Gjest Rød genser Skrevet 28. september 2007 #1 Skrevet 28. september 2007 Hva i helvete er dette??? Det paradoksale er at de demonstrerer mot et militærregime, og selv blir fjernet av militære Link med snut og reportasje: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/28/513457.html
Antoinette Skrevet 28. september 2007 #2 Skrevet 28. september 2007 Også var det dette med å følge alminnelige lover & regler da. Han som ble arrestert ville jo inn på Slottet.
Gjest Potitt Skrevet 28. september 2007 #3 Skrevet 28. september 2007 Link med snut og reportasje: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/09/28/513457.html link med snut og videoklipp Fra spøk til alvor dette blir for dumt. Det ble sagt at det var en ulovlig demonstrasjon fordi dem stod på slottsplassen Dette er "potitt" Norge på sitt beste
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #4 Skrevet 28. september 2007 Også var det dette med å følge alminnelige lover & regler da. Han som ble arrestert ville jo inn på Slottet. Han ville ikke inn på slottet! Han ville stå på slottsplassen! Uansett er det for idiotisk
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #5 Skrevet 28. september 2007 Uansett er det for idiotisk Enig - å forsøke å ta seg inn på Slottet er ikke noe annet enn idiotisk.
katla Skrevet 28. september 2007 #6 Skrevet 28. september 2007 "Da RU-lederen prøvde å trenge gjennom politiet på vei mot Slottet, ble han pågrepet." Politiet lot dem demonstrere ulovlig, men ba dem flytte seg litt. Hvorfor provosere ekstra. Politi og garden må jo være føre var når et menneske nekter å stoppe ved inngangen til Slottet.... De kan jo ikke se inn i hodet til vedkommende og lese at det har de beste intensjoner... Må si jeg synes det er helt greit.
Gjest føleg med litt kanskje? Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 link med snut Det ble sagt at det var en ulovlig demonstrasjon fordi dem stod på slottsplassen Tro da hvorfor det kun var en som ble ført bort? det stod mange på Slottsplassen. Kan det ha noe med at han forsøkte å komme seg inn på Slottet tro?
Gjest Rød skjorte Skrevet 28. september 2007 #8 Skrevet 28. september 2007 Nå angrer jeg på at jeg tok på den røde skjorta idag. Så må jeg altså assosieres med pr-kåte, self-flashing, umodne småoppviglere. Da er det vel bare å samle kælkegjengen fra Blitz og ta en liten slosskamp med politiet til ære for de stakkars menneskene som lider i Burma. Trist med mennesker som ikke eier skam i livet. Hvor lenge siden er det at disse rødungdommene offisielt tok avstand fra PolPot og terrorregimet i Kambodsja, et av de store ideologiske ikonene de hyllet som representant for den store folkelige revolusjon? Må være litt paradoksalt eller? La nå ikke tragedien i Burma overskygges av hjemlige pubertale snørrplugger med stort markeingsbehov.
Antoinette Skrevet 28. september 2007 #9 Skrevet 28. september 2007 Hvis man vil demonstrere eller gi ut t-skjorter til Statsrådene på vei inn til det ukentlige møtet med Kongen så velger man seg ikke Slottsplassen hvis man tenker litt strategisk. Han som ligger ute på forsiden hos landets nettaviser virker særdeles fornøyd men å rope og bælje og late som om Politiet er kjempebrutale. Tulling!
Gjest Silmarill Skrevet 28. september 2007 #10 Skrevet 28. september 2007 (endret) De fikk faktisk lov til å demonstrere selv om demonstrasjonen i utgangspunktet var ulovlig (ikke avtalt på forhånd) Når man er så dust å prøver å komme inn på slottet og i det hele tatt trodde at det var greit, er det jo bare fint at han ble fjernet! For en tulling PS! Han ble ikke arrestert da, han ble bare fjernet (litt forskjell) DS Edit: la til et PS. Endret 28. september 2007 av Silmarill
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #11 Skrevet 28. september 2007 Nå angrer jeg på at jeg tok på den røde skjorta idag. Så må jeg altså assosieres med pr-kåte, self-flashing, umodne småoppviglere. Hadde det vært kun en dag i året jeg kunne sluppet å gå med rød t-skjorte, så hadde jeg benyttet den dagen i dag. For meg blir det kvasiengasjement a la "se jeg bryr meg om Burma i dag - andre dagene driter jeg i alt som skjer der" Burma har hatt store problemer i årevis, hvorfor har ikke folk vist sin støtte da. Det er supert det munkene har dratt i gang nå, men skulle man valgt å støtte Burma bare en dag - så hadde de mye heller trengt den støtten før de siste demonstrasjonene. Nå har de endelig tvunget verdens øyne til å ta problemene i Burma på alvor. Mye takket være de som utrettelig har engasjert seg år etter år for å bedre forholdene i Burma - uten å ha på seg rød t-skjorte en eneste dag. Ser media bl.a. skriver: "Se hvem som har på seg rød t-skjorte og støtter Burma" Piss off!! De kjendisene som løper rundt i rød t-skjorte i dag, hvor i pokker har de vært før? Er de så opptatt av Burma kunne de f.eks holdt veldedighetskonsert til inntekt for den burmesiske radioen i Norge for mange år siden. Røde t-skjorter - kyss meg i ræva!!
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #12 Skrevet 28. september 2007 De fikk faktisk lov til å demonstrere selv om demonstrasjonen i utgangspunktet var ulovlig (ikke avtalt på forhånd) Når man er så dust å prøver å komme inn på slottet og i det hele tatt trodde at det var greit, er det jo bare fint at han ble fjernet! For en tulling Ja, han drar hele demonstrasjonen langt ned i søpla. At noen kan forsvare ham viser kun at de ikke har peiling på hva de snakker om. Snakk om dumskap. Han vet vel knapt hvor Burma ligger, men så sitt snitt til å få oppmerksomhet rundt eget ego ved å stå i spissen for denne demonstrasjonen. Enig med de over: For en tulling.
Gjest Rød skjorte Skrevet 28. september 2007 #13 Skrevet 28. september 2007 De kjendisene som løper rundt i rød t-skjorte i dag, hvor i pokker har de vært før? Er de så opptatt av Burma kunne de f.eks holdt veldedighetskonsert til inntekt for den burmesiske radioen i Norge for mange år siden. Røde t-skjorter - kyss meg i ræva!! Faen, nå har jeg tatt av meg skjorta og sitter i bar overkropp under ytterjakka på kontoret. Skamfull og sjenert, og jeg angrer så jævli. Veldedighetskonsert ja, norske artister og selvutnevnte kjendiser: konserten tar de når det er egen publisitet å vinne. Veldedighetshoreri foran kameralinser og media, samme med demo-trynene; tar ingenting for å fremme sin egen personlige PR for en sinnslidende ide, på bekostning av mennesker som lider. Det er bare så lavt at jeg savner ord. Prostituerte driver et ærlig arbeid, de trenger ingen skjellsord. Men kjendiser og demo-tryner; Horer!
Gjest JM Skrevet 28. september 2007 #14 Skrevet 28. september 2007 Jeg tar ikke av min. Håper at de i Burma får vite hvor mange som støtter dem, de føler seg sikkert veldig alene for øyeblikket. Og at de som sitter å bestemmer ser at dette er noe folk bryr seg om, kanskje, håper at det skjer noe. Og for min egen del, for å bli mer bevisst hva som skjer rundt i verden. Dette er en konflikt der det er lett å se hvilken side som er den rette. Så selv om det er noen som vil utnytte saken for egen publisitet, det er det alltid, så støtter jeg fremdeles folket i Burma, og i dag kan jeg vise det ved å ha rød skjorte på.
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. september 2007 #15 Skrevet 28. september 2007 Jeg syns han virket dustete. Og så begynne å sammenligne den norske politiet med det burmesiske militæret... vet ikke helt hva jeg skal si til det.
Gjest JM Skrevet 28. september 2007 #16 Skrevet 28. september 2007 Jeg syns han virket dustete. Og så begynne å sammenligne den norske politiet med det burmesiske militæret... vet ikke helt hva jeg skal si til det. Signeres
talin Skrevet 28. september 2007 #17 Skrevet 28. september 2007 Hva forventer TS, loven gjelder også for slike raddis sosialster.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2007 #18 Skrevet 28. september 2007 Håper ikke dette er linja ledelsen i RU vil legge seg på nå, de var flinkere før til å unngå aksjonsformer som ikke fremmer forståelse, men mer provoserer. Dette ligner mer på Blitz sine metoder. Kanskje de trenger en ny leder?
Catzy Skrevet 28. september 2007 #19 Skrevet 28. september 2007 Ble også rimelig provosert av RU-lederen. Lukter pr-kåtskap lang vei. Det å bli stoppet av politiet når du gjør noe som kan oppfattes som truende, er IKKE det samme som å bli skutt mens du holder en fredelig demonstrasjon. Det som hadde vært interessant, er å se om RU kommer til å ha demonstrasjoner mot de kinesiske myndighetenes brudd på menneskerettighetene. Eller er det kanskje lettere å fokusere på militærjunta enn kommunistdiktatur?
Gjest Blodrød Skrevet 28. september 2007 #20 Skrevet 28. september 2007 Hvor lenge siden er det at disse rødungdommene offisielt tok avstand fra PolPot og terrorregimet i Kambodsja, et av de store ideologiske ikonene de hyllet som representant for den store folkelige revolusjon? Må være litt paradoksalt eller? Jeg synes det paradoksale er å forlange at mennesker, som ble født lenge etter at Pol Pots regime opphørte å eksistere, og aldri har hyllet noe Pol annet enn kanskje vinmonopolet, skal ta avstand fra at de hyllet Pol Pots regime. Hva er forresten problemet? Liker du ikke at kommunister tar avstand fra militærdiktaturet i Burma?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå