Gå til innhold

Dustespørsmål: Hvordan brenne cd?


tuji

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ok, sånn gjør jeg det: Med media player så velger du bare "kopier alle/dette elementet til lyd-cd". Så putter du en tom cd i brenneren. Trykk start. Resten går av seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da kommer teite spørsmål. Har du sjekket at du har puttet cd-en i brenneren og ikke i leseren? Er du sikker på at cd'n er tom?

Har du prøvd med en annen tom cd eller dvd?

Jeg venter alltid til det står at jeg skal sette i en tom cd før jeg faktisk gjør det. Har opplevd at det ikke har skjedd noe hvis cd'n har vært i brenneren fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mysticgirl
Jeg prøver å få brent en sang over på cd, men det funker ikke. Kan noen hjelpe meg med en teskje-beskrivelse?

Åpne windows mediaplayer. Trykk på brenn, sett inn cden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får opp samme problem som tuji...

Jeg har bare ett sted å putte cd'en, så tar altså ikke å setter den inn feil. Har prøvd med flere ulike cd'er, nyåpna og prøvd å vente til "sett i tom cd".

Ingenting funker.

Nedfall: hvis jeg skal bruke det programmet der, må man avinstallere andre brenneprogram først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedfall: hvis jeg skal bruke det programmet der, må man avinstallere andre brenneprogram først?

Tviler på at det samme gjelder der som ved antivirusprogrammer, men hvorfor skal man legge inn dette hvis man for ex har Nero inne fra før ?

Jeg la inn dette på en av maskine mine, fordi jeg ikke kunne finne plata med nero på, og det funket flott. Men da var ikke Nero innpå samtidig.

Allikevel: tipper det er bare tut og kjør ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TROR jeg la inn Nero da jeg fikk opp de problemene...men ja, funket ikke da heller. (samme svar alltid: "sett inn kompatibel tom cd")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TROR jeg la inn Nero da jeg fikk opp de problemene...men ja, funket ikke da heller. (samme svar alltid: "sett inn kompatibel tom cd")

Har du valgt om du skal brenne en cdr/cdrw, eller dvdr/rw i starten der ? Hvis du velger å brenne en dvdr, og hiver i en cdr (eller omvendt) vil du få den meldingen.

Men, det kan jo være noe annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett sted å putte cd-en, kan det bety at det rett og slett ikke er mulig å brenne cd-er med denne maskinen? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare ett sted å putte cd-en, kan det bety at det rett og slett ikke er mulig å brenne cd-er med denne maskinen? :rodme:

Ja, mest sannsynlig. Hva står det på lokket da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der du putter cd'n el inn må det stå RW/rewritable/recordable ol eller og ikke bare R .

Hvis du ikke har brenner i pc'n din , kan man kjøpe dette og sette inn , men da må man åpne pc'n .

(Eller kanskje man får kjøpt sånn til å sette i usb porten også?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Er du sikker på at du har cd-brenner?

Hvis du ikke har brenner står det CompactDisc (eller bare CD eller lignende) på den skuffen du drar ut. Eller på dekselet der du kan stikke inn cd'en.

Dersom du kan brenne står det CompactDisc RW (eller ReadWrite, eller lignende) på dekselet eller skuffen.

Hvis du åpner min datamaskin og får opp en liste over de diskene du har pleier det å stå CDRW eller DVDRW på disken som kan brennes med - mens det bare står CD dersom den ikke er en brenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

puh! står iaf CD-RW her....

Nedfall: tror ikke jeg fikk noe valg jeg... (om hva slags cd man skulle brenne)

Hvis det er Nero Express, du bruker, så ser det ca slik ut i starten. I den nedtrekkmenyen øverst der, velger du mellom cdr/rw og DVDR/RW.

Har du først valgt cdr/rw her, og prøver å putte i en DVDR for eksempel, når du skal brenne, så kan du få en melding lik den du har fått.

Lignende systemer er det i andre programmer også, vil jeg tro (gidder ikke sjekke xpburner nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rødme*.. spiller det noe rolle at på CD'en står det CD-R (80 min/700MB) når det altså er en CD-RW jeg har....?

*kremt*

edit: heter RecordNow det som er på datamaskinen fra før. Tror det er Media Player/Quick Time Player, jeg har prøvd meg på før via.

Endret av StoreSky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rødme*.. spiller det noe rolle at på CD'en står det CD-R (80 min/700MB) når det altså er en CD-RW jeg har....?

*kremt*

edit: heter RecordNow det som er på datamaskinen fra før. Tror det er Media Player/Quick Time Player, jeg har prøvd meg på før via.

Du kan brenne en CDR i en CDRW brenner ja ! En CDRW brenner er "bakoverkompatibel" med CDR formatet (det var jo i en lang periode bare CDR brennere å få tak i før Philips.. ? fant opp CDRW formatet.), det bør gå helt greit, ja.

Det der du velger mellom i menyen der, er to hovedtyper brennebare plater DVD eller CD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

itunes:

- laget egen spilleliste ("gave")

- flytter filer over fra bibliotek

- trykket på brenn spilleliste

- "itunes initialiseres"

- setter igjen

- feil i prosjekt oppsto (feil 4456 -eller noe i den duren..)

Blir ingen musikk gave tydeligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...