Gå til innhold

Jeg blir så sint

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

http://www.seher.no/cm/SeHer/Kjendisnytt/JetZ!/1.573935

http://www.seher.no/polopoly_fs/1.573949.1...3;img573939.jpg

Bilde: All Over Press

"Jessica har pumpet så mye at hun har armer som en mann"

Siterer også en annen del av artikkelen:

"Vi kan godt skjønne om kjæresten Justin Timberlake (26) er litt redd for den sterke jenta - det er nok ingen tvil om hvem som hadde vunnet om de skulle begynt å slåss."

"Hvem vet, kanskje det er overtrente armer som må til for å bli kåret til verdens vakreste kvinne?"

Er det bare jeg som bare ser en veltrent dame og ikke en muskelbunt og slosskjempe? Er det sånn at hvis man ikke har lyst å se ut som de tynnfeite utrente stjernene så er man mandig og ekkel? Hvorfor fyre oppunder jenters angst for å ta i en vekt og ende opp som Arnold?

Eller er det bare jeg som er blind og ikke ser at hun ser ut som en mann?

Synspunkter?

Innlegget er endret iht. Kvinneguidens regler. Skya (mod)

Endret av Skya
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun ser absolutt ikke ut som en mann. Hun har fine armer og skuldre som jeg gjerne skulle hatt!

Skrevet

Enig med deg jeg.. Hun ser da ikke ut som en mann. Syns hun er flott jeg :)

Skrevet

Bare fint med veltrente damer.

Nå er jo skjønnhetsidealet at menn skal være muskuløse og sterke, og kvinner helst bare slanke med såvidt synlige muskler.

Det kan være med på å forsterke maktforholdet mellom menn og kvinner. Menn blir oppmuntret til å bli enda sterkere, mens kvinner oppfordres til å bli tynnere og svakere.

Skrevet

Skjønner godt at journalisten ikke skriver under "artikkelen", for maken til møkk og drittjournalistikk skal man lete LENGE etter..

Skrevet

Jeg blir litt provosert av slike artikler. De underbygger bare de fordommer de fleste jenter får mot fitnesstrening!

er det rart uttrykk som "bare stramme opp litt" og uvaner som "trene mange reps med liten motstand" oppstår?

Skrevet
er det rart uttrykk som "bare stramme opp litt" og uvaner som "trene mange reps med liten motstand" oppstår?
Det er ikke noe rart, men det er jammen irriterende. Og det må da bli vanvittig kjedelig med alle de superlette repetisjonene jeg ser mange jenter driver med også?

Og hallo - hun ser ikke på noen måte ut som en mann! Hun ser ut som en slank dame som har trent en del styrke.

Skrevet

Hun ser deilig ut. Den forrige kjæresten min så faktisk slik ut (jepp, det er sant, det er ikke skryt) og hun var så deilig at jeg kunne spise henne opp. Med sjokoladesaus på.

Jeg er faktisk lei av at norske jenter er redde for å få muskler og nekter å løfte tunge vekter. Istedet prøver de å se ut som anorektiske vrak ved å være 2 timer av gangen på tredemøllen. Ingen muskler. Det er så deilig med litt muskler på damer.

Det er ingen fare for at man skal se ut som en bodybuilder. Det skal veldig mye til for det.

Skrevet

Flott dame. Skulle gjerne hatt slike armer selv.

Skrevet

Det varmet hjertet mitt at så mange var enige med meg :rødme:

Jeg var et øyeblikk redd for at det var jeg som var blitt gal, og at hun egentlig ikke så ut i måneskinn, men at det var jeg som ikke så det ;)

Og ja, jeg misunner ikke alle de trenerne/PTer/etc rundt omkring i det ganske land som nå må begynne fra scratch på overbevise kundene om hvordan jenter egentlig skal se ut, og lure dem vekk fra treningsmattene og 2-kilosvektene litt av og til.

Skrevet
Det varmet hjertet mitt at så mange var enige med meg :rødme:

Jeg var et øyeblikk redd for at det var jeg som var blitt gal, og at hun egentlig ikke så ut i måneskinn, men at det var jeg som ikke så det ;)

Og ja, jeg misunner ikke alle de trenerne/PTer/etc rundt omkring i det ganske land som nå må begynne fra scratch på overbevise kundene om hvordan jenter egentlig skal se ut, og lure dem vekk fra treningsmattene og 2-kilosvektene litt av og til.

Nesten på samme måte som gutter burde læres opp til at selv om du tar 100kg i benken med ryggen bøyd 90grader, så er du hverken sterk eller tøff.

Altfor mange gutter som trener med for høy belastning fordi de er redd for å se pysete ut

Skrevet

Jeg er så himla enig med deg, Kristin! Tragisk artikkel, tragisk mentalitet. Vi får gå ut fra at artikkelforfatteren egentlig har kjempekomplekser og er veldig misunnelig.

Jeg har nesten slike armer som på bildet nå - og det er kjempedeilig! Ikke fordi jeg er så veldig sterk, men fordi jeg har trent meg opp slik at jeg er kvitt alle problemer med skuldre og armer. Jeg kjenner så veldig mange jenter på min alder (40+) som har smerter og begrensninger i skulder og armer. Det brukes dessverre som unnskyldning for å ikke trene ("nei, du skjønner, jeg har så mye problemer med skuldrene mine"). Jeg fikk øvelser av fysioterapeut, og kjører dem slavisk for å forebygge problerme, og de øvelsene gjør meg istand til å kjøre vanlige push-up og annen styrketrening for å bli sterkere og mer definert. Og jeg er dritstolt av armene mine! Bare muskler og ikke noe grevinneheng!

Gjest AnneShirley
Skrevet

Helt enig med dere alle. Hun ser flott ut. Og det er ikke mandig å være veltrent.

Selv trener jeg sammen med en dame en gang i uka som er livredd for å få muskler (resultat: ser tynn og inntørket ut -ikke mitt mål) og er "sjokkert" over hvor mye vekt jeg legger på apparatene.

Skrevet

Enig med dere.

Hvem bryr seg om hva Se og Hør mener?

Skrevet
Enig med dere.

Uheldigvis veldig mange. Og dette har negativ virkning på alle jenter som tar ansvar for kroppen sin.

Skrevet
Enig med dere.

Er det nå jeg skal si at jeg abbonerer på det ?

Skrevet

Who cares :D

Men ja, jeg synes det er litt sært når de går ut og stempler en dame nærmest som en sirkusfreak bare fordi hun ser veltrent ut. Helt uavhengig av hvor det står, det er nå en gang et uomgåelig faktum at det er svært mange som leser det og at det dermed har en ganske stor påvirkningskraft!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...