Gjest trønderpi Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Jeg har gjort er forsøk på å bli kvitt Gravid- magen, og kuttet det meste av brød, gjær, sukker ut av dietten min. Jeg spiste ikke så veldig mye av dette til vanlig før heller men fant ut at jeg kanskje hadde candida og tok en sjanse. Og for en forandring! Jeg har gått ned snart 6kg! Magen er ikke oppblåst lenger, selv om det kan gå mange timer mellom måltider, så lenge jeg spiser grønt til hvert måltid er magen flat som ei pannekake! Jeg plages dessuten med tørr hus, eksem osv. Spurte hudlegen om det var pga av den gamle dietten min, så han tok blodprøve. Men den kom tilbake med at jeg tålte alle matvarer! Skjønner ikke dette, huden og magen blir bedre og bedre det lengere jeg går på kuren, men legene sier dette bare er tull likevell.. Merker jeg blir litt irritert da! Noen andre som har gjort om matvanene sine her og kan fortelle om forandringene sine?!
Ambivalent Skrevet 22. september 2007 #2 Skrevet 22. september 2007 (endret) Hva spiser du til daglig siden du har kuttet ut så mye? Eksempler på frokost og middag og slike ting? Har veldig trøblete mage selv, men har ikke funnet ut hva det kommer av.. Rundt fem dager i uka er magen helt ute av kontroll, med vondt, oppblåsthet etc. Av og til er det så ille at jeg må dra hjem fra skolen. Våkner flere ganger om natta på grunn av vondt. Og siden jeg er vegetarianer er det så vanskelig å kutte ut brødvarer, pasta, etc. Hva med melkeprodukter? Kanskje du kunne kommet med noen tips til meg? Endret 22. september 2007 av Ambivalent
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #3 Skrevet 22. september 2007 Kan ikke gå god for det som står på denne siden her, men jeg har tro på at sunne fettsyrer har allverden å si for helsa !
Gjest Mea Culpa Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Hei Ambivalent! Her kan du lese mer om Candida og hvilke matvarer man bør holde seg unna og slikt.
Varsia Skrevet 24. september 2007 #5 Skrevet 24. september 2007 Ingen som kan gi et kort og enkelt svar her inne da, på hva man kan erstatte disse matvarene med? Hva spiser man til frokost? Er kornprodukter greit? Er knekkebrød greit..? trønderpi; selv om du tåler visse matvarer mye dårligere enn andre betyr det ikke at du har en allergi mot dem, dermed vil det ikke vises på en blodprøve...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå