Gå til innhold

hvordan bestiller man legetime?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg lurer på hvordan man bestiller legetime, ringer man bare legekontoret og sier at man vil ha legetime?????? :S

hva sier man når man ringer , bare "jeg vil ha en legetime" liksom ?

sorry jeg er dum, men er så usikker, hater sånne telefongreier.

hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer og sier du skulle hatt en time, f.eks hos dr X (fastlegen din)

Så spør legesekretæren litt om hva det gjelder (bare helt kort), og forelår tidspunkt for time.

Skrevet

Man ringer fastlegen, om du vet hvilken du har, til kontoret altså og sierdu vil ha time. Noen kontroer spør hva det gjelder, men de skal egentlig ikke gjøre dette. En enkel beskrivelse som jeg skulle hatt en ny respept, tror jeg har halsbetendelse etc holder om de spør, man trenger ikke legge ut for det er bare for å beregne tiden de skal avsette om de først spør. Om du ikke ønsker å si over telefon hva det gjelder er dette heller ikke et problem å si.

Du kan si om du trenger en time akutt/så snart som overhodet mulig eller om det er ok å vente ei lita stund. Å få time hvor man venter litt er lettest, men som regel er det lett å få ganske kjappt også om man sier man ikke kan vente.

Om du ikke har fastlegen i nærheten kan du gå på legevakta eller ringe det nermeste kontoret å høre om du kan få komme dit. De har ikke rett til å nekte deg dette, dersom du ikke har mulighet til å nå din fastlege og det ikke er alvårlig nok til å komme til legevakta for.

Skrevet (endret)

Det begynner å bli mange legekontorer som har timebestilling på internett også, men det forutsetter at du har fastlege der. De har jo ofte så håpløse telefontider på slike steder - hos min fastlege har de f.eks. telefonlinjen åpen i to timer mandag til torsdag, og en eneste stakkars liten time på fredag... :roll: Å bestille på nettet går derimot som en drøm, sist jeg bestilte på den måten fikk jeg en SMS med bekreftelse dagen etter, og deretter en påminnelse dagen før selve konsultasjonen.

Endret av Miel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...