Gå til innhold

Underlivsundersøkelse i morgen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er litt pysete av meg, men nå har jeg endelig ringt å bestilt legetime og bedt om underlivsundersøkelse i forbindelse med at jeg trenger nye p-piller. Jeg syntes det er litt skummelt siden jeg ikke har hatt det før (er 21år) og lurer på hva som egentlig skal skje? Må jeg forberede meg på noen som helst måte? Bør jeg barbere meg noe nedentil eller? Hva spør de vanligvis om i en sånn undersøkelse? Hva bør man fortelle om?

Blir litt masse spørsmål her, men håper dere kloke kvinner kan hjelpe meg å forberede meg litt. :P Jeg har egentlig ikke noe problem med underlivet, men syntes kanskje jeg har litt mye utflod og at jeg lukter litt sterkt der nede av og til (spes i forbindelse med sex), men siden det er normalt for meg at det er sånn er det kanskje ingenting...

I samme slengen kan jeg jo spørre om noen kan anbefalle et p-pille merke? Brukte trionetta før, som er utgått, så trenger nytt; denne vil jeg jo snakke med legen om, men greit å ha hørt litt om merkene på forhånd. Vil ha noe som ikke inneholder så mye hormoner, ble så lett deppa av trionetta.. :P

Takk for svar ihvertfall! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
:) Endret av Miros
Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns fantasiene (om jeg kan kalle det det) om undersøkelsen var verre enn den faktisk var. Jeg hadde på meg skjørt, noe som gjorde at jeg ikke følte meg fullt så naken, og jeg sa at jeg var litt nervøs. Det er også viktig å slappe av når de fører den plastdingsen inn. Jeg syns på ingen måte det var vondt, men litt ubehagelig med en gang hun tok den inn. Følte meg også mindre eksponert enn jeg hadde forventet.

Skrevet

Takk for svar! Men huff, gruer meg jeg, syntes det virker dødsskummelt! Nesten så jeg vil avlyse.. men det er vel for seint :tristbla: Dessuten er jeg skikkelig nervøs i tilfelle det er noe gale der nede..! Noen som har opplevd at alt ikke er som det skal eller er det som oftest det? :sjenert:

Skrevet
og det er kanskje lettere å finne fram hvis det ikke er fullt buskas der nede :ler:
Nei, det er ikke lettere å finne fram hvis det ikke er fullt buskas. Hvis en lege ikke klarer å finne de riktige bitene på en kvinne som sitter med underkroppen avkledd i en gynekologstol bør h*n a)skaffe seg en hvit stokk og b) få igjen penga for legeutdannelsen.
Skrevet (endret)

Det går så fint så:) Slapp av og husk å puste mens du ligger der.

Endret av Miros
Skrevet

Det kommer til å gå så bra, så, er ikke noe skummelt. Fortell legen at det er første gang du skal ha en sånn undersøkelse, så skjønner han hvorfor du er veldig nervøs.

Ang. p-piller: Jeg anbefaler p-ringen, jeg, da. Veldig greit å slippe å huske å ta piller hver dag.

Lykke til!

Skrevet

Ingen grunn til å være redd. Jeg var bare 14-15 første gang jeg tok undersøkelsen, og da hadde jeg ikke hørt noen skrekk-historier, så jeg var verken nervøs eller redd. Etter at jeg hadde vært der begynte rykter å romstere om hvor forferdelig det var etc. og jeg kjente meg ikke igjen i det (jeg var ikke ryktesprederen - det var av typen: venninna til søstera min...)!!

Dersom du er rolig og avslappet (så langt det er mulig) og puster regelmessig så er det verken vondt eller ubehagelig. Du har jo hatt sex (det hadde ikke jeg første gangen), så det er jo en fordel.

Tvi tvi

Skrevet
Ang. p-piller: Jeg anbefaler p-ringen, jeg, da. Veldig greit å slippe å huske å ta piller hver dag.

Lykke til!

Det er litt ubehagelig og litt pinlig (syns jeg da,...) men ikke vondt og helt greit! Og det går kjempefort!

Men jeg vil OGSÅ anbefale p-ringen! Har gått på trionetta til den forsvant, og byttet så til Loette, som jeg forsåvidt var fornøyd med, men byttet til Nuva-ring for noen mndr siden, og er SUPERfornøyd! Merker aldri at den er der, er mindre hormoner enn i p-piller, og trenger bare huske det hver 3.uke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...