Gå til innhold

Route 66


knudz3n

Anbefalte innlegg

Noen som vet et reisebyrå el lignende som ordner tur på route 66.

vet at det finnes byrå der du får låne bil, hoteller er ordnet og liksom alt utenom maten da...

noen som har vært på en slik tur og kan anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du absolutt ha en ferdig pakke? Litt av poenget med å kjøre Route 66 er jo å ta små impulsive avstikkere og få se deler av/sider av USA du sannsynligvis aldri ellers ville ha oppsøkt. Motell/hotell kryr det av langs veien, så det er stort sett bare å velge å vrake når man føler for å ta kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om de er spesialister på Route 66, men USA-spesialisten i Oslo laget i hvert fall en pakke til oss da vi var i USA (storbyferie) for 3 år siden. Veldig bra service.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg kjenner ikke til noen som lager slike pakker. Men jeg har vært på bilferie i USA (og kjørt litt langs deler av Route 66), og jeg ville bare kjørt flybilletter, bestilt leiebil og lagt i veg. Det er ikke noe problem å finne overnattinger langs veiene og det er herlig å kunne ta ting i eget tempo og kunne legge inn lengere stopp når man finner en "overraskelse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Nordmannsreiser er vel spesialisten på USA- reiser her hjemme.

Men jeg vil komme med noen kommentarer.

Hvis du skal kjøre Route 66, er det en del ting du bør vite. Fra Chicago og vestover er det svært ensformig og flatt, helt til du begynner å nærme deg Rocky Mountains. Dette er en stor del av strekningen, og den er ifølge mange direkte kjedelig å kjøre. Du skal også være klar over at deler av R66 borte, og gjennom deler av Arizona og California er denne veien en del av Highway 40. Store deler er ørken og utrolig kjedelig å kjøre.

Jeg kan imidlertid anbefale en rundtur i California/ Nevada/ Arizona. Besøk San Diego, LA, San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon m.m. Variert natur, flotte veier, langt fra så ensformig, og MYE å oppleve. God trafikk-kultur og muligheter til å leie nesten hvilken som helst bil. det lønner seg vanligvis å leie bil gjennom norsk reisebyrå, så blir du ikke påprakket så mye unødvendig forsikring.

Turen med overnatting og hva du vil besøke og hva du vil oplleve kan du planlegge selv ved bruk av internett. Tripadvisor.com er glimrende når det gjelder hoteller.

Lurer du på mer, bare spør.

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si meg enig med det Jalp allerede har sagt, ørkenetappene kan være usedvanlig langdrygt og kjedelig. Selv for meg som stort sett storkoser meg bak rattet kan det bli for mye.

Annet "hett" tips: ikke lei en convertible. Du kommer fort til å finne ut at det er langt bedre med en bil med god plass og air condition enn en softtop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...