Gjest Gjest_Jenta_* Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Jeg har ikke hatt mensen på over ett år. Trener en del og antar at det er derfor, er ikke undervektig. Var hos legen når jeg ikke hadde hatt mensen på tre måneder. Han tok mange prøver, men fant ingenting galt. Vi skulle se det an. Har nå fått meg kjæreste og lurer på hva jeg gjør med prevansjon. Brukte p-piller før. Kan ikke utelukke at jeg kan bli gravid selv om jeg ikke har mensen? Noen ideer/innspill?
Aurela Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Kan ikke utelukke at jeg kan bli gravid selv om jeg ikke har mensen? Noen ideer/innspill? Rart :klø: Men nei, ikke utelukke en evt graviditet, tenk om mensen skulle komme tilbake og du bare satser på at den ikke kommer.. Nei, snakk med legen om det, evt bruk kondom! Better safe en sorry
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 25. september 2007 #3 Skrevet 25. september 2007 Sjekka legen om du hadde PCO(S)? Jeg har det, og før jeg kom meg til en alternativ terapeut, hadde jeg mensen toppen hver 7. mnd.
Gjest Gjest_Tussa_* Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Sjekka legen om du hadde PCO(S)? Jeg har det, og før jeg kom meg til en alternativ terapeut, hadde jeg mensen toppen hver 7. mnd. Usikker. Er det noe spesielt, eller inngår det i vanlig prøvetaking? Hva er PCO ?
Fakse Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Siden du ikke har hatt mensen er det lite trolig at du har hatt eggløsning, og dermed har du ikke vært fruktbar til nå. Men om du får eggløsningen tilbake kommer den før mensen kommer. Dermed vil du ikke oppdage at du igjen er fruktbar før det er for sent. Derfor er det lurt å bruke prevensjon om det er viktig for deg å ikke bli gravid. Når det gjelder at du ikke har mensen tror jeg at jeg ville ha fått det skikkelig utdredet uansett, dennslags kan ofte ta tid, så det er like greit å komme i gang.
Gjest Gjest_Hønepøne_* Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Usikker. Er det noe spesielt, eller inngår det i vanlig prøvetaking? Hva er PCO ? PCO er Polycystisc Ovarier - Flere cyster på eggstokkene. Det er ikke farlig, men kan forskyve hormonbalansen sånn at man ikke får eggløsning, og dermed uteblir ofte mensen også Jeg vet ikke om det er noe som naturlig ville blitt sjekket for, men ved uteblitt mens burde i alle fall legen ha det i tankene. Den sikreste metoden å sjekke dette på, er ultralyd av eggstokkene. Ellers blir det å sjekke hormonnivået, men det er vanskelig, siden det avhenger av hvor man er i syklus osv. PCOS er når PCO har andre uttalte symptomer på hormon-ubalansen. Ikke noen vits å henge seg opp i det hvis du ikke merker noe spesielle ting. Det er mange som har PCO uten å merke noe som helst til det, annet enn at mensen uteblir/er uregelmessig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå