Gå til innhold

'Menssmerter' i mors uke 7

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i det man kaller mors uke 7. De siste dagene har jeg hatt menssmerter og murringer i det som kjennes ut som rundt eggstokkene. Det kjennes også ut som om jeg skulle hatt mensen. Det er ikke noe særlig utflod og heller ikke noe blod.

Er det normalt eller er det skikkelig skummelt?

Er så mange spørsmål som kommer og da trenger jeg svar fra dere som har litt erfaring. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er i det man kaller mors uke 7. De siste dagene har jeg hatt menssmerter og murringer i det som kjennes ut som rundt eggstokkene. Det kjennes også ut som om jeg skulle hatt mensen. Det er ikke noe særlig utflod og heller ikke noe blod.

Er det normalt eller er det skikkelig skummelt?

Er så mange spørsmål som kommer og da trenger jeg svar fra dere som har litt erfaring. :)

Det er nok livmora som strekker seg etterhvert som frøet vokser.

Det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg gikk med min første. Du kan jo sjekke med Jordmor eller lege:)

Lykke til

Skrevet

Det kan være livmorbåndene som strekker seg. Jeg "plagdes" med det.

Men du burde vel strengt tatt snakke med en lege, og ikke spørre her.

Skrevet

helt vanlig med mensmurringer ja :Nikke:

Hadde det vel daglig en periode helt i begynnelsen jeg.

Det er jo mye som skjer inni der så helt naturlig med murringer

Skrevet
helt vanlig med mensmurringer ja :Nikke:

Hadde det vel daglig en periode helt i begynnelsen jeg.

Det er jo mye som skjer inni der så helt naturlig med murringer

Takk og takk.

Kan ikke drive og ringe lege i tide og utide heller, og så har jeg ikke så mange i omgangskretsen jeg kan spørre om småting, så da spør jeg litt her heller. :)

Skrevet
Takk og takk.

Kan ikke drive og ringe lege i tide og utide heller, og så har jeg ikke så mange i omgangskretsen jeg kan spørre om småting, så da spør jeg litt her heller. :)

Du trenger ikke ringe legen hver gang, det holder å snakke med jordmor, hun kan hjelpe deg vettu:

Bedre å spørre for mye enn for lite, samme hvor `dumt` du selv synes spørsmåldet er:)

Du bør åsså tenke på at om du blir rådet av noen på forumet om å snakke med legen din, så er det ikke for ingenting at du får det rådet. Her inne er det mange med mye og forskjellige erfaringer, men det blir jo til syvende å sist opp til deg selv å vurdere hva du vil gjøre:)

Fortsatt lykke til med svangerskapet:)

Skrevet

Jeg hadde mye mensmurringer i begynnelsen av svangerskapet. Trodde jeg fikk mensen hele tiden. Jordmor sa det var helt normalt og at mange hadde det sånn.

Skrevet

Det er helt vanlig og ufarlig, så det er ikke akkurat noe man trenger å ringe legen for...

Skrevet

Tror ikke det er noe å bekymre seg for nei :)

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Jeg hadde mye mensmurringer i begynnelsen av svangerskapet. Trodde jeg fikk mensen hele tiden. Jordmor sa det var helt normalt og at mange hadde det sånn.

Samme her. Gikk rundt og hadde de menssmertene, så det er HELT normalt :)

Skrevet

Sånn hadde jeg og, helt fra før jeg visste at jeg var gravid og fram til uker 8-9.

Skrevet

Jeg har også hatt de. Veldig veldig sterke til tider, men alt var ok med babyen. Jeg har hatt de nå i helga også jeg, min jordmor sier det er vanlig å ha de gjennom store deler av svangerskapet. Men om man har smerter som minnner om rier, eller blod, skal man kontakte lege med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...