Gå til innhold

laptop og EU forsikring/garanti

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, Jeg studerer i England og kjoepte laptop i Norge, ca 1,5 aar siden. Den har naa problemer og trenges reparasjoner for 300-400 pund. Masse penger for meg.

Det jeg lurer paa er om jeg har noen slags form for garanti/forsikring, i og med at den er saapass ny? Hadde jeg vaert i Norge, hadde det nemlig gaatt paa garantien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er jo fremdeles innenfor reklamasjonstiden etter forbrukerkjøpsloven, så sånn sett er det ikke noe problem dersom du ikke har ødelagt den selv. Men du må selvsagt selv reklamere på den i Norge. Unntaket er dersom det merket du har kjøpt har regler om at du kan reklamere til hvilket kontor du vil i verden uten hensyn til hvor den er kjøpt.

Skrevet

det er en mac, og jeg har desperat bruk for den. Sitter naa paa uni, og kan ikke reise til Norge for aa faa den reparert. Det blir alt for dyrt... :grine:

Skrevet

Har du kvittering så ring leverandøren av disse i Norge. Spør etter de som har med reklamasjoner å gjøre og forklar saken for de. De klarer sikkert å finne en løsning for degså du kan få reparert den i utlandet for deres regning om det er en garantireperasjon.

Skrevet

Jeg har kvitteringen hjemme. Skal ringe mamma og hoere om hun kan ringe....Dette er ikke saerlig moro. :gråte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...