Gjest Gjest_lille larven_* Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Jeg er Lille Larven Aldri Mett for tiden. Jeg er så sulten! I går spiste jeg middag, en større porsjon enn jeg pleier, til jeg følte meg mett. Men en time senere var jeg så sulten igjen at maglen rumlet. Jeg spiste en stor porsjon frokostblanding med youghurt og seks knekkebrød til kvelds, og da var jeg fremdeles sulten etterpå. I dag spise jeg frokost som vanlig, men måtte spise lunsj kl 10 for da var jeg svimeferdig av sult igjen. Da spiste jeg tre grovbrødskiver samt en pære. Et par timer senere var jeg skrubbsulten igjen, og spiste en skive til og et eple. Nå er jeg så sulten at det gjør helt vondt, men nå er jeg tom for mat og får ikke noe mer å spise før middag i halv sekstiden Det er ganske ofte slik. Noen ganger føler jeg meg helt overmett etter et måltid, men så er jeg likevel sulten igjen etter alt for kort tid. Jeg blir trøtt og slapp og irritert av å være så sulten. Noen som har noen råd?
Gjest Gjest_Adele_* Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 har dessverre ingen gode råd men kan si det at jeg har det akkurat sånn jeg også. skikkelig plagsomt må jeg si. Tror jeg er hul i beina som folk sier. spiser hele dagen. ALLTID sulten og da blir jeg sur og irritert ja.. er tynn også.. må vel ha en sinnsyk forbrenning!
Gjest vimselot Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Hvis du f.eks. spiser is eller søt sjokolade, så ta en liten oliven f.eks. (noe salt), om det er noen sammenheng der da?. Jeg er ikke psykolog, og du sliter med dette hele tiden? Eller kun mens du er pms? Du skrev ingenting om hvilket inntak du har av f.eks. grønnsaker, fet fisk og lign, så veldig vanskelig å svare. Håper andre kan gi deg råd, men ofte spiser vi (overspiser) pga sorg, f.eks.
Gjest *Mim* Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Sånn er jeg også! Blir sjelden mett, så det er bare viljestyrken som stopper. Litt trist når jeg ikke har det... Ikke har jeg noen store psykiske arr som tilsier at jeg kompenserer for noe annet heller. Legen har tatt prøver, men ikke funnet noe galt.
Gjest Mea Culpa Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Veldig høy forbrenning kanskje? Jeg tok en hårmineraltest som bl.a viste at jeg har ganske høy forbrenning. Spiser ofte, 5-6 ganger på en hverdag, men føler meg ikke sånn ekstremt sulten. Prøv å spise mer matvarer med høyt kaloriinnhold. Sånn som nøtter, fet fisk og advokado f.eks.
Gjest Sativa Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 Det er jo mulig at det er en sammenheng med hva du spiser. Spiser du mye raske karbohydrater, vil dette føre til rask blodsukkerstigningmed påfølgende raskt blodsukkerfall (= mer sulten). Prøv å spise de aller groveste brødene du finner, grønnsaker og masse kjøtt og fisk. Korn og yoghurt gir den effekten jeg beskrev over, og bør kanskje byttes ut med noe mer lavglykemisk (mindre stigning av blodsukker). Mye av trikset ligger i å holde blodsukkeret stabilt hele dagen. Dette funker ihvertfall fint for veldig mange.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 desto mer masn spiser per måltid desto større blir jo magesekken også....den venner seg liksom til det så da blir det jo også stadig vanskeligere å kjenne seg "helt mett". Tror det er et bra tips å spise mindre men oftere og passe på hva man velger å spise. Jeg blir f.eks alltid fort sulten igjen om jeg spiser pasta så sjekk om du også har det sånn for visse typer mat.
Gjest Gjest Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 Spiser/drikker du noe som inneholder kunstige søtstoffer?
Connie80 Skrevet 29. september 2007 #9 Skrevet 29. september 2007 Hei ! Ser at mange her fokuserer på å spise riktig, og klart det er viktig. Men kan bli "for sundt" også. Jeg kan spise masse til middag, f.eks. wok som jeg elsker. Men da har jeg lett for å woke masse grønnsaker og har bare litt kjøtt og ris ved siden av. Det fyller opp magesekken - men blir fort sulten igjen - for det er ikke så voldsomt med kalorier i grønnsaker. Så viktig å tenke på at man får i seg nok - og riktig næring - til måltidene. Ellers vil jeg bare støtte TS med at jeg også har det sånn av og til. Noen dager spiser jeg det jeg pleier til et måltid (som jeg pleier å bli mett/fornøyd av), men blir allikvel ikke mett. Føler meg til og med like sulten av og til. Kroppen er litt rar...
Gjest Fjellsippa Skrevet 29. september 2007 #10 Skrevet 29. september 2007 Du sier at du er så sulten at det gjør helt vondt en stund etter at du har spist. Er du sikker på at det er sulten du er? Hvis det gjør vondt etter at du har spist høres det for meg ut som om du kan ha magesår eller for høy syreproduksjon. Jeg hadde nemlig magesår og det kjentes som en brennende følelse øverst i magen. Det gikk over når jeg fikk mat, helt til at det ble så ille at det ikke gikk over. Da var det bare å komme seg til legen for å få medisin. Etter at magesåret forsvant, forsvant også den verste "sultfølelsen" like etter at jeg hadde spist.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå