Gå til innhold

2 åringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Passer ei jente på 2 år om dagen. Ble litt overrasket over at det ikke er noe forskjell på hvordan hun og lillemann (som er 7 mnd) spiser brødmat. Bitene måtte være bittebittesmå, ikke skorpe og hun tok ikke bitene i munnen selv. Husker ikke hvordan det var med storemann :fnise:

Hvordan spiser deres 2 åringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir henne en halv brødskive. I blant spiser hun skorpen og i blant ligger den igjen. Så str på bitene styrer hun selv. Middag og grøt spiser hun også selv med skje.

Skrevet

en 2 åring børvel kunne spise skivene selv i allefall.

og gjrne halve brødskiver med skorpe, eller kvarte i allefall...

Det hadde jeg forventet.(enkelte perioder hvor skorpe ikke er populært kan jo være, men altså...)

Skrevet

Nå er det lenge sia jeg hadde toåringer, men begge mine spiste hele brødskiver med skorpe (muligens delt i to om de var store) lenge før de fylte to.

De var veldig opptatt av at de ville gjøre sånn som de voksne og de store barna på de fleste områder, så da de var drøyt to år var de i full gang med å smøre maten sin sjøl. Det ble mange rare brødskiver, og til tider mye griseri, men ungene var både fornøyde og lærevillige.

Kusina mi har en toåring nå som er akkurat likedan, men jeg tar meg i å dele opp skivene og å mate han... Stakkars gutt, som har ei "tante" som har glemt at store gutter klarer sjøl!

:ler:

Skrevet

Det var det jeg hadde en mistanke om... det er nok bare en dårlig vane. Får se om vi ikke kan få gjort noe med det etterhvert.

Gjest Gjest_pippen_*
Skrevet

Jeg har en gutt på 20 mnd og han er ikke særlig flink til å spise selv. Men han putter inn selv, men må ha oppdelt i biter. Idag drakk han av glass selv og var kjempestolt! Går nok mye på tålmodighet og oppmuntring. For han tar ikke initiativ til å spise selv slik som mange andre unger som gjerne vil gjøre alt selv. Middag har jeg ikke engang prøvd å få han til å spise selv, gruer meg til middag over hele kjøkkenet... :ler: Tror nok mye av "feilen" ligger i at det er så lettvint å bare mate ungen isteden for at de skal styre og grise selv. Men før eller siden må de jo klare det selv!

Skrevet

Min lille snupp på 21 mnd spiser brødskiver hele/ halve og all annen mat selv med gaffel eller skje. (helst min eller pappans gaffel). Gaffel har han brukt i over et halvt år nå. Nåde den som prøver å mate :fnise:

Men stort sett blir det veldig lite grising. Aldri mat i håret etc... egentlig er det ganske imponerende, men når andre barn konsentrerte seg om å klatre og løpe så var dette viktig for ham. Løpe har han ikke begynt med før nå nettop.

tingeling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...