Gå til innhold

tror jeg slutter av denne dagboken....


Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor

så var det bare å hoppe over här....

Jeg er 22 år og fortiden arbeids sökende,har en datter på 2 år og 5 månder og verdensbeste samboer selv om han kan irritere en gråstein til å reise til afrika.....

Fikk det bekreftet i går at jeg var gravid,5 uker sånn ca...terminen er så langt 05.des.03

Magefölelsen min sier meg at dette er en gutt som jeg har i magen,men om jeg har rett får jeg vente ennda noen uker for å få vite.....

Hadde rett når jeg gikk med Tulla , vist det var en jente fra dag en....Kansje det bare var flaks.....

Ble litt sokket da jeg så resultatet i går,men det har lagt seg nå selv om det ikke er helt gått opp får meg at jeg skal bli mamma til en til i desember om allt går som det skal da....

Gleder meg til jeg kan fortelle til Tulla at det er en baby i magen til mamma,er for lenge å vennte for henne om jeg forteller det nå og så vil hun bli forvirret....

bekkenet har begynnt å verke, fikk begynnende bekkenlösning med Tulla sent i svangerskapet,håper ikke at jeg får sånne problemm nå må finne jobb og ha jobbet en stund för jeg kan bli sykemmeldt.....

Det skal ikke väre lett har jeg hört.....Ja ja innviklet eller ikke så er dette göy....vi skal bli en större familie :)

Sluttet på timen å röke i går...har ikke tatt en röyk siden jeg fikk vite at jeg var gravid....spiser på supersalt lakris det hjelper på röksuget....

Kutter ned på kaffen og annet som jeg drikker og spiser for mye av.....

Ellers så er det tunge ting som sambo nekter meg å gjöre....ikke det at jeg klager.....

hehe....

Han var så söt i går på kvelden...sitter han å ser på meg og sier....du er den flotteste mamman i hele verden og jeg kunne aldrig tenkt meg å få barn med oen andre enn deg...du er perfekt og jeg skal bli snillere med deg og hjelpe deg mer......

Så gir han meg en goood klem og sier...hehe vår baby i din mage...hehe...

Så ja han gleder seg også...er så deiligt å vite at det er et lite liv i magen min...selv om jeg egentlig ikke er helt sikker på det för ultralyden er over :)

Nå snakker jeg rundt meg selv här....

Blir nokk mye skriverier här inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, Lottemor :D

Gratulerer med graviditeten, og velkommen som dagbokskriver! Her inne er det masse søte jenter :wink:

Flott at du klarte å slutte med røykinga med en gang! (det har også jeg tenkt å gjøre; gjelder den lakris-tingen for alle eller...?)

Lykke til videre!

Lillen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Takk så kos det var å få hilsen i dagboka mi :)

Om det virkervirker med lakris er jo enting,men jeg har tro på det pluss at det er en besk smak av lakris så jeg savner ikke den smaken av tobakk i munne....

Så er det noe å tro på slik at det blir lettere å slutte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Perser*

Gratulerer så masse med 2 blå.. Men hvordan går det med dere? Sist jeg snaget med deg så hadde du det ikke så godt, går det bedre nå?

Kos og klem til deg og lille tulla di og babyen i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!!

Ville bare inn og hilse på jeg også!

Her har du kommet med i en kjempekoselig gjeng som passer på deg i tykt og tynt!

Gratulerer til oss!!

Må bare si at mannen er søt da... Blir jo bare LITT lett rørt om dagen...

Klem fra Magnhild og Knerten

termin 13.nov

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye og hjertelig velkommen hit!! :D

Ønsker deg lykke til i svangerskapet, jeg skal nok følge med deg! Håper bekkenet roer seg da.... :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Hjertelig velkommen som dagbokskriver og gratulerer atter en gang med baby i magen. :P

Det er så spennende å følge med andre i samme situasjon. :hoppe:

Fott at du stumpet røyken da du fikk positiv test. :heiajente:

Jeg har ikke røykt siden mandag 10.mars - testet positivt tirsdag 11.mars.

Er stolt av oss, jeg. :wink:

Klarte det samme sist jeg var gravid også. Men jeg var dum som begyndte igjen da gutten min var 9 mnd... :( Håper jeg ikke begynner igjen denne gangen... :briller:

Gleder meg til å følge med deg videre gjennom svangerskapet. :sjarmor:

Velkomstklem fra Maya30 :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Så kos det var å komme inne og se så mange hyggelige hilsner i dagboka mi :)

Det er töfft å slutte å röke sånn på en gang,og det gjör at ete lysten er kommet for fullt....

Jeg er streng med meg selv og jeg får ikke spise sötsaker i ukedagene,bare lördag og en eller annen söndag.

Vill ikke bli like stor som jeg ble sist svangerskap hele 100 kg

Lakeris må jeg spise det er det som hjelper meg med röke syken,men annet er fy fy ...

Sammbo har sluttet å röyke også,hehe,om jeg skulle slutte så fikk han väre lojal og slutte sammen med meg...

Deilig å ikke sitte alene med abstinens.

Ellers så klör det i hendene har så lyst å fortelle alle at jeg er gravid igjenn,men jeg venter i allefall 5 uker til med å si det til familien og venner.

Er redd det skal gå galt,er ikke så hyggelig å fortelle alle at det gikk feile veien.....

Må si at det ikke er gått helt opp for meg at jeg er gravid,men det er jo bare tredje dagen etter posetiv test så det er vel ikke så rart.

Nei er litt tom for ord om dagene,men humöret er ikke noe gale med....

Takk igjenn for flotte koselige hilsner i dagboken min :)

Klemmer fra Lottemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Legger inn en gratulasjon her også jeg, og overfører abbonementet på dagboka di til denne tråden. Kos deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren din er en fin mann, som slutter å røyke sammen med deg... :D

Men lever du litt i en annen verden enn oss andre nå? Jeg har sett i flere dagbøker at du har skrevet søndag, men det er lørdag idag altså!

Hihi! Lottemor er forut for sin tid!!

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

:hoho: sånn kan det gå :)

litt forvirra kansje eller er alle mine dager bare helt make så hva dagen heter ikke er så viktigt :-?

God helg alle sammen i allefall :)

Trodde det var söndag jeg... jaja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, så treig jeg har vært, ikke ønsket deg velkommen, jo.

Velkommen velkommen, Lottemor.

Og i dag er det søndag :ler:

Har lest i den andre dagboken din i blant, virkelig artig at du flyttet over hit altså! Gleder meg til å høre hvordan det går fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lottemor

Takk for hilsenen Klips :)

I dag har vert dagen fra ja en mindre hyggelig sted....

Jeg som trodde at jeg hadde det så fint og slapp morgen kvalme og allt som föleg med.... jepp der tok jeg feil...Kvalmen kom på fult den og har ikke avtat ennda....har ikke fått i meg en mat bitt siden i går kvelde og er heller ikke sulten.....

Brystene vokser og verker holder de ikke opp snart så må jeg ut og kjöpe big mamma bhèr jepp fyller ut 95C alerede og jeg er ikke 2 månder inne i svangerskapet ennda.

Sammbo klager ikke hadde han bare fått röre dem så,men den gang ei de er så vond....

Bekkenet kjenner jeg er der,men jeg later som at jeg ikke kjenner noe....gidder ikke få noe bekkenlösning.....så da har jeg bestemmt meg,men det hadde jeg forsovidt gjort med morgenkvalmen også...så kroppen tar valg selv om jeg har ikke noe jeg skulle ha sakt....

eller så er Tulla ute me´d nabo jenten,det er deilig så jeg får sove litt...voknet 6 ganger i natt 4 ganger for å få sammbo til å legge seg siden han skulle tidelig på jobb i dag og to ganer pga Tulla hadde mareritt....

Men nå er det ikke så ille siden jeg fikk sovet i et par timer og tar jeg ikke feil så legger jeg meg nedpå litt til om ikke så lenge :)

Ha en fin söndag alle sammen....i dag viste jeg vilken dag det var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen takk for bursdagshilsen. :kysse:

Bh-ene er begyndt å bli litt trange her i gården også.

Men det positive er jo at da kan vi gå ut med god samvittighet og shoppe... :wink:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lottemor

Huff...

Ja det som skal väre det mest spennende og gledesfyllte opplevelsen er noe jeg har funnet ut jeg ikke er moden for.

Ble jo så glad når jeg fant ut at jeg var gravid,men jo lenger jeg tenker på det jo mer deppa blir jeg.

