Gjest agurken Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 jeg blør så forferdelig av denne p.staven! jeg satt den i midten av juni. en måned gikk jeg uten mens. men nå har jeg blødd titt og ofte siden midten av juli og blir så frustrert av det! holder på å bli gal...noen ganger kommer det store avleirete klumper med blod også. og smertene har blitt uutholdelige. var ikke plaget no særlig av mens smerter men nå er det blitt ille...er det noen her som har erfaringer med den?legen min anbefalte meg å vente litt å se...men jeg vet ikke om jeg holder det ut lenger... :gråte:
Gjest StockDama Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Noen får vanlig mens Noen minster mens totalt Noen blør kontinuerlig...akkurat det samme som med p-sprøyte egentlig. Jeg hadde ikke gidda å blø så lenge som du har gjort nå...du kan jo få den fjerna, begynne med piller istedet?
Chiquita Skrevet 24. september 2007 #3 Skrevet 24. september 2007 Mange blir rådet til å la det gå noen måneder ja (gjerne opptil 6) for å se hvordan det utvikler seg. Jeg tenker også å sette inn p-stav, men ble anbefalt av gynekologen å bruke Cerazette noen måneder først, for å se hvordan kroppen reagerer på denne typen prevensjon. Cerazette er vist ganske lik p-staven, så dersom en slipper unna ekle bivirkninger med Cerazette, så gjør man det mest sansynlig med p-staven også. Synes det er rart du ikke ble anbefalt Cerazette først, altså...
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2007 #4 Skrevet 24. september 2007 Desverre er det slik mange ender opp. Gynekologen min har nesten sluttet å sette inn p-staver på grunn av at så mange ender opp med blødninger. Han sa at han hadde satt inn mange, men han hadde jaggu og måttet ta ut mange. Hadde jeg vært deg så hadde jeg bedt om å få den fjernet. Jeg har levd med slike blødninger som du beskriver, så det hadde jeg ikke giddet å gå gjennom en gang til. I tillegg er det en viss risiko for jernmangel og påfølgende anemi dersom du blør så kraftig over lengre tid.
Gjest s0l Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Cerazette er vist ganske lik p-staven, så dersom en slipper unna ekle bivirkninger med Cerazette, så gjør man det mest sansynlig med p-staven også. Synes det er rart du ikke ble anbefalt Cerazette først, altså... Hva er cerazette?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå