Gjest cipralex Skrevet 21. september 2007 #1 Skrevet 21. september 2007 Har endelig begynt på cipralex, etter lang tids nøling, for jeg er så redd for å legge på meg. Men nå har angsanfallene mine blitt så ille at jeg var bare nødt til å gi meg. Jeg lurer veldig på angående dette med vektøkning, at hva skyldes det egentlig? Kan man gjøre noe som helst for å unngå det? Jeg pleier å ta en rask halvtimes spasertur 4 ganger i uken. Hva om jeg øker det til en times spasertur fem ganger i uken? Sånn logisk sett skulle det jo hjelpe, men jeg har liksom fått det inntrykket at når man begynner med antidepressiva, så begynner man automatisk til å ese ut som en ballong, og det finns ingenting som stopper det. Det virker iallefall at 90% av brukere legger kraftig på seg. Er det noen her som har bra peiling på dette med antidepressiva og vektøkning?
Tåka Skrevet 21. september 2007 #2 Skrevet 21. september 2007 ¨Jeg går nå på cipralex, og har dårlig matlyst så jeg tror ikke jeg kommer til å legge på meg. For 4 år siden brukte jeg Seroxat, og la ikke på meg av disse heller. Jeg har ingen aning om hvorfor så mange legger på seg av disse pillene, men det er vel viktig å passe på hva man putter i munnen og holde seg i form på vanlig måte. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 21. september 2007 #3 Skrevet 21. september 2007 det kan tulle med stoffskiftet til folk som ikke har behov for det. cipralex er jo hormoner.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #4 Skrevet 22. september 2007 Det å legge på seg er en ganske uvanlig bivirkning ved mange av de nyere medisinene. Jeg har ikke lagt på meg noe når jeg gik på cipralex. Mange hevder nok at de legger på seg pga medisinene, men om man ser livsstilen og kostholdet til disse menneskene vil man i de fleste tilfellene se at det er vanene som ligger bak og at det bare er lettere å skylde på medisinene. Jeg ville nok uanset økt gåturen din til en time 4 dager i uka, men det ville jeg rådet andre som ikke gikk på medisiner også til å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2007 #5 Skrevet 22. september 2007 det kan tulle med stoffskiftet til folk som ikke har behov for det. cipralex er jo hormoner. Folk som ikke har behov for hva? Effekten på eventuell vekt forekommer like mye om man har behov for medikamentet eller ikke... Men denne vektøkningen er sterkt overvurdert, og jeg vet ikke en gang om det er en vanlig bivirkning ved Cipralex.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå