Gå til innhold

Ernst & Young


Gjest Gjest nå..

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest nå..

Hei!

Jeg har vært på jobbintervju hos E&Y, og i den forbindelse er jeg litt nysjerrig på om det er noen som har jobbet hos de eller kjenner noen, so kan fortelle litt om hvordan det er å jobbe der?

mvh Gjest nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg kjenner til selskapet og hvordan det er å begynne der som nyutdannet.

Veldig bra opplegg for de nyansatte. mange blir ansatt samtidig og sendt på kurs (ofte i utlandet).

Ellers jobber man alltid i team. Man får typisk litt kjedelige rutineoppgaver, slik som å sende ut saldoforespørseler og avstemme reskontroer.

Stort gjennomtrekk. Enten jobber man der kun noen år, går over i en annen avdeling enn revisjon eller avanserer og blir oppdragsansvarlig el.

Lykke til på intervju. Og husk at selv om du ikke får jobb i E&Y er det nok av ledige jobber andre steder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest nå..

Takk for det, jeg har vært på et intervju, men vet ikke ennå om jeg blir kalt inn til 2-intervju.

Det jeg stusset litt ved er at det er så stort gjennomtrekk i firmaet?

Vet det er masse revisor-jobber der ute nå, jeg er ikke ferdig før til våren, men mange revisor-firmaer er på presentasjoner på skolen allerede nå, og ansetter nå de som skal begynne til høsten.

Jeg får se hvor langt jeg kommer i søknadsprosessen, er jo ikke krise om jeg ikke får den første jobben jeg søker på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg stusset litt ved er at det er så stort gjennomtrekk i firmaet?

folk slutter fordi:

-det er for stort press i årsoppgjørsperioden, lar seg vanskelig kobinere å jobbe så mye med et vanlig familieliv

-mange er egentlig ikke så interessert i regnskap, og synes kanskje revisoryrket er for mye sjekklister og rutine etterhvert

-for mange er det første jobben som nyutdannet og da er det ikke så uvanlig å ville prøve noe annet før man jobber der resten av yrkeskarrieren

-man blir attraktiv på arbeidsmarkedet etter å ha jobbet et slikt sted

-med så stort gjtrekk blir det kanskje vanskeligere å etablere et like godt og stabilt arbeidmiljø

og sikker mange andre årsaker. Dette er bare mine antakelser ut fra de jeg kjenner som har søkt seg bort fra revisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Blue_*

Det er spennende å jobbe i et verdensomspennende firma da.

Du vil etter hvert kanskje få muligheten til å jobbe med utenlandske kunder.

Hvilket kontor var du på intervju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er spennende å jobbe i et verdensomspennende firma da.

Du vil etter hvert kanskje få muligheten til å jobbe med utenlandske kunder.

Hvilket kontor var du på intervju?

For å kunne mer jobbe selvstendig (dvs ikke kun rutineoppgaver) med utenlandske selskaper, samt børsnoterte norske selskaper må man nok ha avlagt HRS. Dette fordi disse selskapene bruker IFRS som man først lærer inngående om på masternivå (og som selv etter det studiet er vanskelig å tolke og ta i bruk)

Det kan være spennende å jobbe i et stort firma. men man får ikke nødvendigvis de mest spennende oppgavene med det første, det må man være klar over som nyutdannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Blue_*
Det kan være spennende å jobbe i et stort firma. men man får ikke nødvendigvis de mest spennende oppgavene med det første, det må man være klar over som nyutdannet.

Det kan være ulike arbeidsoppgaver avhengig om man jobber på et stort eller på et lite kontor.

På de større kontorene sitter man ofte med de samme oppgavene, mens på et lite kontor er arbeidsoppgavene mer fra prossesstart til prossesslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest nå..
Det er spennende å jobbe i et verdensomspennende firma da.

Du vil etter hvert kanskje få muligheten til å jobbe med utenlandske kunder.

Hvilket kontor var du på intervju?

Eh, vil helst ikke si hvilket kontor, men det er et relativt lite kontor.

En eventuelt jobb ville vært der eller i Oslo

mvh Gjest nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Eh, vil helst ikke si hvilket kontor, men det er et relativt lite kontor.

En eventuelt jobb ville vært der eller i Oslo

mvh Gjest nå...

Jeg skal på intervju hos EY neste uke, var det et omfattende intervju? Mange vanskelige spørsmål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner også flere som jobber der. Man får en veldig fin start på karrieren hvertfall. Lærer mye.

Er du revisor eller siviløkonom? Jeg har inntrykk av at det ansettes flest siviløkonomer i Oslo og revisorer ute i distriktene.

Har vurdert litt å søke jobb hos EY (ute i disktriktet) selv. Men jeg har inntrykk av at man har litt mer spennende kunder i Oslo og at det ikke vil være like spennende å jobbe på et lite kontor.

Vet du forresten hva man kan forvente i forhold til lønn? Jeg er siviløkonom og har jobbet ca. 18 måneder. Jobber ikke med regnskap eller revisjon nå så det hadde blitt en helomvendig for min del. Jeg har heller ikke jobbet noe innen det området bortsett fra litt bilagsføring og enkel avstemming for et firma (deltid ved siden av studiene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...