Gå til innhold

Tallinn, Riga eller Praha?


mariab

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten skal altså på en langhelg til enten Tallinn, Riga eller Praha i november/tidlig desember. Er det noen som har vært i alle byene, og hvilke anbefaler dere isåfall? Hvor er det finest såpass seint på året når det er kaldt? Noen spesielle severdigheter å få med seg? Vi er 19 begge to, men liker kultur, mat og fine byer. Gjør ikke noe om det er romantisk :) Takker for svar!

Vi vil såklart også ha det så billig så mulig (reise etc.) så alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vært i alle byene, liker Tallinn best. Flott i Praha også, men liker den kompakte gamlebyen i Tallinn med den fine middelalderstemningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig, jeg og heller mest mot Tallinn. Men det er himla dyrt å reise dit nå da :/ minimum 3000 tur retur liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyreisen får du i hvert fall for ca 1500 t/r. i månedsskiftet november/desember. Man kan få det billigere hvis man bestiller tidligere, men det er kanskje en fattig trøst (i år) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Maaneskinn_*

Jeg har bare vært i Praha (med min kjære), og reiser dit gjerne igjen. Jeg falt veldig for stemningen.

Lykke til, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun vært i Praha av de byene og vi hadde en veldig flott opplevelse. Hyggelig med julemarkedet, og mange steder å shoppe. Spiste også godt og koste oss.

Skal til Riga nå i begynnelsen av desember, så det gleder vi oss til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg har vært i alle disse byene og rangerer dem slik:

1. Praha

2. Tallin

3. Riga

Endret av AnneShirley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

blir nok tallinn i slutten av november :) er dyrest å reise torsdag-søndag slik vi selv hadde planlagt, så blir nok søndag-torsdag i stedet :) vi kommer mest sannsynlig til å være der 25.-29. november, vil julemarkedet være åpent da?

er det forresten noen som har erfaringer med noen av "billig-hotellene" på hotels.com? har sett litt på hotell som er nærmest mulig old town..

noen som har bodd/har erfaring med disse:

- st. olav hotel

- tallink spa and conference hotel

- reval hotel central

hvordan er standarden, maten, hvor nærmt er det city centre/old town?

huff.. en million spørsmål, men håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha reist til Krakow jeg.... Har vært i Riga og Tallinn, likte Tallinn best. Men likte Krakow bedre enn Tallinn igjen....

Gamlebyen i Krakow er super!!! Vi bodde der.

Har ikke vært i Praha men har hørt folk som har vært både der og i Krakow si at Krakow er hva Praha var før det ble for turistifisert og dyrt.... Ikke vet jeg om det stemmer... Men jeg skal ihvertfall tilbake til Krakow!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo, krakow er kjempeflott, men var der for halvannet år siden :) likte det godt og vil nok tilbake igjen, men ikke helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...