Gjest vimselot Skrevet 26. september 2007 #1 Skrevet 26. september 2007 Jeg har lagt merke til at jeg sover bedre hos venninner (på sofaen f.eks.) enn her hjemme i min egen gode seng. Jeg sovner her også selvsagt, men jeg klarer ikke sove uten å våkne "hundre ganger hver natt". Sover jeg hos venninner, kan jeg våkne, når de står opp, f.eks pga toalettbesøk, tidlig jobb osv, men jeg sovner momentant igjen. Er jeg så ...redd for å være singel? Eller er det en erfaring jeg kunne være foruten (som jeg ikke vil fortelle om her), som får meg til å føle meg mer trygg på å sove når jeg ikke sover alene? Jeg kan dessverre ikke flytte senga her slik at den vender mot sør eller vest, men jeg kanskje flytte hodeputenene...iflg. enkelte terorier gjøre søvnen langt lettere. Der jeg sover best (hos ei venninne), har jeg vendt hodet mot sør. Dette hevder jo Feng Sui, at har stor innflytelse på søvn. For jeg er ikke REDD for å sove alene, jeg bare konstaterer at jeg sover bedre hos andre enn hjemme hos meg selv. Min seng vender mot øst, om Feng S. har noe å si ang dette. Jeg liker jo å legge meg i min egen seng, lese, osv, men jeg våkner som regel flere ganger og da med uro. Men ikke hos andre.
mysan Skrevet 26. september 2007 #2 Skrevet 26. september 2007 Kanskje du bare føler deg tryggere fordi du underbevisst vet at det er et annet menneske i huset. Hvordan sov du da du hadde Boffen på besøk da? Den hunden du passet....
Gjest vimselot Skrevet 26. september 2007 #3 Skrevet 26. september 2007 Da boffen var her, sov jeg hele natten uten å våkne, ja så kanskje tryggheten ved å vite at jeg ikke er alene, gjør søvnen min mer stabil... Føler meg lettere svimmel ved å tenke på det, for jeg burde være vant til å være singel nå...selv om jeg savner noen å drikke kaffe med, lage mat sammen med osv. Det hender jeg gjør det ellers også, dvs sover en hel natt, men det er langt mer ofte at jeg våkner med jevne mellomrom enn at jeg sover en hel natt uten å våkne... Som oftest sovner jeg igjen, når jeg har konstatert at det ennå er natt (er blitt så vant til å våkne på denne måten), men noen ganger kan det gå timer før jeg igjen sovner. Det er heldigvis langt mer sjeldent, men da er det noe jeg gruer meg til, eller jeg har ett eller annet problem jeg må løse etc. Takk for svar. Når jeg tenker over at jeg sover godt her, når jeg passer bikkje, så er det vel en type trygghetsfølelse jeg savner (er ikke redd for innbrudd).
Gjest s0l Skrevet 26. september 2007 #4 Skrevet 26. september 2007 Kanskje du skulle fått deg en egen liten voffs? De er jo de beste kjærester en kan ha, svikter aldri!! Tusen ganger bedre enn en mann/kvinne...
Gjest vimselot Skrevet 26. september 2007 #5 Skrevet 26. september 2007 Takk for tipset, men jeg kan ikke ha hund på fast basis (egen hund). Ikke nå...
Solskinnsbolla Skrevet 26. september 2007 #6 Skrevet 26. september 2007 jeg har jo alltid foretrukket å sove alene, jeg sov dårlig i studietida, til og med da jeg sov med de kjærestene jeg hadde(hadde bare en om gangen, altså;-)) men da jeg traff min nåværende sambo, så sov jeg som bare det!! og nå har jeg blitt så vant med han ved siden av meg, at jeg ikke klarer å sovne før han har kommet og lagt seg han også... :søvn:
Cujo Skrevet 28. september 2007 #7 Skrevet 28. september 2007 Ikke vet jeg, men jeg sover desidert best i barndomshjemmet mitt, og ikke der jeg bor selv. Jeg våkner også flere ganger hver natt uten grunn her hjemme, men jeg mistenker at det har med ubevisst stress for å forsove seg å gjøre.
Gjest *nurket* Skrevet 1. oktober 2007 #8 Skrevet 1. oktober 2007 Jeg sover best ved kjæresten min ved siden av meg Vanligvis våkner jeg noen ganger hver natt, og sover mye lettere. Men når han er her sover jeg som en sten, og sovner gjerne tidlig på kvelden. Ser på det som et tegn på at jeg slapper ordentlig av når han er er her
Kathja Skrevet 1. oktober 2007 #9 Skrevet 1. oktober 2007 jeg sover også kjempedårlig når jeg sover aleine, har vanskelig for å sove dersom forloveden enten har lagt seg før meg, eller skal være oppe litt til. Du kan prøve å ha en koselig bamse? Det er litt barnslig, men det funker for meg Må ha noe å holde på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå