Gjest Gutten Skrevet 24. september 2007 #1 Skrevet 24. september 2007 Hei! Tenkte jeg skulle prøve og gå ned noen kilos, og da har jeg hørt at en ikke skal spise mer enn 15--2000 kalorier til dagen! Hviss man holder seg under det så skal det gå bra! Noen som kan bekrefte avkrefte det? Kommer til og gå mye i ris, kylling, grønn salat, svinekjøtt, leverpostei, kalkunskinke, løkrull etc. Mat som hvertfall jeg tror er mager og sunn! Hva med vanlig skinke og ost? Melk og juice? Det høres kanskje litt lite gjennomtenkt ut dette her, men leser bakpå eventuelt leverposteien og der står der, energi, karbohydrat, etc. Hva bakpå der spesifiserer kalorier? Takk for svar, m.v.h: Erik M
Supraspinatus Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Kcal er en mengde å måle energi på som egentlig ikke er i bruk lenger, men henger litt igjen når det gjelder matvarer. 1 calorie er den energien som trengs for å varme opp 1gram vann 1grad celsius (i standard atmosfære). 1500-2000kcal er et vagt mål. Først må du finne ut ca hvor mye du bruker per dag. Dette avgjøres av aktivitet, høyde, vekt, fett- og muskelsammenetning, forbrenning (og mer). Det finnes kalkulatorer på nett som regner ut ca hvor mye energi du forbruker hver dag. Skal du ned i vekt bør du satse på en 200-300kcal mindre per dag enn du bruker. Da må kroppen ta av det lagrede fettet for å omdanne til energi. Husk at vektreduksjon skjer ikke over natten. Beregn en tidsperiode på ihvertfall 10-12 uker før du ser merkbare resultater. Finnes drøssevis av internettsider og artikler om dette emnet. Les alt du ser med et kritisk blikk. Husk, det er ikke gull alt som glimrer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå