Gå til innhold

Laseroperasjon for bedre syn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Michelle_*
Skrevet

Hei

Jeg tenker på å ta laseroperasjon på øynene for å slippe å bruke briller/ linser.

Er det noen som har tatt det her i Norge?

Var det vondt? Hvor mye kostet det? Ble du sykemeldt eller kunne du begynne på jobb dagen etterpå?

Kjempe glad for svar.

Mvh Michelle

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har akkurat vært en annen tråd om dette

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...=laseroperasjon

Det skal ikke gjøre vondt under operasjonen da man får bedøvelsesdråper, men LASEK kan gi litt ubehag noen dager etterpå. I Norge koster det rundt 30000, i Sverige kan du få det for 18500. Om man kan gå på jobb dagen etter er litt avhengig av hvilken operasjon du skal ha (LASIK eller LASEK), søk litt på det, så kan du lese om det. Der jeg skal ta operasjon er det ca 50% som tar LASIK og 50% som tar LASEK.

Skrevet

Jeg gjorde dette for 4 år siden. Det er veldig deilig å slippe linser og briller. Men de første dagene og ukene var jeg litt frustrert, siden jeg hadde tåkesyn ganske mye, det klødde og gjorde vondt innimellom. Tror det var mest meg og mitt rare imunsystem, kjenner flere andre som gikk på jobb dagen etter, uten særlig problem. En av dem flyttet ut av hybelen sin på ettermiddagen samme dag som operasjonen... Jeg var sykemeldt pga noe annet da jeg gjorde operasjonen, og det var greit, for jeg tror jeg ville vært ganske ubrukelig på jobb dagen etter. Du kan evt. be om å få avspasere el.l. dagen etter operasjonen, hvis du kan gjøre det i jobben din.

Skrevet

Men hva slags operasjon tok du, Catzy?

Skrevet
Men hva slags operasjon tok du, Catzy?

Kjenner endel som har gjort det, og de er superfornøyde ;)

Skrevet

Err, jeg husker ikke om det var LASEK eller LASIK.

Men etter å ha lest litt mer om det hos Norsk synskirurgi, er jeg ganske sikker på at det var LASIK.

Catzy

Skrevet

Mannen min tok en lasik operasjon på ARGUS i oslo.

Og han hadde -9 i styrke. Dette er veldig på grensen til å ikke kunne ta en slik operasjon, men fordi han hadde tykke hornhinner gikk det bra.

Problemet er at det klør veldig i starten, og du må ligge med noe ala slalombriller om natta for ikke å klø deg i øynene (noe min mann gjorde fordet, og det hele endte med at jeg sydde fast armene på en genser han måtte sove med om natta!) Men han var på jobb dagen etter, og nå har han helt klart syn! Vel verdt det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...