Gå til innhold

De langsiktige målene til feministene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mange andre har jeg også lurt på hva feminister vil, og hvordan de tenker. La oss ta Sverige for eksempel, og se hvor utspekulerte og kyniske kvinner kan være, f eks har alle ”tjejer som åkar taxi fär10 prosent rabatt”, altså jenter får reise billigere med taxi kun fordi de er jenter.

Hmm… det får meg til å tenke, hva har igangsatt dette djevelskap? Når blir kvinner egentlige fornøyde? Jeg spurte taxisjåføren, hva var argumentet deres, og jeg fikk til svar at ”ellers vil dom inte åke me oss”. Altså jenter er redd for vold og utukt fra sjåførene, velvel… men nå er det jo ti ganger så mange menn som blir utsatt for vold da…. Og det telles vel ikke med, når feminister tross alt har klart å få til en lovendring som til de grader favoritiserer jenter og andre av hunkjønn.

Hvorfor skal en 55 år gammel svensk vaskekjerring få 10 prosent rabatt i forhold til meg, som er provokativ av væremåte og langt mer utsatt for vold, enn dere kjerringer når dere går utfordrende kledd, med voldektserstatningssøksmål i blikket?

W

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvorfor skal en 55 år gammel svensk vaskekjerring få 10 prosent rabatt i forhold til meg, som er provokativ av væremåte  

W

Neiiiii, det kan du vel ikke mene Waco :roll:

:ler::ler::ler:

Gjest Vaskekjerring.55 år
Skrevet

Sagt av norsk mann:

"Jeg knuller alt som er lovlig"....... :ler:

Skrevet

Hei Kristian, litt synd at du ikke vil se faremomentene ved denne "feminiseringstrenden".

Gi meg heller et godt argument for hvorfor kvinner skal få 10 % rabatt bare fordi de er kvinner.

10 % rabatt på taxi idag, neste år får dem 50 % på tog og om ti år sitter dem vel på gratis, hvis utviklingen aldri stanser.

Og når vi vet at den frykten kvinner har er ubegrunnet (jfr all statstikk som viser at menn stort sett er utøvere og offere av vold)

W

Kvinner lurer mange andre, men ikke meg som jeg pleier å si.

Skrevet
Gi meg heller et godt argument for hvorfor kvinner skal få 10 % rabatt bare fordi de er kvinner.

Vel, etter hva jeg har hørt tjener de mindre enn oss for å utføre samme jobb Waco, det kan jo være en grunn til å gi dem rabatt.

På den annen side, om de nekter å kjøre til full pris og oppnår rabatt så er dem vel kanskje smarte? Kanskje vi bør gjøre det også så vi også får rabatt :ler:

Skrevet

Helt eksakt Kristian!

Menn må også begynne å kreve mer, håper aldri Norge går så langt som å gi damer billigere taxier bare fordi de er damer.

Å kostnadsberegne damer som billigere i drift er også galt =(

W

Gjest gotthard
Skrevet

50% på tog!

de kommer for seint frem uanseth hva det koster bruker de tog.

de tener jo mindre da.

vi gutta får juling jentene blir voldtatt , ville faktisk ikke bytta.

om valget var og få juling av en neger eller bli voldtatt så var vel ikke valget så vanskelig trur jeg.

hva så om jenter får billi taxi?

du taper ikke penger på det?

fordelen er at flere damer tar taxi og du har da større sjangs til og treffe ei dame i taxi køen :wink:

eller gjør som meg , ikke ta taxi

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Feministenes onde plan er å sette alle aper i bur!

Og vi skal klare det også :D og vi må alle jobbe skift på bananplantasjene for å fore dere.

Minnie

Gjest Kinga
Skrevet

Hvorfor fokuseres det ikke heller på det graverende faktum at det er menn som utøver vold mot både kvinner og andre menn i innleggene dine, Waco?

Et utslag av din liksom-provokative væremåte, kanskje?

Vibeke

Skrevet

Synes jeg aner et lite snev av misunnelse her, waco.......

Men det er faktisk flere grunner til tiltaket.

En grunn er at jenter har blitt voldtatt av drosje-sjåfører.

Her har man en hode-hale greie:

Jenter vil gjerne ut på livet, men våger ikke fordi særlig hjemveien er et faremoment for jenter. Derfor vil jenter ta drosje hjem,- altså eliminere en fare. Og så har man drosjesjåfører som voldtar damer, og da er ikke det trygt lenger. Og da tør ikke jentene gå ut. Og når jentene ikke tør gå ut, taper utelivsbransjen penger - for det blir bare bråk når det er bare menn ute - og litt kjedelig blir det vel også.

Så for å lokke jentene til å gå ut, og bruke drosje, så får de rabatt.

Helt rettferdig, spør du meg.

Skrevet

Siden jeg er jente selv så har vel jeg lov å si at jeg er faktisk litt enig i Wacko. Ikke helt i måten han klarer legge det frem på da :) hehe, men men. Jeg kan heller ikke se hvorfor i disse likestillings tider at kvinner skal få billigere taxi enn menn. Nope - det syns jeg ikke er riktig.

Ser jo momentet med å gjøre tilværelsen litt tryggere da, men jeg tror ikke egentlig at 10% billligere taxi er den rette løsningen på det.

Skal det være likestilling bør det være det. Jeg føler ofte at samfunnet har gått fra å være mannsjåvenistisk til å bli aldeles kvinnesjåvenistisk. Sorry - men stakkar menn da... De må være både maskuline og feminine. Fikse bil og vaske klær. Myke og trygge og harde på en gang. Jammen glad jeg ikke er mann i dag jeg ihvertfall.

Skrevet

Er enig med Waco jeg. Vi har ingen rett til billigere taxi og taxisjåføren blir ikke snillere om vi får rabatt akkurat... :roll:

Ja til LIKEstilling sier nå jeg!

Gjest Kinga
Skrevet

Rabatten på 10% er i og for seg et håpløst virkemiddel mot å få slutt på enkelte voldtektsepisoder som skjer i taxi.

Men hva når taxi.bransjen belastes med dårlig rykte og sviktende kundegrunnlag pga. disse episodene?

Enhver annen bedrift som selger varer eller tjenester ville jo tatt i bruk visse mottiltak. Rabattordninger er en av dem. Synd menn ikke nyter godt av dem. Synd at alle menn skal "lide" pga. noen få mannedrittsekker.

Mulig det får flere menn til å se viktigheten i det å bli kvitt søppelmannfolk.

Vibeke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...