Om jeg beholder dette barnet blir ökonomien dårligere,jeg må sette mine planer på hold ennda litt til,Tulla får mindre tid fra meg ,sammbo og jeg får mindre tid til hverandre,jeg får mindre tid til meg og skapelsen av et netverk må utsettes ennda litt til.

Jeg klarer selfölgelig å ta meg av to barn,og de vil sikkert få det så godt som de kan få det med den kjärligheten og oppmerksomheten de fortjener og kan önske seg,men jeg tror ikke jeg vil trives.

Tror om jeg skal se objektivt på det at jeg vil bli deppa og ennda mer isolert.

Sammbo vil ikke hjelpe noe mer enn hva han gjör no,er jo ikke som om at han jobber mindre for at vi får et barn til å forsörge men heller mer får vi behöver mer penger.

Hadde jeg hatt fammilien min rundt meg og hans familie eller bare vennene mine så hadde det vert hel noe annet,men sånn som det er nå så klarer jeg det ikke.

Vill ikke sitte alene med to barn,ikke ha noe mulighet til noe sosial liv,nå når Tulla akuratt har blitt så stor at jeg kan begynne å planlegge hverdagen fremovcer så skal jeg begynne på nytt...

Nei jeg var for ung når jeg fikk Tulla,klarer det kjemmpe fint og ville ikke bytte bort henne med allt i hverden.

Jeg fyler 23 år har god tid på å skaffe meg fler barn,nå må jeg konsentrere meg om å få en utdannelse og en sikker fremtid så jeg slipper föle meg avhengig av sammbo på alle plan.

Få meg et netverk og et sosialliv.

Drive med innteressene mine og få opp selvtiliten som har falt gjennom 9 månders svangerskap og nermere tre år som hus mor som ikke har jort noe produktivt på alldrig så lenge.

På tide at jeg fölger mine ambisjoner og ikke hemmer fremmtiden min.

Gjett om jeg skal spise p-pillene mine som om det skulle vert det som holdt meg i live og gjerne ta et par hormonspröyter også bare for å vere sikker på at dette ikke skjer igjenn uten at det var planlagt.

Det er på tide at jeg tar vare på meg selv og de jeg har rundt meg,om jeg ikke har det bra så har ikke de det bra så derfor tar jeg dette valget etter mye omm og men.

Abort er det beste for oss,for meg og min fremtid det er det som kjennes som det rette.

Tusen takk for lykkeönskninger ,men beklageligvis så klarer jeg ikke glede meg uasett hvao mye jeg pröver.

Föler meg som en tyran,et fölelses löst menneske,jeg vet dette er det rette og gjöre ut i fra situasjonen.

Så lykketil dere andre med pröving og svangerskap, vil nå fremdelse fölge med dere og se hvordan det går.

Men dette er ikke det jeg önsker og ikke er det det beste får oss nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg!

Det var trist å høre, men samtidig så synes jeg at du er flink som har klart å bestemme deg og samtidig tar hensyn til både seg selv, vesla og alt annet.

Tror at du har tatt riktig avgjørelse jeg. Som du sier, så har du jo god tid til å få flere barn!

Ikke ha dårlig samvittighet og ikke tenk på at noen vil si at dette ikke er riktig! De vet nemlig ikke hva som er riktig for DEG/dere!

Lykke til Lottemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Takk Lea

tröstende ord fra deg og det hjelper meg å se litt meg posetivt på meg selv fortiden.

var ikke noe lett valg å ta,men det er som sakt det beste for oss i og med situasjonen.

Kansje vi får fler barn når tiden er moden og allt er mer stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff...det var ikke hyggelig å lese :( Vil sende deg mange gode *klemmer*, synes du har tatt et viktig, vanskelig og tøfft valg. Det skal mye mot til å ta hensyn til seg selv på denne måten, man blir alt for ofte så utrolig opptatt av hva andre tenker og synes om hvordan en bør gjøre ting. Det at du i hele tatt har klart å tenke på denne måten viser ta du allerede er på vei til å få det livet du ønsker deg. Du vet hvor du vil med livet ditt, og du kan ta vare på deg selv. Håper mannen din støtter deg igjennom denne vanskelige tida, og gjør den så enkel som mulig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...