-Alvildebrud- Skrevet 22. oktober 2007 #41 Skrevet 22. oktober 2007 5 er jo drømme alderen for 5 åringer i hvertfall de som går i førsteklassse har jo en stor drøm om å være brude pike da. den er ok i 2 så begynner det å dabbe av faktisk min kommende svigerinne vile ha ei på 8 og ei på 10 men de ville ikke, de synes de var for gamle... selv kommer jeg til å ha to på to og ei på 5... er og foreldrenes ønsker det da brudepike, eller barnepike?
foxy09 Skrevet 23. oktober 2007 #42 Skrevet 23. oktober 2007 vi har bare to barn i vår familie. hehe de er tre og elve år. den elste får være med frem til alkoholen kommer, den yngste er brudepike å får være med under vielsen.
Silje79 Skrevet 24. oktober 2007 #43 Skrevet 24. oktober 2007 Vi har 7 barn. Jeg har 5 og han har 2. INGEN av disse skal være med på festen. 4 av de er jenter, og skal være brudepiker, men de skal hjem igjen etter fotografering. Vi skal kose oss med de helgen før i stede. På dagen vår skal vi nyte nden uten barn og kunne slappe av under middagen og på kvelden. Det er vårt valg og de fleste aksepterer det. Ungene synes det er helt greit og vi har sagt det er en voksen fest. De blir med i kirken, og det er det de synes er mest stas.
rusketulla Skrevet 24. oktober 2007 #44 Skrevet 24. oktober 2007 Vi hadde noen barn i bryllupet, og det gikk veldig fint Det må sies at alle barna er veldig godt oppdratt og har foreldre som tør å sette grenser, men vi var forberedt på litt løping fram og tilbake osv. Barna var overraskende rolige, og de koste seg de også. Selvfølgelig ble det litt kjedelig med den lange middagen, men vi hadde to pauser underveis, og foreldrene hadde tatt med tegnebøker ol til dem. Noen av barna dro hjem før festen startet, og noen var med på festen. Alt i alt har jeg inntrykk av at barna synes det var stas å være inviterte
Gjest Deborah Skrevet 24. oktober 2007 #45 Skrevet 24. oktober 2007 Jeg ønsker å involvere niesene mine så langt det er mulig. Øvrige barn vil selvsagt også bli invitert.
Gjest smotti Skrevet 30. oktober 2007 #46 Skrevet 30. oktober 2007 Vi har satt "18 årsgrense " på vårt brylllup, mine søsken kommer til å være med frem til etter middag så er det bort med dem;) Små barn hører ikke hjemme på fester med alkohol. Så defor vil ikke jeg ha småbarn der, pluss at jeg orker ikke babyer som skriker i kirka og barn som klatrer høyt å lavt den dagen. Er redd de skal ødelegge noe..hehe Det er min og min kommende manns selskap/fest. Ikke en vanlig familie sammenkomst.
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #47 Skrevet 30. oktober 2007 Vi har satt "18 årsgrense " på vårt brylllup, mine søsken kommer til å være med frem til etter middag så er det bort med dem;) Små barn hører ikke hjemme på fester med alkohol. Så defor vil ikke jeg ha småbarn der, pluss at jeg orker ikke babyer som skriker i kirka og barn som klatrer høyt å lavt den dagen. Er redd de skal ødelegge noe..hehe Det er min og min kommende manns selskap/fest. Ikke en vanlig familie sammenkomst. Kunne ikke vært mer enig...
Sol79 Skrevet 30. oktober 2007 #48 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg mener også at hvis først de 10 "familiebarna" får være med, så må resten av gjestene også få ta med seg sine barn. Vi kan ikke tillate noen barn og ikke alle! Jeg ville invitert familiebarna, men ikke venners barn, og jeg har vondt for å tro at noen av vennene har problemer med å forstå forskjellen.
Rosalie Skrevet 30. oktober 2007 #49 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg ville invitert familiebarna, men ikke venners barn, og jeg har vondt for å tro at noen av vennene har problemer med å forstå forskjellen. Enig i denne. Barna til mine og min kjæres søsken er selvskrevne gjester dersom vi skal ha tradisjonelt bryllup, mens barn uten så nær familietilknytning til oss ikke vil være invitert. Det er for øvrig den måten det er vanlig å gjøre det på i både min og min kjæres familier og vennegjenger, og ingen har problemer med å forstå forskjellen.
¤flicka¤ Skrevet 30. oktober 2007 #50 Skrevet 30. oktober 2007 For oss er litt av poenget med bryllupet at det skal være en familiefest, derfor kommer vi til å invitere barna i vår familie. Det får være opp til foreldrene å bestemme hvor lenge barna skal være tilstede osv, såpass tiltro har jeg da til dem
Gjest Gjest Skrevet 30. oktober 2007 #51 Skrevet 30. oktober 2007 Enig i denne. Barna til mine og min kjæres søsken er selvskrevne gjester dersom vi skal ha tradisjonelt bryllup, mens barn uten så nær familietilknytning til oss ikke vil være invitert. Det er for øvrig den måten det er vanlig å gjøre det på i både min og min kjæres familier og vennegjenger, og ingen har problemer med å forstå forskjellen. Sånn ville jeg gjort det også. Når man gifter seg i nokså voksen alder (jeg er 30, riktignok fullstendig uten gifteplaner) er det gjerne mange av vennene som har både to og tre barn, og da blir det fort både dyrt og folksomt om man skal invitere alle på fest. Jeg tror også mange synes det er hyggelig å feire uten å ha med seg barna, men for den nærmeste familien virker det vanligere at det er nettopp familiefest. Jeg har ikke dårlig erfaring med at barna er med under middagen heller (om de er i en alder hvor de holder ut, hehe), om noen drikker noen glass vin oppfører de seg jo stort sett, og foreldrene kan holde seg edru selv. Om man har tenkt å ha fyllefest og regner med det blir ville tilstander fra middagen av er det selvsagt greiest å droppe å ha med barn, men ingen bryllup jeg har vært i har vært sånn. Forøvrig hadde jeg ikke reagert om bryllupet var barnefritt selv om jeg kanskje hadde lurt om brudeparet ikke hadde med egne barn under vielsen i hvert fall. Som nevnt tror jeg de fleste synes det er hyggelig med en fest uten å måtte ha med seg ungene sine.
Matty Skrevet 31. oktober 2007 #52 Skrevet 31. oktober 2007 Var i bryllup hos min tante som 10 aaring og det var virkelig stas. Der var bare nevoer og nieser av brudeparet invitert, det var mest naturlig. Har ogsaa servert i mange bryllup og samtlige med barn. Ofte mulig aa plasere dem ved eget bord, kanskje i naborommet. ogsaa mulig med servering av barnemeny mange steder.... Uansett kommer det jo an paa antall og alder paa barna, og ikke minst hvordan andre fohold ligger til rette.(Ting blir lettere om gjestene sover paa stedet, man kan ha barnerom med underholdning, litt hvilke stil man har, litt paa hvordan barna er og litt etter budsjett) Tror likevel det er mulig aa ha en stilfull bryllupsfest med barn som gjester!
Gjest Gjest_Kathrine_* Skrevet 31. oktober 2007 #53 Skrevet 31. oktober 2007 Vi har satt "18 årsgrense " på vårt brylllup, mine søsken kommer til å være med frem til etter middag så er det bort med dem;) Små barn hører ikke hjemme på fester med alkohol. Så defor vil ikke jeg ha småbarn der, pluss at jeg orker ikke babyer som skriker i kirka og barn som klatrer høyt å lavt den dagen. Er redd de skal ødelegge noe..hehe Det er min og min kommende manns selskap/fest. Ikke en vanlig familie sammenkomst. Er egentlig veldig enig med deg. Samtidig bør jo ikke et bryllup være en fyllefest og at barna er med til og med middag bør være ok i og for seg. Mitt standpunkt har litt utspring i at jeg jobber som servitør i restaurant. Om foreldrene ser etter barna sine og passer på så er det helt greit. Men noen foreldre tror at de kan sitte og drikke og la barna løpe rundt som de vil. Også er det vi som jobber der sin oppgave å se etter barna. Hvis man i et bryllup har samme innstilling - altså at man selv som gjest bare skal sitte og kose seg ved bordet og at det ikke er så farlig om barna løper rundt og leker og forstyrrer andre... da hadde jeg ikke villet ha barn i bryllupet. Har litt for mange ganger har barn som forviller seg inn på kjøkkenet, leker i garderoben, forstyrrer servitører som prøver å gjøre jobben sin, og krabber rundt på bordet til plage for andre gjester.... Er bryllupet litt laid-back så kanskje dette er ok. Men det blir litt pes. Grensen bør ihvertfall gå ved nærmeste familie. Barna til brudeparets søsken kan gå. De er kanskje brudepike og brudesvenn også? Men andre kan bli hjemme.
Gjest Gjest_Kathrine_* Skrevet 31. oktober 2007 #54 Skrevet 31. oktober 2007 Oisann. Jeg mente krabbe rundt på gulvet!!! Ikke på bordet. Har til gode å se barn gjøre det. Men det er ikke langt unna.... : )
_tulla_ Skrevet 31. oktober 2007 #55 Skrevet 31. oktober 2007 Vi inviterte nevøer og nieser i familien til bryllupsfesten vår. Det ble 8 barn i alderen 3 - 17. Bryllupsfesten var på et sted der barna kunne leke trygt ute (var i mai), uten fare for trafikk. Så, da barna var ferdige med å spise fikk de selvsagt gå fra bordet og ut for å leke. Da vi planla denne festen var jeg veldig skeptisk til å invitere barna. Disse 8 kjenner hverandre veldig godt, og kan ha en tendens til å leke litt voldsomt. Men, det gikk over all forventning
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå