Lilah Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Det sies at bruden skal ha noe blått, noe gammelt og noe lånt på seg på bryllupsdagen. Hvor kommer denne tradisjonen fra? Er den amerikansk?
Saeria Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Den tradisjonen kommer fra England, og ble helt sikkert med lasset under den store migrasjonen fra Europa til Amerika. http://www.worldweddingtraditions.com/loca...traditions.html
Gjest Elize Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Skal det ikke være: "Noe nytt og noe gammelt, noe blått og noe lånt"? Noe nytt er jo kjolen, og noe blått er strømpebåndet, men de andre tingene aner jeg ikke. Noen forslag?
Gjest Gjest_pest Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Something old, something new, something borrowed, something blue. Og det som er gammelt og lånt er veldig ofte smykker.
Saeria Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 and a (silver) sixpence in your shoe.
Gjest Gjest_Nysgjerrig_* Skrevet 29. september 2007 #6 Skrevet 29. september 2007 Men er dette noe mange norske bruder gjør? Med tanke på at dette er en engelsk og amerikansk tradisjon?
Gjest Frysepulver Skrevet 29. september 2007 #7 Skrevet 29. september 2007 Something old, something new, something borrowed, something blue. Og det som er gammelt og lånt er veldig ofte smykker. and a (silver) sixpence in your shoe. Er jo en litt unorsk tradisjon, men jeg synes den er mye hyggeligere enn mye annet av det fjaset bruder driver med.
evilla Skrevet 29. september 2007 #8 Skrevet 29. september 2007 Jeg har ikke tenkt å følge den tradisjonen....
_Boble_ Skrevet 30. september 2007 #9 Skrevet 30. september 2007 Jeg har ikke tenkt å følge den tradisjonen.... Ikke jeg heller. Jeg skal ikke låne noe, alt skal være nytt
Lilah Skrevet 1. oktober 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg følger ikke den tradisjonen jeg heller. Men skal ha noe lånt da :-p
Malama Skrevet 1. oktober 2007 #11 Skrevet 1. oktober 2007 Kjolen var ny, strømpebåndet min forlover kom med var med blått på, øredobbene arvet jeg av mamma, og jeg hadde dessuten heklet brudekrone som mamma hadde heklet til sitt eget bryllup, den var lånt. Så med alt dette på plass, så putta jeg en mynt i skoen også. Men jeg bor i Norge, og valgte derfor at det var naturlig å ha en norsk mynt. Den ble dessverre borte i løpet av dagen, hadde ellers tenkt å lime den i albumet. Det er ingen norsk tradisjon sånn i utgangspunktet, men det er jo bare koselig, og ikke akkurat helt nymotens heller, mamma og hennes søstre husket at dette var noe de hadde drevet med for 30-35 år siden også, så litt "tradisjon" har det jo blitt... (men den mynten i skoen er det mange som dropper ut, av uviss grunn. Skal man først følge en tradisjon er det jo greit å ta med alle 5 punktene, ikke bare fire?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå