Gå til innhold

Gjeldsforsikring

Barbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har en kontoforsikring gjennom banken vår (Gjensidige NOR).

Vi har mye felles gjeld (jeg og sambo) og hvis en av oss dør eller blir ufør, så slettes en god slump av gjelden.

Er det noe sånt du er ute etter?

Hva den koster kommer helt an på hvor mye penger det er snakk om og om det dreier seg om KUN uførhet, KUN død eller begge deler. Regner med at de fleste banker har forskjellige priser også.

Husker ikke hvor mye vi betaler jeg..

Spør banken din. De kan sikkert hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg livsforsikring i stedet for gjeldsforsikring. Men det er avhengig av hvilken sivilstatus du befinner deg i. For ektefeller har det ikke så mye og si hvilken type forsikring man velger, men det gjør det hvis man er samboere.

Det siste jeg har hørt er at samboere bør tegne livsforsikring på hverandre. Dette har med eventuell arv å gjøre, hvis en av dere dør så arver ikke samboere hverandre. Har dere barn, så arver barna sin mor eller far. Man kan ikke sitte i uskiftet bo når man er samboer, så da må man kjøpe ut barna sine ( som har arvet halve huset ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke gjeldsforsikring, men har valgt livsforsikring. Dette ble vi anbefalt i banken mye fordi vi "bare" er samboere og derfor ikke arver hverandre hvis noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor er det viktig å ha med en uføre del i livsforsikringen sin. Sjansen for å bli ufør er tross alt en del større enn å dø. Nordea tilbyr slik forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeldsforsikring er ok for ektepar, men samboere bør heller ha en kontoforsikring. Her kan man tilgodese hverandre da denne forsikringen holdes utenfor et arveoppgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...