Gå til innhold

hvordan lage kylling nuggets?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

tenkte å bruke kyllings fileter.. men må vel mose kyllingen til en slags deig?? å frityrsteke det etterpå.. men skla kylling kjøttet være rått eller ikke? (når man skal lage nuggetsene..)

ps. tar gjerne imot gode dip tips til de ferdige nuggetsene=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare ternet kyllingen i passelige stykker og panert de med egg og krydret geriljemel før jeg stekte de i olje i pannen. Synes det blir veldig godt når jeg lager det slik, og så lenge bitene ikke er for store så blir de kjapt stekt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler rå kyllingfilet i tynne strimler. Vender de i pisket egg og ruller de i en blanding av brødstrø og parmesanost. Friterer de i olje etterpå, knallgodt.

Eller gjør som Nigella Lawson. Mariner kyllingstrimler i kjernemelk/yoghurt naturell og vend de i knuste RITZ kjeks og stek de på plate i ovnen med bakepapir under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller gjør som Nigella Lawson. Mariner kyllingstrimler i kjernemelk/yoghurt naturell og vend de i knuste RITZ kjeks og stek de på plate i ovnen med bakepapir under.

Slik gjør jeg det, og det er knallgodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik gjør jeg det, og det er knallgodt!

Dette hørtes helt fantastisk ut! Kan du fortelle litt mer konkret hva du gjør? Hvor lenge skal de marineres og hvor lenge skal de stekes? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørtes helt fantastisk ut! Kan du fortelle litt mer konkret hva du gjør? Hvor lenge skal de marineres og hvor lenge skal de stekes? :)

Jeg knuser en pakke Ritz-kjeks og legger dem i en bolle. Så strimler jeg opp kyllingfilet, dypper dem i yoghurt naturell og ruller dem i kjekssmulene. Legger de ferdige bitene på et bakepapirkledd stekebrett og steker dem ved 200 grader ca. 20 minutter. Selv om Ritz-kjeksene er salte, synes jeg at nuggetsene trenger noe mer, så jeg pleier å ha salt på bordet. Server med for eksempel ovnsstekte poteter og grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg knuser en pakke Ritz-kjeks og legger dem i en bolle. Så strimler jeg opp kyllingfilet, dypper dem i yoghurt naturell og ruller dem i kjekssmulene. Legger de ferdige bitene på et bakepapirkledd stekebrett og steker dem ved 200 grader ca. 20 minutter. Selv om Ritz-kjeksene er salte, synes jeg at nuggetsene trenger noe mer, så jeg pleier å ha salt på bordet. Server med for eksempel ovnsstekte poteter og grønnsaker.

Tusen takk - dette SKAL prøves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg knuser en pakke Ritz-kjeks og legger dem i en bolle. Så strimler jeg opp kyllingfilet, dypper dem i yoghurt naturell og ruller dem i kjekssmulene. Legger de ferdige bitene på et bakepapirkledd stekebrett og steker dem ved 200 grader ca. 20 minutter. Selv om Ritz-kjeksene er salte, synes jeg at nuggetsene trenger noe mer, så jeg pleier å ha salt på bordet. Server med for eksempel ovnsstekte poteter og grønnsaker.

Denne skal jeg forsøke også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jegh ar også lagd en variant hvor jeg har dyppet terninger av kylling i en eggeblanding og så oppi knust cornflakes. Rett i ovnen i 20 minutt. Nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til som husketråd =)

Er lei av å måtte komme opp med nye middager hver dag.. Tilslutt går man tom for fantasi.. Barnet her i huset elsker nuggets, så nå blir det fest! :)

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...