Gå til innhold

Brukere bør være OBS!

Fremhevede innlegg

Gjest annen gjest
Skrevet
Muslimske kvinner kan bade med klærne på i de landene som har svært streng håndhevelse av islam, feks. Saudi Arabia. I andre land finnes det egne strender for kvinner.

Ja, den var jo flott..

Hvorfor de i hele tatt skulle ta seg bryet med å skifte, fatter jeg ikke. Hvis ektemannen i tillegg går rundt i kortbukse, så blir jo forskjellsbehandlingen total.

En annen ting (og ett annet land, men det har med tildekking å gjøre): Hva med å få litt D-vitaminer i systemet ? Bør jo være rimelig umulig når man går tildekket? Er det ikke sånn at mange muslimske kvinner her i landet har D-vitamin mangel ?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillebøll
Skrevet
Ja, den var jo flott..

Hvorfor de i hele tatt skulle ta seg bryet med å skifte, fatter jeg ikke. Hvis ektemannen i tillegg går rundt i kortbukse, så blir jo forskjellsbehandlingen total.

En annen ting (og ett annet land, men det har med tildekking å gjøre): Hva med å få litt D-vitaminer i systemet ? Bør jo være rimelig umulig når man går tildekket? Er det ikke sånn at mange muslimske kvinner her i landet har D-vitamin mangel ?

Bra du klarer å holde deg til tema.

Trist når Vigrid-tilhengerne viser at de ikke klarer å lese første innlegget skikkelig engang.

Som hun skriver, slike ensidige meningsytringer som dine burde vi være på vakt over. Tror neppe det er i denne tråden du skal prøve å provosere med oppgulpet ditt.

Gjest annen gjest
Skrevet

Trist når Vigrid-tilhengerne viser at de ikke klarer å lese første innlegget skikkelig engang.

Hvorfor tror du jeg er Vigrid tilhenger ?

Skrevet
De foretrekker å sitte i skyggen med 4 lag svarte klær? Okayy..

og jeg har forresten rett til å mene at det er møkkakultur.

I mange land ønsker de ikke å sole seg; det gir høyere status å ha lys hudfarge - en lys hudfarge kan nemlig tyde på at man ikke trenger å jobbe ute i sola som de fleste fattige må.

Og det sies at tykke lag med klær holder varmen ute, akkurat som når tykke klær holder kulda ute hos oss nordboere.

Joda, du har all mulig rett til å mene hva som helst, men du gjør litt større inntrykk om du har tenkt litt gjennom meningene dine ;)

Antoinette: du har egentlig helt rett i at vi ikke burde helle bensin på bålet med å diskutere med bruningene, men argumentene deres er så enkle å sable ned at jeg har litt problemer med selvkontrollen innimellom :fnise:

Skrevet
I mange land ønsker de ikke å sole seg; det gir høyere status å ha lys hudfarge - en lys hudfarge kan nemlig tyde på at man ikke trenger å jobbe ute i sola som de fleste fattige må.ollen innimellom :fnise: [..]

Merkelig at ikke mennene trenger å pakke seg inn da ?

Mennene er så tøffe at de tåler å bli solbrent ?

(Ja, nå snakker jeg ikke om folk som lever i en ørken, men i byer i midtøsten for eksempel)

Skrevet
Jeg synes også det er usedvanlig mye "brune" innlegg, særlig på "aktuelle saker" for tida. Fint at dere følger med litt.

Ironisk at nazister som ikke liker "brune mennesker" (les: banal beskrivelse av alle som ikke har lyserosa hud), selv går under betegnelsen "brune". Hahaha.

(Håper det er lov med litt humor i denne alvorlige debatten)

T

Skrevet
Merkelig at ikke mennene trenger å pakke seg inn da ?

Mennene er så tøffe at de tåler å bli solbrent ?

(Ja, nå snakker jeg ikke om folk som lever i en ørken, men i byer i midtøsten for eksempel)

Hva med japanske kvinner?

Der er det status med lys hudfarge og kvinnene går med hansker, hatter etc for å skjerme seg fra sola.

Jeg antar dette er resultat av det kvinneundtrykkende japanske samfunnet. Riv av dem gevantene og få på dem en stringtruse! Frihet for alle!

Skrevet
for øvrig, det med at muslimkvinner må sitte under trærne el skyggen med fullt utstyr på seg, mens guttene går i badeshorts og har det gøy. det har jeg sett før, kan ikke si jeg fikk så veldig godt inntrykk av dem..

møkkakultur.

Er da ikke slik for alle. Har vært på offentlig strand med muslimske kvinner i bikini jeg.

Gjest lillebøll
Skrevet
og få på dem en stringtruse! Frihet for alle!

I følge ottar er string-truser noe menn tvinger kvinner til å bruke, og dermed meget kvinneundertrykkende.

Skrevet

Ja, noen muslimer dekker seg til på stranda. Og i noen kristne sekter på sørlandet må jenter gå med lange skjørt og får ikke lov å klippe håret. Og jeg har flere muslimske venninner som går på stranda i bikini... Slutt å generalisere sånn!

Jeg er tildels enig med Antoinette. Men man må kunne få kritisere innvandrere som ikke oppfører seg, på samme måte som man ville kritisert en ubrukelig nordmann, uten å bli kalt rasist av den grunn. Men enig i at det er mye usaklige generaliseringer om innvandrere i mange tråder...

Skrevet

Jeg er enig med "Antoinette" i at det er greit å holde øye med disse trådene. Litt ironisk da. Det er ufint å hetse muslimer, mens kvinner som kler seg ufikst og ikke barberer leggene får i det glatte lag...

Skrevet

Hmm.. Det har jeg ikke tenkt over, så det nå, når du sa norrøne navn.. Den gjesten kalte seg TorogOdin(det innlegget du refererte til).

Vigrid, hvem er det?

Har ikke hørt om dem.. :sjenert:

Skrevet

Som hun skriver, slike ensidige meningsytringer som dine burde vi være på vakt over. Tror neppe det er i denne tråden du skal prøve å provosere med oppgulpet ditt.

Jøss!

Hvordan i all verden kan du vite om denne personen er tilhenger av Vigrid?

Er det ikke langt over streken å beskylde folk for å være tilhenger av organisasjoner som Vigrid?

Det må da vel være lov å være kritisk til den enorme forskjellsbehandlingen mellom kvinner og menn man ofte finner i islamske familier/kulturer/land?

Eller var hele innlegget ditt ironisk? :forvirra:

Gjest annen gjest
Skrevet
Jøss!

Hvordan i all verden kan du vite om denne personen er tilhenger av Vigrid?

Er det ikke langt over streken å beskylde folk for å være tilhenger av organisasjoner som Vigrid?

Det må da vel være lov å være kritisk til den enorme forskjellsbehandlingen mellom kvinner og menn man ofte finner i islamske familier/kulturer/land?

Eller var hele innlegget ditt ironisk? :forvirra:

Jeg fikk heller aldri svar på hvorfor hun trodde jeg var "tilhenger av Vigrid"..

Men hvorfor skulle jeg egentlig bry meg om å diskutere med folk som setter meningsmotstandere i Vigrid båsen ? :klø:

Gjest Kristin_
Skrevet

At spesialinteresser gjerne går inn og skriver navn under gjestenick på forum er vel gammelt nytt. Noen gjør det bare for å trolle, komme med ekstreme politiske utsagn, andre for å sende ut hatefulle budskap. Samtlige er for feige til å sette navne sitt på det, eller gi oss andre muligheten til å se om alt kommer fra samme person eller om det er en gruppe som poster.

Slik blir nå engang forum som er åpne for gjesteposting, så får vi bare ta konsekvensene av det å rapportere det vi ser.

Skrevet
I følge ottar er string-truser noe menn tvinger kvinner til å bruke, og dermed meget kvinneundertrykkende.

Ja,jeg ser stadig vekk grupper av menn som løper rundt og tvinger damer til å gå i stringstruse. :idesmil:

Skrevet
Ja,jeg ser stadig vekk grupper av menn som løper rundt og tvinger damer til å gå i stringstruse. :idesmil:

Det er litt pussig...jeg har hørt mange som sier at det er ubehagelig med stringtruser. Det samme gjelder høye hæler, stramme skjørt og ubehagelige bh'er.

Når kvinner går med ubehagelige klesplagg må det jo være noen som har tvunget dem til det?

Skrevet
Jeg er tildels enig med Antoinette. Men man må kunne få kritisere innvandrere som ikke oppfører seg, på samme måte som man ville kritisert en ubrukelig nordmann, uten å bli kalt rasist av den grunn. Men enig i at det er mye usaklige generaliseringer om innvandrere i mange tråder...

Si vi har to voldtektssaker, og begge mennene voldtar fordi de liker makten. Hvorfor kan ikke begge sakene gå på hva vi skal gjøre med slike mennesker og sikkerheten til de ofrene og potensielle ofrene? Utseende er vel da revnende likegyldig? Det er når folk MÅ til stadighet kommentere at de er "innvandrere/utlandske" så blir de rasister. Ikke at man snakker at det er galt med voldtekt.

At spesialinteresser gjerne går inn og skriver navn under gjestenick på forum er vel gammelt nytt. Noen gjør det bare for å trolle, komme med ekstreme politiske utsagn, andre for å sende ut hatefulle budskap. Samtlige er for feige til å sette navne sitt på det, eller gi oss andre muligheten til å se om alt kommer fra samme person eller om det er en gruppe som poster.

Slik blir nå engang forum som er åpne for gjesteposting, så får vi bare ta konsekvensene av det å rapportere det vi ser.

Å ja, jeg synes det er flere brukere som også har ilagt seg hat for spesielle grupper her på forumet. De som vil bruke all tid og energi til å spre eder og galle hindres ikke av at de må ha et nick.

Ja, jeg tror at fordommer kan bekjempes med kunnskap. Men noen er så hatske at de er langt forbi hvermansens fordomsliv. Jeg tror ikke noe på å føre dialog med folk som er låst i sin tankegang. All forskning, i alt fra politikk til psykologi, viser at det ikke fungerer hos slike mennesker. Til og med sterke personlige opplevelser som vil bevise hvor feil deres teorier er er effektløse. De klarer å vri på hendelsen og hukommelsen slik at det passer og bekrefter deres teorier. Det er ikke uten grunn flere snakker om hjernevanskelser. Å "omprogrammere" noen fra hjernevaskelse er veldig vanskelig i utgangspunktet. Men når noen blir frivillig hjernevasket er omprogrammeringen så og si umulig.

Dessverre viser det seg at jo flere plattformer slike mennesker kommer seg på, jo flere tilhengere får man. Det hjelper ikke med diskusjoner og håp om logisk tenkning vil løse opp disse tomme og for oss andre er åpenbart usammenhengende argumentasjoner. Spyes slike tanker over folk som er mottagelige, så spres det. Derfor synes jeg det er moralsk riktig å tenke på hvorfor slike mennesker skal få utrykke seg på offentlige fora, i tillegg til at det åpenbart er moralsk forkastelig å spre slike budskap med tanke på de man kan kalle for ofrene for slike hatbudskap. Krenkelser og trusler i ordform bør aldri godtas i et samfunn, uansett hvem det nå krenkes.

Gjest Den slemme mannen
Skrevet
Det er litt pussig...jeg har hørt mange som sier at det er ubehagelig med stringtruser. Det samme gjelder høye hæler, stramme skjørt og ubehagelige bh'er.

Når kvinner går med ubehagelige klesplagg må det jo være noen som har tvunget dem til det?

Ja,jeg må innrømme det sikkert er meg Ottar har sett. Jeg løper rundt på stranda og tvinger damer til å gå i tanga eller stringtruse. Det er slitsomt, men noen må jo gjøre det.

Det er også travle tider i byen. Jeg ser mange damer og jenter som går med behagelige sko. Disse presser jeg til å gå med høyhælte støvletter.

Ser du damer med bar mage i høstkulden?

Det er også mitt verk.

Ellers har jeg tvunget massevis av damer til å trene,til å sminke seg, ta utdanning og til å stelle i hagen.

Jeg og Ottargjengen har jo oppdaget at damer ikke har fri vilje eller evnen til å tenke selv, så da må jeg jo hjelpe/tvinge de.

(PS! Lurer du på hvorfor det er så mange damer her på kg? Det er fordi jeg har tvunget de til å bruke fritiden sin her.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...