke inn noe, må du betale en slags annen avgift på ca halve prisen (gikk ikke an å nullstille kostnaden).

Det går an å nullstille den nå.

Husk at du ikke kan sjekke inn mer enn 15 kilo bagasje med ryanair, uavhengig om du har 1 eller 3 kofferter. Men håndbagasjen er 10 kilo, da, og den er det sjeldent de sjekker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...