Barbie Skrevet 3. april 2003 #1 Del Skrevet 3. april 2003 Noen som vet hva dette koster pr. år? Noen forsikringsselskap og foreslå? Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. april 2003 #2 Del Skrevet 3. april 2003 Vi har en kontoforsikring gjennom banken vår (Gjensidige NOR). Vi har mye felles gjeld (jeg og sambo) og hvis en av oss dør eller blir ufør, så slettes en god slump av gjelden. Er det noe sånt du er ute etter? Hva den koster kommer helt an på hvor mye penger det er snakk om og om det dreier seg om KUN uførhet, KUN død eller begge deler. Regner med at de fleste banker har forskjellige priser også. Husker ikke hvor mye vi betaler jeg.. Spør banken din. De kan sikkert hjelpe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 4. april 2003 #3 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg vil anbefale og heller ha en livsforsikring (uførhet og død) enn en kontoforsikring. Les tidligere innlegg her: > Livsforsikring (vs. gjeldsforsikring) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
August Skrevet 4. april 2003 #4 Del Skrevet 4. april 2003 Jeg vil anbefale deg livsforsikring i stedet for gjeldsforsikring. Men det er avhengig av hvilken sivilstatus du befinner deg i. For ektefeller har det ikke så mye og si hvilken type forsikring man velger, men det gjør det hvis man er samboere. Det siste jeg har hørt er at samboere bør tegne livsforsikring på hverandre. Dette har med eventuell arv å gjøre, hvis en av dere dør så arver ikke samboere hverandre. Har dere barn, så arver barna sin mor eller far. Man kan ikke sitte i uskiftet bo når man er samboer, så da må man kjøpe ut barna sine ( som har arvet halve huset ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 4. april 2003 #5 Del Skrevet 4. april 2003 Vi har ikke gjeldsforsikring, men har valgt livsforsikring. Dette ble vi anbefalt i banken mye fordi vi "bare" er samboere og derfor ikke arver hverandre hvis noe skulle skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 10. april 2003 #6 Del Skrevet 10. april 2003 Problemet med livsforsikring, er jo at dersom en "bare" blir arbeidsufør har en fort problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 10. april 2003 #7 Del Skrevet 10. april 2003 Derfor er det viktig å ha med en uføre del i livsforsikringen sin. Sjansen for å bli ufør er tross alt en del større enn å dø. Nordea tilbyr slik forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 11. april 2003 #8 Del Skrevet 11. april 2003 Gjeldsforsikring er ok for ektepar, men samboere bør heller ha en kontoforsikring. Her kan man tilgodese hverandre da denne forsikringen holdes utenfor et arveoppgjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå