Gjest Gjest-lurer Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Jeg har hatt kronisk senebetennelse i håndleddet i flere år nå, som har gjort at jeg aldri har klart å gjøre tungt arbeid med hånden, som for eksempel å male et rom. Jeg har aldri fått noen behandling for dette, siden legene alltid har sagt at jeg bare må slappe av med hånden og annet kan de ikke gjøre. Dette er egentlig greit nok. Jeg har holdt meg unna hardt arbeid for håndleddet og dette har gått bra. Men så gikk oppvaskmaskinen i stykker og jeg begynte å ta oppvasken for hånd (for meg som har vent meg av å bruke håndleddet hardt, kan selv dette være en påkjenning). Så igår våknet jeg opp med veldig vondt i håndleddet på samme hånden som jeg har kronisk senebetennelse i. Jeg tenkte jeg bare hadde ligget feil iløpet av natta på en eller annen måte, men idag har det blitt enda verre. Jeg klarer ikke å vri på håndleddet og det gjør vondt å strekke på hånden eller bruke muskler som har forbindelse med hånden. I begynnelsen trodde jeg kanskje at det var en kul der jeg hadde vondt, og sammenlignet med andre hånden, og det virker som det er større kul, men trooor ikke det er en ''ny'' kul. Men det er akkurat på denne kulen det gjør vondt. Og når jeg vrir på håndleddet så kommer knekkelyder. Noen som har peiling på hva det kan være? Går utifra at det ikke er noe farlig så jeg vil ikke gå til legen bare for en filleting som dette, men hadde vært greit å høre litt ideer om hva det kan være... stilner litt av bekymringen Takk skal dere ha!
Bokormen Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 Du bør selvsagt ta en tur til legen, men kan jo bare fortelle deg hvordan min kroniske senebetennelse er Jeg har alltid en kul på undersiden av håndleddet, og har periodevis smerter, men ble operert i håndleddet for ca 4 år siden og det har vært mye bedre etter dette. Om jeg "ruller" med hånden, får jeg stadig knekkelyder, men det er ikke noe ubehagelig. Jeg bruker stort sett håndleddet helt normalt, men er flink til å tøye håndleddet og hvile innimellom. Har hatt dette i snart 10 år, og fungerer helt fint med det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå