Gå til innhold

reaksjonslengde og bremselengde


Gjest milkyway

Anbefalte innlegg

Ja nå kom jeg til den siden i boka jeg har gruet meg til å pugge. Jeg får helt vondt i hjernen av å bare prøve å lese det, for det er så mye, og så innviklet! (eller er det det?)

Jeg kommer vel mest sannsynlig til å få det på teorien, så på en eller annen måte må det vel inn i hjernen.

Og en annen ting litt på siden; En som var på landeveisteorikurset sa han hadde tatt prøven over internett. Hvor gjøres dette? Og er ikke det mye lettere å jukse da? For jeg vil ikke jukse, men jeg vet jeg lett kan bli fristet til det, så mer info om dette takk (med mindre det er juksbart, da vil jeg ikke høre om det :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ta prøven på nettet er ikke juks. Og det er til stooor fordel for deg selv å ha prøvd. For bare det å forstå hva de egentlig spør om på disse teoriprøvene- kan være en pøvelse i seg selv. Så dette vil bare være en ekstra god og smart øve måte ;o)

Sier de ikke at det er 50% stryk på teorien.. det sier jo litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar de hele tiden, de "prøveprøvene", men han her mente han hadde tatt og bestått over internett. Det virker jo litt sprøtt, da du bare kan sitte og bla opp i boka og finne svaret og bestå, uten å egentlig kunne det i hodet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at han ikke mente at han hadde tatt prøven på pc, hos biltilsynet, for det er jo det vanligste nå?

Med bremse lengde er det greiest å huske at bremselengden øker med kvadratet av fartsøkningen. Se på eksemplene i boka, og forsøk å regn det ut selv noen ganger.

Og i verste fall så er det jo bare ett eller to spørsmål om dette på teoriprøva, og man kan jo ha opptil 7 feil, så det er jo ikke avgjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar de hele tiden, de "prøveprøvene", men han her mente han hadde tatt og bestått over internett. Det virker jo litt sprøtt, da du bare kan sitte og bla opp i boka og finne svaret og bestå, uten å egentlig kunne det i hodet..

Det tviler jeg på er mulig. Jeg har ihvertfall aldri hørt noe sånt.

Og i verste fall så er det jo bare ett eller to spørsmål om dette på teoriprøva, og man kan jo ha opptil 7 feil, så det er jo ikke avgjørende.

Jeg fant en måte å pugge det på, men har glemt det nå, selvsagt. ;) Anyways, jeg fikk ikke om det på teoriprøven, så det er ikke en selvfølge at det kommer spm om det. Men hvem vet, kanskje jeg var heldig.. Du får bare rule på de andre spm da. ;)

Endret av Advena
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest milkyway

Skal sjekke ut linken din når jeg har løst ferdig alle oppgavene advena :) er på side 73 av 94 nå, jeg tar jo helt avgårde :hår:

Javel gringos, jeg skjønner litt nå. Men får jeg noen av nøyaktig spørsmålene som står i oppgaveboka, eller må jeg puggepugge enda mer i teorigørrkjedeligen?

Det gikk jo mye lettere å pløye seg gjennom en bok en kan gjøre ting i enn å bare lese blablabla :-D så nå har jeg dekket to sider av en bussplan med oppgavenr og bokstav, og stått i siden rundt halv 2 i dag, galskap er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var sikkert dum å trodde at han hadde bestått fordi på prøvene på nette sier du har besøtt når du har under 7 riktige. Skal si han kommer til å få en overraskelse når han prøver å bestille oppkjøring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...