Gjest Lilyboo Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Okei...jeg har et problem. Jeg har gått hen og forelsket meg i kameraten til samboeren min. Bestekameraten. Som også er naboen vår. Og han har også samboer. Som er venninna mi. Det er en barndomskamerat av samboeren min, de har vært venner hele tida, men har fått veldig mye mer kontakt iløpet av det siste året, fordi vi flyttet inn i nabohuset. Så jeg kjenner han ikke kjempegodt. Men de siste månedene har vi vært sammen med dem så og si hver dag. Dette har resultert i at jeg har blitt god venninne med kameratens samboer. Noe som bare gjør dette verre... Vi har masse felles han og jeg. Ofte kan jeg tenke "hvorfor er ikke vi sammen i steden?". Det virker som vi er mer like enn jeg og min og han og sin. I det siste har jeg begynt å drømme om han, flørte-drømmer. Jeg flørter ikke med han, men vi har en litt ertende tone oss imellom. Og ofte kommer det jo frem at vi har veldig like synspunkter på ting. Det har skjedd mange ganger at jeg og han er enige om en ting, og samboeren min og samboeren hans er enige om en annen ting. Jeg har det bra i forholdet mitt. Men vi har vært sammen i to et halvt år, så det er jo ikke noen nyforelskelse lenger. Det er hverdag, men også kjærlighet. Jeg ville aldri gått fra han, men jeg leker med tanken på at noe skal skje mellom kameraten og meg. Dette er jo sikkert bare en liten "crush". Håper jeg... Men hva hvis det ikke er det? Tenk om vi faktisk hadde vært bedre for hverandre? Jeg er rådvill. Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Nå skal det sies at jeg ikke aner om han har noen like følelser for meg. Det virker som om det er NOE der, men jeg vet ikke. Jeg tror ingen kan unngå å se hvor påfallende like vi er, både min samboer og hans har kommentert det. Hvis vi begge hadde vært single ville nok andre sagt "herregud hvorfor blir ikke dere bare sammen?" Så...er det noen som har noen råd til meg? Erfaringer? Noen som har vært i samme situasjon kanskje?
DDuck Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 ojj... Høres ut som en skikkelig knip det der.. Jeg vet ikke hvor mye jeg kan hjelpe deg egentlig, men har en lignende erfaring på en måte... Jeg hadde vært sammen med en kar i nesten 3år, men vi hadde vel kansje ikke noe spesielt bra forhold på slutten kansje, og da gikk jeg og forelsket meg i noen andre som også da var i et forhold... Det var riktignok ikke noen han kjente heller da... Men poenget er at jeg forelsket meg i noen andre når jeg var i et forhold... Jeg gikk lenge å reiv meg i håret jeg og visst slett ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg hadde også daglig kontakt på telefon med han jeg ble forelska i (han bor ikke på damme plass som meg) og det var ike bare "dagligdags" prat mellom oss da.. Det var snakkng om hvordan vårt liv sammen kunne vært og sånner ting.. Jeg gikk så lenge å tenkte på han andre å ble mer å mer forelska og skle mer og mer vekk fra han jeg var sammen med, så på slutten var det ikke et forhold for oss en gang... Nesten så jeg ble sint når jeg så han og lure på hvorfor han måtte være her.. Da går det litt ver styr egentlig spør du meg, men jeg klarte ikke se det da... Det ble iværtfall slutt til slutt da... Angrer ikke den dag i dag på det, selv om det heller aldri ble noe med han jeg forelska meg i... Men man er en erfaring rikere og lærer av det man gjør i livet... Håper du finner litt hjelp eller et snev av fornuft i dette Lykke til med det du gjør til slutt
Frey Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Det du bør gjøre er å sette deg ned og finne ut om du vil være sammen med samboeren din eller ikke, uavhengig av kompisen hans. For kompisen hans bør du "glemme" uansett! Bestemmer du deg for at du skal bli hos samboeren din så jobb med forholdet. Vær kjærester, reis bort bare dere to - og slutt å omgåes naboen så mye. Si til ham at du synes det blir litt mye nabobesøk. Gjør hverdagen spennende for dere to - vær sexy og romantisk på en helt vanlig hverdag. Forfør ham
TheHairyToothfairy Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 For guds skyld... Du må ikke finne på å gjøre noe utav kompisen til samboieren din, uansett om dere kommer til å fortsette sammen eller ikke. Det kommer til å gjøre vondere enn verst for mannen, tro meg. Spar samboeren for det.
Gina22 Skrevet 27. september 2007 #5 Skrevet 27. september 2007 herregud, at det går an!! du er ihvertfall ikkenoe å spare ¨på!!!
Gjest Lilyboo Skrevet 27. september 2007 #6 Skrevet 27. september 2007 herregud, at det går an!! du er ihvertfall ikkenoe å spare ¨på!!! Ehm... Jeg kan faktisk ikke noe for hva jeg har begynt å føle. Tror dette kan skje den beste. Synes ikke du har noen rett til å uttale deg om jeg er noe å spare på eller ikke. Jeg er i et dilemma som jeg ikke liker selv. Skulle selvfølgelig ønske jeg ikke hadde de forbudte følelsene. Men de er der. Takk for råd fra dere andre. Jeg vil bare prøve å glemme det, ikke være så mye sammen med de mer. For jeg vil virkelig være sammen med samboeren min, jeg elsker han veldig høyt, og kan ikke se for meg livet uten han. Men i visse øyeblikk blir jeg usikker allikevel. Jeg skal se hvordan det går nå som jeg ikke skal se kameraten like mye lenger. Da får jeg litt avstand, og kanskje klarer jeg å "kartlegge" følelsene mine mer.
Gjest imli Skrevet 27. september 2007 #7 Skrevet 27. september 2007 Ehm... Jeg kan faktisk ikke noe for hva jeg har begynt å føle. Tror dette kan skje den beste. Synes ikke du har noen rett til å uttale deg om jeg er noe å spare på eller ikke. Jeg er i et dilemma som jeg ikke liker selv. Skulle selvfølgelig ønske jeg ikke hadde de forbudte følelsene. Men de er der. Takk for råd fra dere andre. Jeg vil bare prøve å glemme det, ikke være så mye sammen med de mer. For jeg vil virkelig være sammen med samboeren min, jeg elsker han veldig høyt, og kan ikke se for meg livet uten han. Men i visse øyeblikk blir jeg usikker allikevel. Jeg skal se hvordan det går nå som jeg ikke skal se kameraten like mye lenger. Da får jeg litt avstand, og kanskje klarer jeg å "kartlegge" følelsene mine mer. Kanskje du bare er betatt av kameraten fordi han er litt forbuden frukt? Gresset er ikke grønnere på den andre siden osv. Det er ikke sikkert dere passer sammen som kjærester selv om dere er enige om mye. Du sier selv at du elsker samboeren din, og at det er ham du vil satse på. Da har du egentlig tatt valget. Prøv å vær mindre sammen med dem, og kanskje ikke prate så mye med denne kameraten. Du kan ikke noe for hvordan du føler, men du kan gjøre noe med det. Husk at kjærlighet som ikke får næring, dør.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå