Gjest sunshine-t Skrevet 4. april 2003 #1 Del Skrevet 4. april 2003 Heisann folkens! Jeg, som de fleste andre kvinner, drømmer om å stå brud. Men så har jeg en samboer da, som ikke skal gifte seg. Men, han har derimot sagt at viss jeg gir han en eneste god grunn til å gifte seg, så skal han fri når han føler tiden er inne. Så da spør jeg rett og slett om det er noen som har en velformulert setning som jeg kan bruke? Han er sta på det området, så jeg håper noen er meeget kreative..Hehehe!!! Tone. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. april 2003 #2 Del Skrevet 4. april 2003 At det betyr mye for deg, og han elsker deg...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 5. april 2003 #3 Del Skrevet 5. april 2003 Du vil leve ditt voksne liv som gift kvinne / du vil være gift før du stifter familie (avhengig hvordan han står i babysaken, om han absolutt ikke vil ha snart eller gjerne vil ha snart, slikt må tilpasses) og hvis ikke han er mann for å sette ring på fingeren din så får du begynne å se deg rundt etter en mer handlekraftig kjæreste.. Eller trenger ikke å være så bombastisk, bare la ham forstå at du har tenkt å leve i ekteskap og hvis han vil ha deg som livsledsager så vet han hva han har å gjøre for å oppnå det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nikki ikke innlogget Skrevet 5. april 2003 #4 Del Skrevet 5. april 2003 Min kjære forlovede har også sagt så lenge vi har vært sammen at han SKULLE IKKE gifte seg. Han så ikke poenget i det hele tatt etc... Men i februar i fjor satte han seg ned på kne og fridde. Og han gleder seg like mye som meg til bryllupet i August. Ta det med ro, ikke mas på han. Det gjorde jeg og vi skal si ja til hverandre til sommeren. Noen trenger kanskje bare tid.... Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 11. april 2003 #5 Del Skrevet 11. april 2003 Takk for svar! Jeg har prøvd på den, men den var ikke bra nok..*skjnner dere problemet?* Jeg får prøve videre.. kreativiteten min blir satt på hard prøve,hehe!!! Tone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 11. april 2003 #6 Del Skrevet 11. april 2003 Vi har ei nydelig jente sammen, og jeg vil jo at vi skal bli en "ordentlig" familie. Men jeg vet ting tar tid, så jeg får bare vente og håpe på det beste. Han har sagt at viss jeg frir så kommer han til å si nei, for det er en mannfolks jobb. Men i år er det jo skuddår, så da kunne jeg kanskje tatt sjansen?hhehehe!! God påske alle sammen!!! Tone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 14. april 2003 #7 Del Skrevet 14. april 2003 Skjønner problemet ditt, men...... hvor riktig er det og (det jeg oppfatter) manipulere ham til dette! Om han vil gifte seg burde dette komme av seg selv, og ikke etter dine tydelig kreative tanker! :-? Uansett: Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. april 2003 #8 Del Skrevet 14. april 2003 Hadde ikke giddet å kaste bort tid på en fyr som ikke ville binde seg til meg. Gi han klar melding om at enten tar dere et skritt i riktig retning eller så er det over og ut. Og om ikke det er aktuelt for deg å forlate han dersom han ikke vil gifte seg må du jo finne ut hva som er viktigst for deg. Giftermål eller typen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 14. april 2003 #9 Del Skrevet 14. april 2003 Hadde ikke giddet å kaste bort tid på en fyr som ikke ville binde seg til meg. Gi han klar melding om at enten tar dere et skritt i riktig retning eller så er det over og ut. At en person ikke vil gifte seg betyr ikke nødvendigvis at han ikke binder seg? Mange lever godt og trofast med hverandre gjennom hele livet UTEN å være gift. De er i mine øyne like "bundet" som de som velger å gifte seg. Elsker man kjæresten sin så kaster man han ikke ut BARE fordi han ikke vil gifte seg. Mitt råd: Prøv å forklar ham hva et giftemål vil bety for DEG, og hvor viktig du synes at det er. Hvis han fortsatt ikke vil gifte seg, så må du nesten bare akseptere det. Dersom ikke begge partner virkelig ønsker å gifte seg, så tror jeg det er bedre å la det være. Det viktigste er at man har det godt sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 14. april 2003 #10 Del Skrevet 14. april 2003 Hei vennen! Nå er jo jeg i den situasjonen at jeg kjenner dere begge to, og da særlig deg. Jeg skjønner godt at du ønsker å gifte deg, og at dere tre skal bli en "ordentlig" familie... Men... Jeg tror L trenger tid jeg.. Tror ikke han er klar for å gifte seg enda, men er overbevist om at det kommer en dag det og!! Ting har gått så fort for dere! Flyttet sammen etter noen uker, du ble gravid etter noen få måneder osv. Du må bare gi han tid:) Forholdet deres er enda såpass nytt at det er naturlig at han ikke føler seg klar for å gifte seg enda! Vent noen år og la forholdet deres "sette seg". Det kommer, bare vent skal du se. Bare ikke press han, så ordner det seg! Han elsker deg, det har han sagt! (En annen ting han sa han aldri skulle gjøre!) Jeg er helt overbevist at med tiden så får du og stå brud, vennen min. Men ikke i år og ikke til neste år. Hvis du presser han, så vil han bare bli enda mer negativ og DET ønsker vi jo ikke :D Et god setning fra meg: " Du, L.. Vi bare MÅ gifte oss nå, for Solstrålen trenger å være med å planlegge et bryllup til (Ja, hvis jeg hadde fått lov da ) Når det gjelder Anitacath: er du seriøs eller :o HAdde den jeg elsker sagt til meg: "jeg vil virkelig ikke gifte meg, men jeg elsker deg og vil leve sammen med deg trofast resten av livet. Bygge en familie og et liv sammen med deg" Så hadde jeg ALDRI sparket han ut! Hva er viktigst i livet? En giftering og et papir eller en trofast mann som forguder deg og elsker deg og barna deres?? Det du skrev der virker jo helt sykt? "Og om ikke det er aktuelt for deg å forlate han dersom han ikke vil gifte seg må du jo finne ut hva som er viktigst for deg. Giftermål eller typen?" HALLO? Klart at typen og kjærligheten er viktigst! Eller? hva sier dere andre? Gir vi slipp på bra menn fordi giftemål er viktigere en typen? :o HELT SJOKKET NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. april 2003 #11 Del Skrevet 14. april 2003 Andelen skillsmisser har visst gått litt ned i det siste, og det kan du jo bruke som et argument, men ikke fortell ham at virkeligheten er jo fordi det er så mange flere som gifter seg (trend pga prinsessebryllupene), dersom de skiller seg, og det gjør de nok om en 5-10 år, kanskje før, - vil vi også legge merke til at prosentvis mange flere vil skille lag i befolkningen. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 14. april 2003 #12 Del Skrevet 14. april 2003 Enig med deg her solstrålen. Det er kjæresten min jeg er forelsket i, ikke ekteskapet. Hva hadde du sagt (Anitacath) hvis han hadde foreslått en enkel seremoni på rådhuset uten fest etterpå? Hadde det fortsatt vært like aktuelt å gifte seg? Hadde aldri (!) kastet ut samboern min hvis han ikke ville giftet seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. april 2003 #13 Del Skrevet 14. april 2003 Stor fest eller liten fest eller ingen fest for den saks skyld, dersom han ikke er interessert i å love evig troskap i Guds hus kan det være det samme for meg. Her i huset er det gubben som maser om stor bryllupsfest, hadde det vært opptil meg hadde det blitt en liten sak i et lite kapell nå i april... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. april 2003 #14 Del Skrevet 14. april 2003 Anitacath, ja for det er ingenting med profilen din som tyder på at du er hypp på annet enn et lite bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 14. april 2003 #15 Del Skrevet 14. april 2003 Neimen hei på deg Waco her er du jo igjen! Du tilbringer jo jammen like mye tid her inne du som jeg!! Hmmmmm hva kan det komme av da...? * lurer...* Skjønner ikke helt hva du mener er galt med profilen min, den består jo rett og slett av et bilde av meg og min tilkommende der vi nyter nydelig champagne i Botanisk hage i Oslo, og setningen " alt om vår store dag " forteller jo bare at jeg synes det er stort å love evig troskap i kirken sammen med de jeg elsker høyest av alle, nemlig min mann, våre barn og våre familier. MEN når det først skal være stort.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandman Skrevet 14. april 2003 #16 Del Skrevet 14. april 2003 Anitacath, ja for det er ingenting med profilen din som tyder på at du er hypp på annet enn et lite bryllup. ...du er en sarkasmens mester, waco... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 14. april 2003 #17 Del Skrevet 14. april 2003 Det er kanskje en idée å gå tilbake til det opprinnelige tema. QUOTE(sunshine-t )Heisann folkens! Jeg, som de fleste andre kvinner, drømmer om å stå brud. Men så har jeg en samboer da, som ikke skal gifte seg. Men, han har derimot sagt at viss jeg gir han en eneste god grunn til å gifte seg, så skal han fri når han føler tiden er inne. Så da spør jeg rett og slett om det er noen som har en velformulert setning som jeg kan bruke? Han er sta på det området, så jeg håper noen er meeget kreative..Hehehe!!! Tone. Chiquita (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 16. april 2003 #18 Del Skrevet 16. april 2003 Altså, først til anitacath; at jeg burde droppe han viss han ikke vil gifte seg; det er det dummeste jeg har hørt, bare så det er sagt... Han betyr meg for meg enn som så.. Solstrålen; jeg vet han trenger tid. Men jeg har jo ikke dårlig tid jeg heller Har jo deres bryllup å holde på med, heheh!!! Ja, vi har jo bare vært i lag i to år, og for tenke på det på denne måten; at viss vi gifter oss om noen år så er isabell stor nok til å være brudepike T. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felix Skrevet 21. april 2003 #19 Del Skrevet 21. april 2003 Men jeg ville blitt såret hvis kjæresten min sa at hvis jeg kunne gi han en god grunn til å fri, så ville han det. Det høres jo da ut som om han ikke kan finne en eneste grunn til å ville dette? Det må jo være sårende å bo sammen en fyr som ikke kan se en eneste grunn til å gifte seg med deg? Selv ble vi kjærester i 2000, fikk vår datter i 2001 og gifter oss nå i 2003. Så her går det unna i svingene. Så tiden burde ikke ha så mye å si. Men jeg er enig i det rådet du fikk, om å ikke presse han. Det er nok bare dumt. Men han sier vel at han elsker deg? Tror du han vil dele resten av livet sitt med deg? Og dere? Dere er jo tre nå? For du har en liten datter? Vår datter skal være brudepike!!! :-) Hvis han elsker deg, blir dere gift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 21. april 2003 #20 Del Skrevet 21. april 2003 Jeg sier bare at du må finne ut hva som er viktigst for deg: Å leve sammen i en institusjon innstiftet av Gud, eller å leve samme bare som samboer. Jeg sier ikke at det ene er mer galt eller riktig generelt, men at det for meg hadde vært uaktuellt å satse på en fyr som ikke ville love meg evig troskap i kirken foran Guds åsyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå