Gå til innhold

Sicilia


girrl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synd at du fortsatt ikke har fått svar. Har selv ikke stoppet i Messina, bare kjørte igjennom. (Morsomt faktisk: en av bilferjene som pendler mellom Sicilia og fastlandet har navnet Horten Vestfold og jeg lurer på om det er en av de gamle mossefergene..?)

Av nære steder kan iallefall en utflukt til fjellbyen Taormina varmt anbefales. Ta taubanen fra Giardini-Naxos opp til Taormina og nyt smale gater, antikt amfiteater og en helt fantastisk utsikt over kysten og over til fastlandsItalia. Og om du liker det dramatiske i naturen, har du nær tilgang til vulkaner. Etna ligger ikke lang kjøretur unna, og det går jevnlig båter til vulkanøyene rett på nordsida. Leier du bil, så kan opplyses at motorveiene på Sicilia er av tipp topp stand. Og gratis. Småveier er som ellers i Italia. Kjørestilen likedan hehe :cool:

Utover det: mat! Mat og vin. Spisekartene på Sicilia har overvekt av deilige retter med fisk og skalldyr. Namm!

God tur, kos deg! Deilig øy. Lengter tilbake :hjerter:

Håper du får mer lokaltips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :) Reiser om to uker, gleder meg masse. Kunne godt tenkt meg å besøkt Etna ja, tror det kan være ganske så fasinerende å få med seg. Ellers god mat og vin kan være en opplevelse i seg selv !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...