Gjest Gjest_Soppen_* Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Kari plages med kløe og vond lukt i underlivet. Hun bruker canesten stikkpille og krem, og lukt og ubehag forsvinner. Kan plagene da skyldes noe annet enn sopp? Selv om canesten funker? Og hva om lukt og kløe kommer tilbake? Er det noe annet enn sopp da?
Bokormen Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 Det enkleste for Kari vil da være å ta seg en tur til legen/GU for å finne ut om det er sopp eller ikke.
Solskinnsbolla Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Kari plages med kløe og vond lukt i underlivet. Hun bruker canesten stikkpille og krem, og lukt og ubehag forsvinner. Kan plagene da skyldes noe annet enn sopp? Selv om canesten funker? Og hva om lukt og kløe kommer tilbake? Er det noe annet enn sopp da? Om symptomene forsvinner etter å ha brukt canesten stikkpille og krem, så er det sikkert sopp... og om symptomene kommer tilbake, KAN det bety at du ikke har holdt på med kuren lenge nok og/eller at du er hardt ramma. Vent ytterligere noen dager og hold deg unna sukker, alkohol, bruk løstsittende bukser, ikke barber deg og vask deg med såpe... fremdeles kaktus i underlivet?- bestill legetime!!
Gjest Elfrida Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Soppinfeksjon gir ikke en spesielt vond lukt. Ufloden kan minne om cottage cheese, og det kan være kløe og/elle svie. Bakteriell vaginose gir derimot en fiskeaktig vond lukt, og utfloden er mer tynn. Det kan også være kløe og svie.
Crash Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 (endret) . Endret 18. mai 2018 av Crash
Gjest ts Skrevet 24. september 2007 #6 Skrevet 24. september 2007 Men kan det være bakteriell vaginose hvis lukta kommer bort etter å ha brukt canesten? Dere skjønner sikkert at det er meg jeg snakker om.. Kanksje dere kan hjelpe meg mer å finne ut det hvis jeg skriver litt mer om saken.. - Mye utflod, slimete og hvit eller gul/beige (varierer). - STERK lukt, om jeg ikke har på truseinnlegg så setter lukta seg i buksa og jeg går rundt som en illeluktende urenslig. - Lukta kom bort med canesten (men jeg avslutta kuren da lukta var borte, dumme meg, så den kom tilbake).. Jeg skal ikke på gu.
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #7 Skrevet 25. september 2007 Prøv Vivag/Ecovag/Lactal, hvis det ikke forsvinner, må du nok til lege dessverre..
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2007 #8 Skrevet 25. september 2007 BV undersøkes med utstryk. Det skal egentlig ikke behøves GU for det om legen går med på at du tar den selv, så er du bestemt nok så bør det gå å få avklart det. Insisterer legen på GU, så er du faktisk i din fulle rett til å nekte. Men særlig lett er det ikke alltid med mindre du har ganske grei selvtillit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå